طرح مطالعاتی احداث کریدور خطوط جامع بندر خلیج فارس درحال انجام است/ ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات بهتر به بخش خصوصی در فرآورده های نفتى/ پذیرش شناورهای سایز بزرگ و اتصال آن به مخازن بندر خلیج فارس محموله قیر صادراتی در بندرامام(ره) بارگیری شد بهبود ترافیک کشتیرانی و کاهش تاخیر در مسیرهای بین المللی/ از هر ۱۰ کشتی حمل و نقل کانتینری فقط ۴ کشتی طبق برنامه وارد بنادر می شوند نشست مشترک ایران و ترکمنستان با هدف توسعه همکاری‌های بندری و دریایی دو کشور/ ابراز علاقه‌مندی طرفین به توسعه روابط دریایی و بندری/ چراغ سبز بندر ترکمن باشی به صادرکنندگان ایرانی با تخصیص مشوق‌ها فنلاند در پی توسعه فناوری پیشران های پاک دریایی بنادر سبز استراتژی جدید اروپا ارزیابی وضعیت پیشرفت تکالیف و برنامه‌های کلان حوزه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر در سال۱۴۰۰/ هدف، نهایی رسیدن به وحدت رویه و روند اجرایی یکسان در کل کشور است تشریح برنامه هاى سازمان بنادر در حوزه بندرى و اقتصادى به منظور تحقق شعار سال ١٤٠٠/ جزییات طرح هاى سرمایه گذارى بندرى، صنایع تولیدى و تبدیلی/ اقدامات سازمان بنادر برای مانع زدایى از فعالیت هاى صنعتى و تولیدى در پسکرانه بنادر سازمان بنادر و دریانوردی در پشتیبانی از شرکت‌های سازنده داخلی پیشرو و الگو است/ بستر فرهنگ خرید از داخل را نهادینه کنیم حمایت جدی سازمان بنادر از تولید بار اول تجهیزات فناورانه بندری و دریایی/ برنامه‌ریزی برای تامین تجهیزات ایمنی دریانوردی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی/ آغاز ساخت ۴۲ فروند انواع شناور مورد نیاز عملیات بندری در سال جاری
تشریح، نتایج مثبت، رفع تحریم، حمل و نقل دریایی کشور، مسعود پل مه
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه فشارهای امریکا باعث شد شرکت های کشتیرانی خارجی، به اجبار بنادر ایران را ترک کنند، گفت: در صورت احیای برجام، تمامی خطوط بزرگ کشتیرانی به بنادر ایران بازخواهند گشت.
مسعود پل مه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در رابطه با تاثیر احیای برجام بر عملکرد دریایی و بندری کشور، اظهار داشت: پایه اصلی مراودات تجاری، حمل و نقل دریایی است و تا زمانی که امکان حضور خطوط کشتیرانی در بنادر ایران وجود نداشته باشد، شرکت کشتیرانی های خارجی تراز اول امکان فعالیت تجاری منظم و متداول در بنادر کشور را نخواهند داشت.
وی ادامه داد: فشارهای امریکا در مدت اخیر باعث شد تا به دلیل احتمال تحریم و محدودیت های ایجاد شده برای شرکت های کشتیرانی خارجی، آنها بنادر ایران را ترک کنند.
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه احیای برجام موجب می شود تمامی خطوط کشتیرانی بزرگ به بنادر ایران بازگردند، گفت: این مسئله تاثیر بسیار مثبتی بر مبادلات تجاری کشور خواهد داشت و پویایی صادرات و واردات را رقم خواهد زد.
رونق فعالیت های حوزه دریایی و بندری
پل مه افزود: اثرات مثبت رفع تحریم بر حوزه بندری و دریایی بسیار زیاد است و در صورت تحقق آن، موارد متعددی رخ می دهد که می توان به کاهش کرایه حمل و نقل دریایی، کاهش هزینه انبارداری، کاهش مشکلات بیمه ای، کاهش هزینه دموراژ کالا و بهبود وضعیت سایر عملیات های مالی اشاره کرد.
وی با تاکید بر اینکه احیای برجام در اقتصاد کلان ایران با کاهش نرخ تورم، رونق تولید و اشتغال آفرینی همراه خواهد بود، خاطرنشان کرد: تحقق این اهداف، تاثیر بسزایی نیز بر رونق فعالیت های در حوزه دریایی و بندری دارد.
50 درصد ظرفیت عملیات بندری ایران آزاد است
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر 50 درصد ظرفیت عملیات بندری ایران آزاد است، خاطرنشان کرد: به طور حتم در صورت احیای برجام و رفع تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا، به ظرفیت حداکثری در حوزه دریایی و بندری دست خواهیم یافت و این مسئله موجب می شود تا گردش بار و کار در بنادر افزایش یابد و شاهد افزایش میزان عملیات تخلیه و بارگیری در بخش های مختلف از جمله کانتیری، فله ای، جنرال کارگو و موادنفتی باشیم.
پل مه ادامه داد: بنادر کشور هم اکنون از ظرفیت کافی برخوردار هستند و در صورت رفع تحریم ها، ظرفیت آنها تکمیل خواهد شد و شکوفایی اقتصادی رقم خواهد خورد.
وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساختی در بنادر کشور به خوبی طی چندسال اخیر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته است، عنوان کرد: در صورت احیای برجام می توان از توسعه ایجاد شده در بنادر کشور در راستای بهبود وضعیت اقتصادی ایران بهره برد و از ظرفیت هایی که هم اکنون بدون استفاده مانده اند به بهترین شکل استفاده کرد.
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۵۷
کد خبر : ۵۴,۰۲۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید