طرح مطالعاتی احداث کریدور خطوط جامع بندر خلیج فارس درحال انجام است/ ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات بهتر به بخش خصوصی در فرآورده های نفتى/ پذیرش شناورهای سایز بزرگ و اتصال آن به مخازن بندر خلیج فارس محموله قیر صادراتی در بندرامام(ره) بارگیری شد بهبود ترافیک کشتیرانی و کاهش تاخیر در مسیرهای بین المللی/ از هر ۱۰ کشتی حمل و نقل کانتینری فقط ۴ کشتی طبق برنامه وارد بنادر می شوند نشست مشترک ایران و ترکمنستان با هدف توسعه همکاری‌های بندری و دریایی دو کشور/ ابراز علاقه‌مندی طرفین به توسعه روابط دریایی و بندری/ چراغ سبز بندر ترکمن باشی به صادرکنندگان ایرانی با تخصیص مشوق‌ها فنلاند در پی توسعه فناوری پیشران های پاک دریایی بنادر سبز استراتژی جدید اروپا ارزیابی وضعیت پیشرفت تکالیف و برنامه‌های کلان حوزه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر در سال۱۴۰۰/ هدف، نهایی رسیدن به وحدت رویه و روند اجرایی یکسان در کل کشور است تشریح برنامه هاى سازمان بنادر در حوزه بندرى و اقتصادى به منظور تحقق شعار سال ١٤٠٠/ جزییات طرح هاى سرمایه گذارى بندرى، صنایع تولیدى و تبدیلی/ اقدامات سازمان بنادر برای مانع زدایى از فعالیت هاى صنعتى و تولیدى در پسکرانه بنادر سازمان بنادر و دریانوردی در پشتیبانی از شرکت‌های سازنده داخلی پیشرو و الگو است/ بستر فرهنگ خرید از داخل را نهادینه کنیم حمایت جدی سازمان بنادر از تولید بار اول تجهیزات فناورانه بندری و دریایی/ برنامه‌ریزی برای تامین تجهیزات ایمنی دریانوردی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی/ آغاز ساخت ۴۲ فروند انواع شناور مورد نیاز عملیات بندری در سال جاری
ارزیابی، مخاطرات کشتیرانی ، انجمن جهانی،رده بندی شناورها
انجمن رده بندی کشتی classNK با مشارکت شرکت بیمه Sompo ژاپن خطرات احتمالی بهره گیری از کشتی های خودران در صنعت حمل و نقل را ارزیابی می کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از آی شیپ نت، با تسریع تلاش های جهانی در راستای استفاده عملی از فناوری برای فعالیت مستقل کشتی ها، سوالات زیادی در مورد خطرات مرتبط با استفاده از این فناوری ها و تأثیر آن بر صنعت حمل و نقل بوجود می آید. 
در این ارتباط، انجمن جهانی رده بندی شناورها ClassNK تحقیقات مشترکی را با شرکت بیمه Sompo Japan برای ارزیابی ریسک فعالیت کشتی های خودران آغاز کرده است.
بسیاری از افراد فعال در صنعت حمل و نقل و فناوری معتقدند که استفاده از سیستم های خودران یا کنترل از راه دور می تواند یک روش امیدوار کننده برای بهبود ایمنی با جلوگیری از خطاهای انسانی مربوط به صنعت کشتیرانی باشد. 
در برخی کشورها، از جمله ژاپن، استفاده از کشتی های خودران را به عنوان روشی برای غلبه بر کمبود رو به رشد دریانوردان واجد شرایط و همچنین بهبود شرایط کار با کاهش بار کار اعضای خدمه کشتی ها می دانند.
با توجه به تحولات صورت گرفته در این زمینه، شرکت Sompo ژاپن و انجمن رده بندی classNK ژاپن، تحقیقات مشترکی را در مورد ارزیابی خطر کشتی های خودران آغاز کرده اند؛ بر این اساس ارزیابی ریسک گام مهمی برای اطمینان از ایمنی کشتی های خودران در نظر گرفته می شود.
با بهره گیری از دانش ClassNK در مورد کشتی ها و دانش Sompo ژاپن در مورد خطرات مرتبط با بهره برداری و مدیریت کشتی بر اساس بیمه نامه  کشتی ها، این دو با تحقیق و به اشتراک گذاری دانش خود ارزیابی بهینه ریسک فعالیت کشتی های خودران را انجام می دهند.
تحقیقات در این زمینه از فوریه 2021 آغاز شده و پیش بینی می شود نتایج نهایی ارزیابی ایمنی فعالیت کشتی های خودران تا ستا 2022 منتشر شود.
۲۲ فروردین ۱۴۰۰ ۰۸:۱۰
کد خبر : ۵۳,۸۲۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید