طرح مطالعاتی احداث کریدور خطوط جامع بندر خلیج فارس درحال انجام است/ ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات بهتر به بخش خصوصی در فرآورده های نفتى/ پذیرش شناورهای سایز بزرگ و اتصال آن به مخازن بندر خلیج فارس محموله قیر صادراتی در بندرامام(ره) بارگیری شد بهبود ترافیک کشتیرانی و کاهش تاخیر در مسیرهای بین المللی/ از هر ۱۰ کشتی حمل و نقل کانتینری فقط ۴ کشتی طبق برنامه وارد بنادر می شوند نشست مشترک ایران و ترکمنستان با هدف توسعه همکاری‌های بندری و دریایی دو کشور/ ابراز علاقه‌مندی طرفین به توسعه روابط دریایی و بندری/ چراغ سبز بندر ترکمن باشی به صادرکنندگان ایرانی با تخصیص مشوق‌ها فنلاند در پی توسعه فناوری پیشران های پاک دریایی بنادر سبز استراتژی جدید اروپا ارزیابی وضعیت پیشرفت تکالیف و برنامه‌های کلان حوزه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر در سال۱۴۰۰/ هدف، نهایی رسیدن به وحدت رویه و روند اجرایی یکسان در کل کشور است تشریح برنامه هاى سازمان بنادر در حوزه بندرى و اقتصادى به منظور تحقق شعار سال ١٤٠٠/ جزییات طرح هاى سرمایه گذارى بندرى، صنایع تولیدى و تبدیلی/ اقدامات سازمان بنادر برای مانع زدایى از فعالیت هاى صنعتى و تولیدى در پسکرانه بنادر سازمان بنادر و دریانوردی در پشتیبانی از شرکت‌های سازنده داخلی پیشرو و الگو است/ بستر فرهنگ خرید از داخل را نهادینه کنیم حمایت جدی سازمان بنادر از تولید بار اول تجهیزات فناورانه بندری و دریایی/ برنامه‌ریزی برای تامین تجهیزات ایمنی دریانوردی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی/ آغاز ساخت ۴۲ فروند انواع شناور مورد نیاز عملیات بندری در سال جاری
کانال پاناما، کربن زدایی، عملیات مربوط به عبور و مرور
کانال پاناما قصد دارد تا سال 2030 تمام عملیات مربوط به عبور و مرور از کانال را کربن زدایی کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریلینک، ریکاورت واسکز مورالس، مدیر کانال پاناما گفت: ما در کانال پاناما متعهد به اهداف پایدار انرژی هستیم، به همین دلیل به دنبال ایجاد ابزارها و شناسایی تغییرات مورد نیاز برای دستیابی به بازدهی هستیم که به ما به عنوان یک سازمان، برای رسیدن به اهداف تولید کربن صفر در عملیات، کمک می کند. 
وی ادامه داد: استراتژی اصلی ما، بهره برداری طولانی مدت و ماندگاری این آبراه است؛ تلاش های طولانی مدت ما در راستای به حداقل رساندن تأثیرات زیست محیطی، شامل ترغیب مشتریان به استفاده از سوخت های پاک و کاهش اثر کربن آنها خواهد بود.
به گفته مسئولان این آبراه جهانی، چهار وسیله نقلیه الکتریکی به عنوان بخشی از یک برنامه آزمایشی خریداری شده است که داده های لازم در مورد اطلاعات کل ناوگان کانال و وابستگی آنها به سوخت های فسیلی را جمع آوری می کند. بخشی از برنامه راهبردی کربن زدایی کانال پاناما شامل قایق های یدک کش و لنج هایی است که از سوخت های جایگزین استفاده می کنند. 
جایگزینی فرآیندهای بهینه تولید برق، استفاده از انرژی هیدرولیکی و اطمینان از اجرای مسئولیت های زیست محیطی و پایداری در کلیه امکانات و پروژه های زیرساختی از دیگر اقدامات برنامه کربن زدایی کانال است.
پنجره واحد دریایی پاناما با تسهیل روند ارائه مدارک برای مشتریان بین المللی که از این کانال عبور می کنند، کارآیی و روند کربن زدایی در روش های مختلف حمل و نقل را بهبود بخشیده است و هر ساله 3200 ساعت و بیش از 300000 فرم کاغذی صرفه جویی می کند.
کانال پاناما برای اولین بار بررسی میزان تولید کربن خود را در سال 2013 آغاز کرد تا عملیات خود را با اهداف جهانی کاهش انتشار آلاینده ها برای  سازگاری با تغییرات آب و هوایی هماهنگ کند. 
برنامه های این کانال برای خنثی کردن تولید کربن در سال 2017 با راه اندازی سیستم محاسبه میزان انتشار کربن، تقویت شد، ابزاری که نه تنها به خطوط حمل و نقل اجازه می دهد تا میزان انتشار گازهای گلخانه ای خود را در هر مسیر اندازه گیری کنند، بلکه باعث تقویت تحلیل کانال از گازهای گلخانه ای تولید شده در فرآیندهای متعدد کانال می شود. برنامه این کانال تا حذف کامل کربن از فعالیت ها تا سال 2030 طرح ریزی شده است.
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۳۰
کد خبر : ۵۴,۰۲۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید