اعتراض انجمن حفاظت از محیط زیست کاریستوس یونان به توقیف نفتکش حامل نفت ایران/ محیط زیست کاریستوس نباید بهای سنگین گزینه های سیاسی دولت یونان را پرداخت کند/ نفتکش باید فورا بندر کاریستوس را ترک‌ کند سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری
راه اندازی، یک خط کشتیرانی، بین دریای مرمره و دریای خزر
در راستای تلاش برای ورود به بازار در حال رشد کالاهای کانتینری در منطقه، شرکت P&O Maritime Logistics و DP World Yarimca، یک خط حمل و نقل جدید را از مرمره در ترکیه، به دریای خزر راه اندازی می کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از اینفومارین ، P&O Maritime Logistics طی بیانیه ای اعلام کرد خط کشتیرانی مرمره – کاسپین، حمل و نقل منظم مبتنی بر کانتینر را بین بازارهای منطقه فراهم می کند.
راه اندازی این خط پس از یک سفر آزمایشی در اواخر آوریل 2021 انجام می شود. 
این خط جدید، مرمره را از طریق آبراه های داخلی ترکیه به دریای خزر و کشورهای حاشیه دریای خزر و منطقه مهم استراتژیک آسیای میانه متصل می کند.
پیش بینی می شود کشتیرانی مرمره - کاسپین باعث افزایش سرعت حمل و نقل و کاهش هزینه شده و در عین حال انتشار کربن را 17 درصد در مقایسه با حمل و نقل جاده ای کاهش دهد.
این خط کشتیرانی برای حمل کانتینر و دیگر محصولات مانند ماشین آلات صنعتی، مصالح ساختمانی، منسوجات و مواد آرایشی استفاده خواهد شد.
کریس آدامز، مدیرعامل شرکت DP World Yarımca، گفت: خط جدید مرمره - خزر بین ترکیه و کشورهای حاشیه دریای خزر، جابجایی کالا را روانتر و هزینه ها را کمتر می کند. با رونق تجارت در این منطقه، بدون شک افتتاح یک مسیر دریایی جدید مزیتی برای شرکت های فعال در این بازارها خواهد بود.
در سال 2020 ، تقریباً 31.2 میلیارد دلار تجارت بین ترکیه، روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر و آسیای میانه انجام شده است.
۹۵ درصداز کل انتشار کربن برای بخش حمل و نقل به واسطه حمل و نقل زمینی بوده و این مسیر جدید مبتنی بر دریا مقرون به صرفه تر و سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد.
۵ خرداد ۱۴۰۰ ۱۹:۱۴
کد خبر : ۵۴,۲۷۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید