موانع حمل یکسره کالا از بندر امام رفع شود/ روند حمل کالاهای وارداتی و صادراتی از خوزستان تسریع می شود/ فرآیندهای کاذب و دست و‌پاگیر در حوزه های مدیریتی و قانونی باید شناسایی و رفع شود بزرگترین بنادر آفریقای جنوبی را بشناسید کارنامه درخشان سازمان بنادر در پایداری تجارت دریایی کشور و مدیریت تحریم/ تأکید بر مکانیزه‌سازی و ارتقای خدمات به ذینفعان/ برون‌سپاری خدمات دریایی با دقت و قوت پیگیری می‌شود استفاده از پهبادها برای مانتیور امنیت بندر آنتروپ نجات خلبان هواپیمای تفریحی توسط تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر حمل یکسره بیش از ۸ هزار تن کالای اساسی از بندر چابهار ورود کالای ملوانی به بندر خرمشهر ارتقاء ایمنی بنادر صیادی با تعامل سازمان بنادر و سازمان شیلات/ به‌روزرسانی جرایم قانون حفاظت از دریاها و رودخانه های قابل کشتیرانی در برابر آلودگی نفتی ظرفیت بنادر بازرگانی کشور 260 میلیون تن است/ بنادر ایران می‌تواند هاب‌ ترانشیپی منطقه شود رتبه بیست و ششم کشور در صید و صیادی جهان/ تحقق بومی‌سازی دانش پرورش ماهی در قفس
محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ،به‌روز رسانی، دانش، اجتناب‌ناپذیر
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، حمل و نقل دریایی را صنعتی پویا و تحولات جهانی در این صنعت را بسیار گسترده، سریع و غیرقابل پیش‌بینی توصیف کرد و به‌روزرسانی دانش در این حوزه را لازم و اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در مراسم قدردانی از اساتید مرکز آموزش انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، با اشاره به ظرفیت رو به توسعه آموزشی در این انجمن، خاطر نشان کرد: با افزایش ظرفیت آموزش دریانوردی در مراکز بخش خصوصی، پشتوانه بسیار خوبی برای نسل‌های آتی علاقه‌مند به مشاغل دریایی فراهم شده است.
وی، اقدمات بسیار مثبت انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در حوزه آموزش را قابل تقدیر دانست و گفت: روند رو به ارتقای آموزش در این مرکز به عنوان قدیمی‌ترین انجمن صنفی صنعت دریایی، مورد حمایت کلی سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.
 
ضرورت آمادگی بنادر برای پذیرش کشتی های سایز بزرگ
 
معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به توسعه غافلگیر کننده ظرفیت و فعالیت در شرکت‌های کشتیرانی کانتینری، برمبنای اقتصاد مقیاس، تاکید کرد: بالارفتن سایز کشتی‌ها، یعنی محدود شدن بنادر برای پذیرش انواع کشتی‌ها و شکل‌گیری یک رقابت جدید.
راستاد افزود: از طرفی اقتصاد مقیاس یعنی پایین آمدن کرایه حمل کالا که این رویکرد چالش جدی برای شرکت‌های کوچک‌تر کشتیرانی ایجاد خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره اقدمات این سازمان در خصوص تحولات صورت گرفته در افزایش سایز کشتی‌های کانتینری، اظهار داشت: با اجرای طرح توسعه‌ای در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگ‌ترین بندر کانتینری کشور، امکان پهلو‌گیری و پذیرش کشتی‌های تا سایز ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU فراهم شده است.
 
ادامه تحصیل در رشته‌های دریایی و بندری تا مقطع دکترا با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی
 
همچنین در این مراسم مسعود پل‌مه؛ دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، اظهار داشت: آموزش انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در راستای ارتقای سطح علمی ذینفعان صنعت دریا و خدمات بندری از سال 1386 با مجوز سازمان بنادر و دریانوردی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد. 
وی با بیان اینکه در حال حاضر خدمات آموزشی این مرکز در تهران و سایر استان‌ها و بنادر شمالی ارائه می‌شود، افزود: در پی امضای تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای استان تهران، دوره های فنی و عملیاتی جدیدی در زمینه دریائی و بندری، در این مرکز مهیا شده است که منجر به دریافت مجوز تاسیس آموزشگاه آزاد دریائی وبندری توسط انجمن شد.
پل‌مه خاطرنشان کرد: انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته به منظور ارتقای سطح علمی جامعه دریائی وبندری، طی انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی با دانشگاه آزاد اسلامی ، رشته های تخصصی دریائی و بندری را در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا برای متقاضیان آماده کرده است. 
وی افزود: این مرکز آموزشی در جهت ارتقای سطح خدمات آموزشی خود در سال 1394 موفق به اخذ گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت (ایزو) شد.
۷ خرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۰۱
کد خبر : ۵۴,۲۸۶
کلیدواژه ها: محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ،به‌روز رسانی، دانش، اجتناب‌ناپذیر

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید