موانع حمل یکسره کالا از بندر امام رفع شود/ روند حمل کالاهای وارداتی و صادراتی از خوزستان تسریع می شود/ فرآیندهای کاذب و دست و‌پاگیر در حوزه های مدیریتی و قانونی باید شناسایی و رفع شود بزرگترین بنادر آفریقای جنوبی را بشناسید کارنامه درخشان سازمان بنادر در پایداری تجارت دریایی کشور و مدیریت تحریم/ تأکید بر مکانیزه‌سازی و ارتقای خدمات به ذینفعان/ برون‌سپاری خدمات دریایی با دقت و قوت پیگیری می‌شود استفاده از پهبادها برای مانتیور امنیت بندر آنتروپ نجات خلبان هواپیمای تفریحی توسط تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر حمل یکسره بیش از ۸ هزار تن کالای اساسی از بندر چابهار ورود کالای ملوانی به بندر خرمشهر ارتقاء ایمنی بنادر صیادی با تعامل سازمان بنادر و سازمان شیلات/ به‌روزرسانی جرایم قانون حفاظت از دریاها و رودخانه های قابل کشتیرانی در برابر آلودگی نفتی ظرفیت بنادر بازرگانی کشور 260 میلیون تن است/ بنادر ایران می‌تواند هاب‌ ترانشیپی منطقه شود رتبه بیست و ششم کشور در صید و صیادی جهان/ تحقق بومی‌سازی دانش پرورش ماهی در قفس
مجتبی یوسفی، رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس، هاب منطقه، حمل و نقل دریایی
رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران می‌تواند در حوزه دریایی و بندری به هاب منطقه تبدیل شود، گفت: در صورت رفع تحریم‌های خارجی و برخی چالش های داخلی، می توان افق روشنی را برای حوزه دریایی و بندری کشور متصور بود.
مجتبی یوسفی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه حمل و نقل دریایی کشور در دوران تحریم و کرونا، همچون مجاهدان خاموش تلاش کردند و به رغم تمامی مشکلات، برای تامین اقلام مورد نیاز و کالاهای اساسی مردم زحمت بسیاری کشیدند، اظهار داشت: فعالان حمل و نقل دریایی ایران در فضایی مظلومانه، از خودگذشتگی کردند و سلامت خود را به خطر انداختند تا اقتصاد ایران را زنده نگه دارند و مایحتاج مردم را تامین کنند.
رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکایی ها، طی چند سال گذشته فعالیت شرکت های کشتیرانی را در راستای تردد به ایران سخت کرده است، گفت: در حوزه بندری نیز تحریم ها اثر گذار بوده و به طور مثال در بخش خرید و تامین تجهیزات مشکلات عدیده ای به وجود آمده تا بنادر ایران نتوانند از مدرن ترین امکانات برخوردار باشند.
وی ادامه داد: از عبارت تحریم های فلج کننده در رابطه با تحریم آمریکایی ها استفاده می شود و آن ها حتی در رابطه با سلامت مردم نیز تحریم های خود را دریغ نکرده اند، بنابراین در چنین شرایطی که حمل و نقل دریایی نیازمند ارتباط همه جانبه با کشورهای منطقه ای و بین المللی است، شرایط برای حوزه بندری و دریایی کشور سخت شده است و با رشادت فعالان این حوزه توانسته ایم، حداقل نیاز کشور را تامین کنیم.
یوسفی با بیان اینکه ایران می تواند در حوزه بنادر هاب منطقه باشد و به بهترین شکل توسعه بنادر خود را رقم بزند، تصریح کرد: بنادر ایران از موقعیت سوق الجیشی و استراتژیک فوق العاده ای در منطقه برخوردار است و به آب های آزاد دسترسی دارد، لذا بایستی از این موقعیت برای بهره مندی بیشتر از بنادر استفاده کرد.
۲۰ تیر ۱۴۰۰ ۱۰:۱۵
کد خبر : ۵۴,۶۹۴
کلیدواژه ها: مجتبی یوسفی، رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس، هاب منطقه، حمل و نقل دریایی

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید