آینده روشن و رو به رشد مجتمع بندری انزلی/ بنادر انزلی و کاسپین مکمل یکدیگر هستند آغاز عملیات خارج سازی 6فروند مغروقه آبراه اروند و خور موسی بزرگترین بنادر پاکستان را بشناسید ابقاء ایران به عنوان عضو اصلی شورای بین‌المللی هیدروگرافی تا سال ٢٠٢٣/ تقدیر از سازمان بنادر و دریانوردی ایران برای تولید یکصد نقشه الکترونیکی دریانوردی بین‌المللی لزوم توسعه تجارت دریایی و بندری ایران با جهان/ نگاه ویژه به توانمندی‌های داخلی کشور در راستای توسعه دریایی و بندری تأثیر چالش های بنادر چین بر روی صنعت کشتیرانی جهان و جابجایی کالا قرائت گزارش تأخیر چندماهه در ترخیص کالاهای اساسی پهلوگیری ۴ فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر شهید رجایی «دریا» بهترین فرصت برای فعالیت اقتصادی است/ ضرورت ایجاد شهرک‌های اقماری در نزدیکی بنادر و سواحل/ 75 درصد جمعیت کشور به نزدیکی سواحل سوق پیدا کنند تخلیه و بارگیری بیش از 976 هزار تن فرآورده‌های نفتی در بندر امام(ره) از ابتدای سال/ رشد 336 درصدی ترانزیت نسبت به سال قبل
فرهاد منتصرکوهساری ،معاون امور بندرى و اقتصادى، سازمان بنادر و دریانوردی، سرمایه گذاری، بخش غیردولتی
معاون امور بندرى و اقتصادى سازمان بنادر و دریانوردی از هدف گذاری افزایش 5 هزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری بخش غیردولتی در بنادر خبر داد و گفت: سازمان بنادر قصد دارد با ایجاد فضای وسیع، در نظر گرفتن مشوق هاى لازم و طرح های تولیدی و تبدیلی در جهت افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی حرکت کند.
فرهاد منتصر کوهساری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی درباره اهداف توسعه ای که برای بنادر کشور و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در نظر گرفته شده است، اطهارداشت: امروزه بنادر به عنوان دروازه های اصلی ورود و خروج کالا به کشورها محسوب می شوند و عملکرد مناسب و کارایی بالای آنها می تواند در شکوفایی تولید و اقتصاد آن کشور نقش بسیار تعیین کننده ای ایفا کند.
وى ادامه داد: در این میان دسترسی بنادر به شبکه حمل و نقل ترکیبی و ارتقاء زیرساخت های حمل و نقل مناسب در پسکرانه ها، نقش بسزایی در تسهیل و تسریع عملیات ایفا می کند و در حقیقت لازمه کارایی بالای بنادر؛ وجود یک زنجیره لجستیکی متناسب با توان و ظرفیت بالا برای پشتیبانی کامل از تولید در سطح کشور است. 
معاون امور بندرى و اقتصادى سازمان بنادر و دریانوردى تاکید کرد: امروزه استفاده از ظرفیت های لجستیکی بنادر و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در پسکرانه های بنادر به عنوان یک فرآیند کلی در پیشرفت اقتصاد و توسعه فعالیت های تولیدی در کشورها مدنظر قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: پارک های لجستیکی در پسکرانه بنادر به عنوان فضای متصل، با هدف توانایی جذب مراکز اقتصادی و سرمایه گذاری حوزه محلی، منطقه اى، جهانی و همچنین ارائه خدمات ارزش افزوده در حمایت از تولید ملی در کشور و رفع موانع موجود در بخش تولید، نقش اساسی را بر عهده دارند.
کوهسارى با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردى با ایجاد فضای وسیع در سرمایه گذاری و لحاظ مشوق هاى لازم در بنادر برای سرمایه گذاران و همچنین طرح های تولیدی و تبدیلی در نظر دارد تا در جهت افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیر دولتی از اعتبار 160 به 165 هزار میلیارد ریالى برسد، گفت: سازمان بنادر در جهت توانمندی سازی سرمایه گذاری در مقابل تغییرات، مخاطرات و تهدیدهای داخلی و خارجی، بازنگری برخی از قراردادهای سرمایه گذاری را در دستور کار قرار داده است.
۴ خرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۲۹
کد خبر : ۵۴,۲۳۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید