طرح مطالعاتی احداث کریدور خطوط جامع بندر خلیج فارس درحال انجام است/ ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات بهتر به بخش خصوصی در فرآورده های نفتى/ پذیرش شناورهای سایز بزرگ و اتصال آن به مخازن بندر خلیج فارس محموله قیر صادراتی در بندرامام(ره) بارگیری شد بهبود ترافیک کشتیرانی و کاهش تاخیر در مسیرهای بین المللی/ از هر ۱۰ کشتی حمل و نقل کانتینری فقط ۴ کشتی طبق برنامه وارد بنادر می شوند نشست مشترک ایران و ترکمنستان با هدف توسعه همکاری‌های بندری و دریایی دو کشور/ ابراز علاقه‌مندی طرفین به توسعه روابط دریایی و بندری/ چراغ سبز بندر ترکمن باشی به صادرکنندگان ایرانی با تخصیص مشوق‌ها فنلاند در پی توسعه فناوری پیشران های پاک دریایی بنادر سبز استراتژی جدید اروپا ارزیابی وضعیت پیشرفت تکالیف و برنامه‌های کلان حوزه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر در سال۱۴۰۰/ هدف، نهایی رسیدن به وحدت رویه و روند اجرایی یکسان در کل کشور است تشریح برنامه هاى سازمان بنادر در حوزه بندرى و اقتصادى به منظور تحقق شعار سال ١٤٠٠/ جزییات طرح هاى سرمایه گذارى بندرى، صنایع تولیدى و تبدیلی/ اقدامات سازمان بنادر برای مانع زدایى از فعالیت هاى صنعتى و تولیدى در پسکرانه بنادر سازمان بنادر و دریانوردی در پشتیبانی از شرکت‌های سازنده داخلی پیشرو و الگو است/ بستر فرهنگ خرید از داخل را نهادینه کنیم حمایت جدی سازمان بنادر از تولید بار اول تجهیزات فناورانه بندری و دریایی/ برنامه‌ریزی برای تامین تجهیزات ایمنی دریانوردی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی/ آغاز ساخت ۴۲ فروند انواع شناور مورد نیاز عملیات بندری در سال جاری
بهره برداری از اولین کشتی باری بدون آلایندگی با پیشران بادی - هیدروژنی از سال ۲۰۲۴
بهره برداری از کشتی باری بدون آلایندگی که انرژی لازم را از باد و سوخت هیدروژن تامین می کند، از سال 2024 آغاز خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از انرژی سنترال، یک شرکت نروژی در حال توسعه و طراحی شناوری با عنوان اولین کشتی باری با انتشار آلایندگی صفر در جهان است.
پس از برگزاری مزایده 6 ماهه با حضور 31 شرکت مالک کشتی در اروپا، قرارداد ساخت کشتی باری بدون آلایندگی با پیشران بادی - هیدروژنی به شرکت نروژی اعطا شد. انتظار می رود طراح این کشتی تا پایان امسال به اتمام برسد و کشتی از سال 2024 آماده بهره برداری باشد.
بخش قابل توجهی از انرژی مورد نیاز برای فعالیت این کشتی مستقیماً از طریق دو بادبان بزرگ تامین می شود. از اینرو لازم  است این کشتی بیشتر در آبهای آزاد دریای شمال حرکت کند، جایی که شرایط باد برای پیشرانه بادی این شناور مطلوب است.
انرژی بادی علاوه بر یک موتور احتراق داخلی با سوخت هیدروژن به عنوان پیشران خواهد بود. بر اساس طراحی این کشتی که در سال 2021 توسعه بیشتری خواهد یافت، هیدروژن به صورت فشرده در داخل کشتی ذخیره می شود.
تیم طراحی نروژی کشتی، همچنین در حال کار برای ایجاد قابلیت های اضافی بر روی بدنه این کشتی منحصر به فرد است که بهره وری انرژی را افزایش می دهد.
این پروژه، مشارکت بین دو شرکت صنعتی نروژی است که برای به بهره برداری عملیاتی از کشتی توافق کرده اند. این کشتی محموله سنگ را از غرب به شرق نروژ برای شرکت سیمان هایدلبرگ نروژ حمل کرده و در سفرهای برگشتی غلات را برای Felleskjøpet AGRI حمل می کند. این دو شرکت برای بهره برداری مشترک از این کشتی هیدروژنی – بادی به مدت 15 سال توافق کرده اند.
۲۳ فروردین ۱۴۰۰ ۰۹:۱۲
کد خبر : ۵۳,۸۲۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید