پروتکل همکاری بندری ایران و کوبا امضا شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه سرمایه‌گذاری و کشتیرانی تهران و هاوانا روابط عمومی باید مطالبه گر باشد/ عدالت محوری و مردم داری سرلوحه کار قرار گیرد/ توفیقات دولت در توسعه صادرات و تعامل تجاری با همسایگان و پروژه های سرمایه گذاری اطلاع رسانی شود پیام مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز ملی روابط عمومی و ارتباطات افزایش 118 درصدی جابجایی مسافر در بنادر مسافری مرکز و شرق هرمزگان / ازسرگیری سفر دریایی بندر شهید باهنر به شارجه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر منصوب شد سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد اعلام ‌مصوبات نشست کمیته سه جانبه مقاوله نامه کار دریایی در ژنو/ الزامی شدن دسترسی اینترنت روی کشتی برای دریانوردان/ تسهیل بازگشت سریع دریانوردان رها شده در بنادر/ استخدام دریانوردان با تاکید بر سیستم‌ جبران خسارت و بیمه بازدید رئیس سازمان ملی استاندارد از بندر امام خمینی(ره)/ تقویت همکاری‌ استاندارد برای تسهیل و تسریع خروج کالاهای اساسی ۳ اسکله گردشگری در بنادر غرب هرمزگان ساخته می شود/ مکان‌یابی برای ایجاد بندرگاه جدید تخلیه‌وبارگیری ۱۶.۵ میلیون تنی کالا در بنادر ایران/ رشد ۴ درصدی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر/ افزایش ۸ درصدی عملیات کانتینری
خدمات کشتیرانی، بخش خصوصی، مدیر‌کل امور دریایی سازمان بنادر، کشتی تحت پرچم ایران
مدیر کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۳ هزار موتور لنج داریم که در یک بازه زمانی ۱۰ ساله باید با شناورهای جدید، تولید داخل جایگزین شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین عباس‌نژاد درباره اثرگذاری تحریم بر ناوگان کشتیرانی، وضعیت شناورها و استانداردهای که در این حوزه باید رعایت شود، گفت و گویی انجام داده است که در ادامه می‌آید:
در چند سال اخیر که صنعت حمل و نقل دریایی ایران مورد تحریم بوده، آیا از توان این صنعت کاسته شده است؟
اگر تحریم‌های آمریکا علیه ایران برداشته شود، ناوگان کشتیرانی ایرانی آماده است تا در آبهای جهان حضور پیدا کند، زیرا دولت و بخش خصوصی در بحث ارائه خدمات دریایی سال‌ها است که فعالیت می‌کنند. بدین جهت برنامه ای برای سال ۱۴۰۱ در حال تدوین است که بحث خدمات کشتیرانی بیشتر توسط بخش خصوصی انجام شود، از این‌رو در سه ماهه امسال؛ مستندات این برنامه تهیه شده و در چند ماه آینده هم نهایی و وارد فاز قرارداد می‌شود.
وضعیت ایمنی کشتی‌های ایران در آب‌های بین‌المللی چگونه است؟ 
در حال حاضر تفاهم‌نامه‌های متعددی مربوط به بازرسی کشتی‌ها، توسط آیمو منعقد شده و پرچم ایران جزو پرچم سفید به حساب می آید.
آمریکا مشکلی را برای کشتی‌های تجاری ایران به وجود آورده است؟ 
در برخی مواقع مسائل سیاسی منجر به اختلال در عملیات بازرگانی کشوری می‌شود و در زمان تحریم‌ها آمریکا قلدرانه با فشار به کشورهای دیگر مشکلاتی را برای بحث تجاری کشورها به وجود می‌آورد که سازمان بنادر و دریانوردی و وزارت خارجه ایران با پیگیری های حقوقی در دعاوی بین‌المللی مانع بروز مشکل برای ناوگان ایران شده اند، به همین دلیل تاکنون مشکل توقیف و مصادره برای کشتی‌های ایرانی تحت پرچم ایران به وجود نیامده است.
بارها از سوی رسانه های معاند ادعا شده که کشتی با محموله ایرانی توسط نیروهای آمریکایی متوقف شده است، آیا این ادعاها واقعیت دارد؟ 
در برخی مواقع، آمریکایی‌ها در توقیف یک محموله ادعا کرده‌اند که کشتی متعلق به ایران است، اما ممکن است کشتی در بندر دیگری بارگیری شده باشد و تحت پرچم کشور دیگری در دریا تردد کند که اصلا مبدا و مقصد آن ربطی به ایران نداشته باشد. در چنین شرایطی هیچگاه ایران به مساله ورود نمی کند چون به ایران ربطی ندارد. از آنجا که آمریکا از روش‌های مختلفی استفاده کرده تا بگوید تحریم ها علیه ایران اثرگذار بوده گاهی با فشار به افراد و دولت ها مسائل را وارونه نشان می دهد. واقعیت این است که تاکنون هیچ کشتی تحت پرچم ایران مورد تعرض آمریکایی ها قرار نگرفته است.
آیا شناور ناامین در ناوگان حمل و نقل دریایی ایران وجود دارد؟ 
شناور ناایمن نداریم؛ اما برخی شناورها ایمنی حداقلی دارند.
چه تعداد موتور لنج در ایران فعالیت دارند؟ 
3 هزار موتورلنج داریم که در یک بازه زمانی ۱۰ ساله باید با شناورهای جدید، تولید داخل جایگزین شوند.
چه استانداردهای برای تولید شناور در کشور در نظر گرفته می‌شود؟ 
در شرایط کنونی ۳۰ کنوانسیون بین‌المللی برای استاندارد شناورها و همچنین آیین نامه های داخلی برای شناورهای خاص، وجود دارد.
آیا امکان تولید انواع شناور در ایران وجود دارد؟ 
در شرایط کنونی امکان طراحی و ساخت انواع شناور در ایران وجود داد اما مشکل اساسی کشتی سازی ها در ایران این است که ساخت یک کشتی را در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۵ ساله انجام می دهند در حالی که در کشورهای دیگر یک کشتی غول پیکر، شش ماهه تا یک ساله ساخته می شود.
۸ تیر ۱۴۰۰ ۰۸:۰۸
سایت بازار |
کد خبر : ۵۴,۵۸۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید