سازمان ملل، حمایت، حقوق دریانوردان، تامین کالا
سازمان ملل با همکاری نهادهای حامی حقوق دریانوردان، راهکاری را ارائه کرده است تا مانع نقض حقوق کارگران و دریانوردان در زنجیره تامین کالا باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از ناتیسلات اینترنشنال،  مجموعه ای از بخش های مختلف سازمان ملل متحد با همراهی اتحادیه های کارگری بین المللی و اعضای جامعه کشتیرانی سازکار جدیدی را برای برندهای جهانی به منظور اطمینان از حفاظت از حقوق دریانوردان در سراسر زنجیره های تأمین ارائه کرده اند.
سازکار ارائه شده، یک چک لیست برای کمک به مشاغل درگیر با صنعت دریایی و محافظت از دریانوردانی که به دلیل گسترش همه گیری انواع جدید کووید 19 و محدودیت های سفر توسط دولت ها، اجازه تغییر خدمه را ندارند، است. 
این سازکار شامل لیستی از سوالاتی است که شرکت های ارائه خدمات کشتیرانی و خدمات لجستیکی می توانند در مورد دریانوردان در زنجیره تأمین خود بپرسند تا بتوانند نقض حقوق کارگران را تشخیص دهند. هدف از این برنامه حصول اطمینان از رعایت حقوق دریانوردان شامل سلامت جسمی و روانی، توجه به زندگی شخصی و خانوادگی و آزادی حرکت  تحت کنوانسیون کار دریایی است.
این ابتکار نتیجه همکاری سازمان ملل، دفتر حقوق بشر سازمان ملل، سازمان بین المللی کار (ILO)  و سازمان بین المللی دریانوردی است. نگرانی ها از وضعیت حقوق دریانوردان زمانی بیشتر شد که به دلیل محدودیت های بیشتر Covid-19، تعداد خدمه ای که بیش از قرارداد خود در دریا مشغول به کار هستند، افزایش یافت.
استفان کاتن، دبیر کل فدراسیون کارگران حمل و نقل بین المللی در این خصوص گفت: برای مدت زمانی طولانی، حمل و نقل توسط برندهای بزرگ جهانی نقطه کور حقوق بشر بوده است؛ شرکت های مسئول در دنیای امروز باید بدانند که چگونه آنها یا شرکای تجاری آنها در زنجیره های تأمین خود ممکن است حتی بطور ناخواسته حقوق بشر را نقض کنند؛ به همین دلیل است که در بحران تغییر خدمه کشتی، راه اندازی این سازکار می تواند بسیار موثر باشد.
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۲۹
کد خبر : ۵۴,۰۶۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید