طرح مطالعاتی احداث کریدور خطوط جامع بندر خلیج فارس درحال انجام است/ ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات بهتر به بخش خصوصی در فرآورده های نفتى/ پذیرش شناورهای سایز بزرگ و اتصال آن به مخازن بندر خلیج فارس محموله قیر صادراتی در بندرامام(ره) بارگیری شد بهبود ترافیک کشتیرانی و کاهش تاخیر در مسیرهای بین المللی/ از هر ۱۰ کشتی حمل و نقل کانتینری فقط ۴ کشتی طبق برنامه وارد بنادر می شوند نشست مشترک ایران و ترکمنستان با هدف توسعه همکاری‌های بندری و دریایی دو کشور/ ابراز علاقه‌مندی طرفین به توسعه روابط دریایی و بندری/ چراغ سبز بندر ترکمن باشی به صادرکنندگان ایرانی با تخصیص مشوق‌ها فنلاند در پی توسعه فناوری پیشران های پاک دریایی بنادر سبز استراتژی جدید اروپا ارزیابی وضعیت پیشرفت تکالیف و برنامه‌های کلان حوزه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر در سال۱۴۰۰/ هدف، نهایی رسیدن به وحدت رویه و روند اجرایی یکسان در کل کشور است تشریح برنامه هاى سازمان بنادر در حوزه بندرى و اقتصادى به منظور تحقق شعار سال ١٤٠٠/ جزییات طرح هاى سرمایه گذارى بندرى، صنایع تولیدى و تبدیلی/ اقدامات سازمان بنادر برای مانع زدایى از فعالیت هاى صنعتى و تولیدى در پسکرانه بنادر سازمان بنادر و دریانوردی در پشتیبانی از شرکت‌های سازنده داخلی پیشرو و الگو است/ بستر فرهنگ خرید از داخل را نهادینه کنیم حمایت جدی سازمان بنادر از تولید بار اول تجهیزات فناورانه بندری و دریایی/ برنامه‌ریزی برای تامین تجهیزات ایمنی دریانوردی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی/ آغاز ساخت ۴۲ فروند انواع شناور مورد نیاز عملیات بندری در سال جاری
ساخت، شناورها، بدون سرنشین، اطفاء حریق، عملیات امداد و نجات
یک شرکت سنگاپوری در حال ساخت شناورهای اطفاء حریق بدون سرنشین برای کاهش مخاطرات مواجهه مستقیم با آتش در آب ها و افزایش بهره وری عملیات امداد و نجات است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مرین اگزکتیو، یکی از فناوری های جدید در حال توسعه، بررسی چگونگی استفاده از شناورهای بدون سرنشین برای گسترش قابلیت ها و افزایش ایمنی برای اپراتورها بندری است. 
‏Zycraft، یک شرکت مستقر در سنگاپور، اعلام کرد که در حال توسعه و ساخت شناورهای اطفاء حریق بدون سرنشین است.
به گفته مدیران این شرکت، به دلیل جمعیت زیاد و صنایع متعدد در مجاورت بنادر، پتانسیل بازار برای شناورهای کوچک بدون سرنشین بسیار زیاد است. 
مدیران  شرکت معتقد است که یک قایق اطفاء حریق بدون سرنشین می تواند آمادگی بیشتری به صورت 24 ساعته داشته باشد و در عین حال فرماندهی و کنترل اطفاء حریق در منطقه بزرگتری را تحت پوشش قرار دهد.
جیمز سون؛مدیر کل زیکرفت پیش بینی می کند شناورهای بدون سرنشین انقلابی در نحوه اطفاء حریق در دریاها ایجاد می کند. 
وی معتقد است سیستم های به کارگرفته شده این شرکت هزینه های عملیاتی عملیات اطفاء حریق را کاهش می دهد در حالی که پرسنل را از مواجهه مستقیم با آتش سوزی دور نگه می دارد. 
این شرکت اخیراً توسعه مهندسی فاز 2 یک قایق آتش نشانی بدون سرنشین را به طول تقریبی 26 فوت به پایان رسانده است.
در آزمایشات فاز اول که از سال 2019 آغاز شد، یک سیستم اطفاء حریق برای آزمایش و ارزیابی بر روی شناور 56 فوتی Longrunner USV این شرکت نصب شد. در طی آن آزمایش ها، الگوریتم نرم افزار اطفاء حریق از راه دور و کنترل USV برای تأیید پروتکل های مناسب و لازم برای اطفاء حریق بدون سرنشین عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد. 
‏Longrunner USV با استفاده از سیستم مانیتورینگ آتش کنترل از راه دور Unifire Force 50 که در قسمت دماغه نصب شده بود، با موفقیت به سمت حریق شبیه سازی شده در دریا حرکت کرد و مانورهای اطفاءحریق بدون سرنشین را در اطراف قایق با موفقیت اجرا کرد.
این شرکت در حال نهایی کردن جزئیات ساخت اولین کشتی برای نمایش به مشتریان است.
۲۴ فروردین ۱۴۰۰ ۱۵:۴۰
کد خبر : ۵۳,۸۶۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید