سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان
محمدرضا اله یار، معاون مهندسی سازمان بنادر، مسئول پنل بین‌المللی نقش دگرگونی دیجیتالی، توسعه ترمینال های کانتینری
عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ایران؛ جزو کشورهای پیشرو در حوزه مهندسی بومی سازی تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی دریایی است، اقدامات بخش مهندسی و توسعه امور زیربنایی در راستای هوشمندسازی بنادر را تشریح کرد.
محمدرضا اله یار در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به حضور خود در دهمین دوره کنفرانس بین المللی حمل و نقل دریایی و لجستیک  که در کشور مصر برگزار شد، اظهار کرد: این از جمله کنفرانس هایی است که به صورت منظم برگزار می شود و در سال جاری نیز به دلیل محدودیت های به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، سازمان بنادر و دریانوردی به صورت مجازی در آن شرکت کرد.
وی ادامه داد: با توجه به تجارب ارزشمند جمهوری اسلامی ایران، معاونت مهندسی توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مسوول پنل نقش دگرگونی دیجیتالی در توسعه ترمینال های کانتینری در دهمین دوره کنفرانس بین المللی حمل و نقل دریایی و لجستیک حضور پیدا کرد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین به نقش آفرینی انجمن جهانی زیرساخت های حمل و نقل دریایی به عنوان یکی از حامیان معنوی این همایش اشاره کرد و گفت: در پنل نقش دگرگونی دیجیتالی در توسعه ترمینال های کانتینری، مقالاتی در خصوص هوشمندسازی بنادر و ترمینال های کانتینری، موضوعات مربوط به دیجیتالی کردن فرایندها و... ارائه شد و تجارب در این رابطه در حال انتقال است و بنادر دنیا امروزه به سمت هوشمندسازی حرکت می کنند.
اله یار با اشاره به اینکه وی همزمان مسوولیت کمیسیون همکاری های بین الملل پیانک (انجمن زیرساخت های حمل و نقل دریایی) را نیز برعهده دارد، گفت: در نتیجه بنده به عنوان مسوول برگزاری پنل انتخاب شدم و یکی از وظایف کنفرانس ها ارائه آخرین یافته های متخصصان و دانش پژوهان است و حضور در مجامع بین المللی می تواند به تبادل دانش، تجربیات و ارتقا سطح علمی و تخصصی مجموعه ها منجر شود و خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی حضور خوبی در عرصه بین الملل و نقش آفرینی در این زمینه دارد.
وی در رابطه با مقوله دگرگونی دیجیتالی یا هوشمندسازی بنادر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی نیز، خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر اقداماتی در راستای تحقق این هدف صورت گرفته و در حوزه مهندسی و توسعه امور زیربنایی سعی شده است از تجهیزات به روز استفاده شود.
 معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از جمله نرم افزارهایی که در راستای هوشمندسازی بنادر توسط سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته و هم اکنون در حال استفاده است، می توان به نرم افزار تصمیم یار شناورها اشاره کرد که توسط مراکز دانش بنیان و با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی ساخته شد و توسعه پیدا کرد؛ نرم افزاری که دو کشور قابلیت تهیه آن را داشتند و خوشبختانه متخصصان داخلی در قالب مدل شبیه ساز دینامیک دریا موفق به تهیه آن شدند و هم اکنون به صورت آزمایشی  مورد استفاده قرار می گیرد.
اله یار بیان کرد: در حوزه VTS ملی نیز اقدامات صورت گرفته در راستای این بود که آبراهه های کشور تحت حاکمیت الکترونیکی قرار گیرد و درحالی که پیش از این نیاز کشور از خارج تامین می شد، در حال حاضر تامین نیاز داخلی شده است.
وی با اشاره به اهمیت حوزه مهندسی دریایی، مهندسی سواحل و بنادر، عنوان کرد: باید بدانیم که حوزه مهندسی تجهیزات دریایی نیز اهمیت زیادی دارد و خوشبختانه در این حوزه، ایران جزء کشورهای پیشرو است و از برخی کشورهای منطقه در این حوزه نیز پیش هستیم، اما همچنان امکان فعالیت هرچه بیشتر و بهتر وجود دارد.
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۳۴
کد خبر : ۵۴,۴۶۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید