اعتراض انجمن حفاظت از محیط زیست کاریستوس یونان به توقیف نفتکش حامل نفت ایران/ محیط زیست کاریستوس نباید بهای سنگین گزینه های سیاسی دولت یونان را پرداخت کند/ نفتکش باید فورا بندر کاریستوس را ترک‌ کند سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری
خسرو سرایى، مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه هاى ، سازمان بنادر و دریانوردی، تشریح خدمات کشتیرانی
مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه هاى سازمان بنادر و دریانوردی باتشریح علل جذابیت خدمات کشتیرانی RO-RO در بنادر شمالی ایران برای صاحبان کالا، گفت: در اولین اقدام و برای کاهش هزینه های بندری، این نوع کشتی ها از تخفیف 80 درصدی برخوردار شدند.
خسرو سرایى در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانى سازمان بنادر و دریانوردى، در مورد راه اندازی خط کشتیرانی RO-RO در بنادر شمالی کشور ، اظهار داشت: تجار کشور ما برای تجارت با کشورهای ساحلی خزر و دیگر کشورهای هدف در این مسیر، باید بتوانند از شیوه های مختلف حمل با هزینه های رقابتی بهره مند شوند و اتکا به یک شیوه حمل ممکن است تجارت را ناپایدار سازد.
وى افزود: سازمان بنادر و دریانوردی برای کاهش مشکلات تجار با رایزنی و پیگیری های مستمر موفق شد، خدمات کشتیرانی رو-رو کامیونی را بین بنادر شمال و کشورهای حاشیه خزر به ویژه روسیه و قزاقستان برقرار کند و در همین راستا، در اولین اقدام و برای کاهش هزینه های بندری، این نوع کشتی ها از تخفیف 80 درصدی برخوردار شدند.
بهره برداری از یک فروند کشتی رو-رو توسط سرمایه گذاران
سرایى با اشاره به اینکه پیگیری هایی نیز از سوى مراجع ذی ربط برای ارائه مجوز خرید و ساخت کشتی های رو-رو به سرمایه گذاران به عمل آمده است، خاطر نشان کرد: انتظار می رود این پیگیری ها به زودی نتیجه بخش باشد و در عین حال، امیدوار هستیم شرکت های کشتیرانی ایرانی فعال در خزر و دیگر شرکت های علاقه مند نیز بهره برداری از حداقل یک فروند کشتی رو-رو را در دستور کار خود قرار دهند.  
تقاضای بار برای کشتی های رو-رو زیاد است
وى با بیان اینکه تقاضای بار برای این نوع کشتی ها بسیار بالا است، گفت: از طرف دیگر برای صاحب کالا نیز حمل کالا با استفاده از حمل ترکیبی کامیون-کشتی بسیار کم هزینه خواهد بود، چرا که در رابطه با بسیاری از هزینه های بندری بر کالا نظیر انبارداری، باربری و بخشی از خن کاری معاف خواهند بود. 
مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه هاى سازمان بنادر و دریانوردی افزود: اعداد و ارقام نشان می دهد راه اندازی خط رو-رو موجب کاهش هزینه های حمل، افزایش ایمنی حمل کالا و کامیون و افزایش بهره وری برای تجار کشور شده است.
صرفه جویی در هزینه سوخت
سرایى بیان کرد: با استفاده از خدمات رو-رو، مدت زمان سفر برای رانندگان کامیون بسیار کاهش یافته و صرفه جویی چشمگیری در هزینه سوخت، هزینه های جانبی به هنگام عبور از قلمروی کشورها و... مى شود و شرط اصلی پایداری این خدمت آن است که از سمت خشکی برنامه ریزی دقیقی برای تامین کامیون در هر سفر صورت گیرد.
به گفته مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه هاى سازمان بنادر و دریانوردی، نقش شرکت های فورواردر به عنوان نماینده صاحب کالا برای انتخاب مسیر بهینه حمل از اهمیت بسیار بالایى برخوردار است و شرکت هاى مربوطه می توانند کمک شایانی به رونق این مسیر جدید کنند.
۱ خرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۲۳
کد خبر : ۵۴,۱۹۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید