اعتراض انجمن حفاظت از محیط زیست کاریستوس یونان به توقیف نفتکش حامل نفت ایران/ محیط زیست کاریستوس نباید بهای سنگین گزینه های سیاسی دولت یونان را پرداخت کند/ نفتکش باید فورا بندر کاریستوس را ترک‌ کند سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری
متانول سبز، سوخت های دریایی، کاهش میزان انتشار کربن
بنا بر اعلام‌ یک شرکت حمل و نقل فنلاندی، متانول سبز می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای جایگزینی سوخت های متداول دریایی و کاهش میزان انتشار کربن باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اگزکتیو، مدیران ارشد شرکت حمل و نقل فنلاندی Wärtsilä معتقدند پیشرانه های دریایی با سوخت متانول پتانسیل بالایی برای حمل و نقل بدون کربن دارند. گرچه متانول حاصل از گاز طبیعی به دلیل انتشار در حین تولید گزینه ای با کربن بالا است، اما متانول مصنوعی ساخته شده از هیدروژن سبز یک انتخاب کم کربن جذاب برای صنعت دریانوردی به شمار می رود.
راجر هولم، رئیس شرکت Marine Power & EVP در این خصوص می گوید: ما از سال 2015 از موتورهایی با سوخت متانول استفاده می کنیم؛ این فناوری در حال حاضر برای استفاده وجود دارد و از دیدگاه ما، این سوخت کم کربن می تواند گزینه بسیار مناسبی به عنوان سوخت جایگزین دریایی باشد.
به گفته مدیر تحقیق و توسعه و مهندسی Wärtsilä Juha Kytölä، کشتی های امروزی را می توان با صرف هزینه کم برای استفاده از سوخت متانول آماده کرد. این فرآیند به مالک کمک می کند تا با کمترین هزینه میزان تولید کربن کشتی ها را طبق قوانین جدید کاهش دهند. به عنوان مثال، کشتی که مجهز به مخزن سوخت استیل برای LNG است، می تواند از همین سیستم ذخیره سازی برای متان سنتتیک، آمونیاک سبز یا متانول نیز استفاده کند.
امروزه فناوری چند سوختی در دسترس است. بنابراین موتورهای احتراقی پتانسیل عظیمی را حتی برای کاهش سریع انتشار کربن فراهم می کنند. فناوری موتورهای انعطاف پذیر برای سوخت های دریایی مسیر جدیدی را برای کشتی های موجود و کشتی هایی که به تازگی ساخته می شوند فراهم می کنند تا انتقال از سوخت های متداول به سوخت های سبز راحت تر و سریع تر باشد.
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۰۷
کد خبر : ۵۴,۳۲۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید