اعتراض انجمن حفاظت از محیط زیست کاریستوس یونان به توقیف نفتکش حامل نفت ایران/ محیط زیست کاریستوس نباید بهای سنگین گزینه های سیاسی دولت یونان را پرداخت کند/ نفتکش باید فورا بندر کاریستوس را ترک‌ کند سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری
دیجیتالی شدن؛ پاسخی به نیاز صنعت دریانوردی
اتوماسیون و دیجیتالی شدن، بهترین راه کنترل بنادر برای افزایش حجم کانتینرها و آماده سازی پایانه ها برای حوادث غیرمترقبه مانند بیماری همه گیر کووید ۱۹ و انسداد کانال سوئز است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت تکنولوژی، هرج و مرج اولیه همه گیری کرونا باعث افت قابل ملاحظه ای در مصرف جهانی کالا شد که به دنبال آن افزایش سریع تولید در جنوب شرقی آسیا ناشی از افزایش تقاضا از آمریکای شمالی و اروپا به وجود آمد. نوسانات به وجود آمده، برنامه ریزی برای عملیات بندری و مدیریت زنجیره های تأمین را دشوارتر کرد.
استفان آشوورتز، مدیرعامل شرکت Hutchison Ports Thailand (HPT) ، پیش از کنفرانس اتوماسیون ترمینال های کانتینر، گفت: حوادث اخیر نشان داده است که چگونه فناوری می تواند عملیات بندر و ترمینال را به میزان قابل ملاحظه ای بهبود بخشد.
وی افزود: بدون شک اتوماسیون راهکاری مناسب برای مدیریت افزایش حجم و ترافیک کالا، افزایش تقاضای مربوط به بهره وری از مشتریان خطوط حمل و نقل و حوادث غیر مترقبه مانند همه گیر کووید۱۹ و یا تغییر ناگهانی در الگوهای تجاری ناشی از اختلالات زنجیره تامین است.
اگر پتانسیل ایجاد اختلال در زنجیره تأمین را در نظر بگیریم، متوجه این موضوع خواهیم شد که چگونه بهره گیری از فناوری های نوین و سیستم های اتوماسیون برای عملیات و فرآیندهای بندری و دریایی می تواند به افزایش ایمنی و بهره وری ترمینال ها و کاهش ضررهای حوادث غیرمترقبه مانند همه گیری کمک کند.
بدین جهت شرکت HPT در حال راه اندازی یک سیستم عامل دیجیتال برای "ادغام و کنترل کل دامنه" فعالیت های خود، از جمله نظارت بر دروازه های ورودی بندر و محیط بندری و همچنین نظارت کلی و استفاده از تجهیزات به عنوان یکی از پیشرفته ترین ترمینال های آب های عمیق تایلند، است.
۳ خرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۵۶
کد خبر : ۵۴,۲۳۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید