سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان
وابستگی ایران، ساخت‌و‌ساز و تجهیزات دریایی و بندری، رفع شدن
عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: خوشبختانه گام‌های نهایی خودکفایی در حوزه ساخت‌وساز و تجهیزات دریایی و بندری ایران در حال برداشته شدن است.
محمدرضا اله یار در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به نگاه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی به توان سازندگان داخلی و حمایت از تولیدکنندگان، پیمانکاران و مشاوران داخلی، اظهارداشت: این مساله افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است چرا که وابستگی در حوزه ساخت و ساز دریایی و بندری و تجهیزات مورد نیاز به طور کامل در حال مرتفع شدن است. 
وی ادامه داد: طی 1.5 سال گذشته شیوع ویروس کرونا محدودیت های بسیاری را برای پروژه های توسعه ای سازمان بنادر و بخش خصوصی ایجاد کرد چرا که به دلیل قرار گرفتن در پیک های کرونایی تامین قطعات یا ملزومات مورد نیاز پروژه ها با مشکل مواجه شد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: چالش دیگر در اجرای پروژه ها به خصوص ۱۶ پروژه بزرگ دریایی و بندری سازمان بنادر، نوسان قیمت ارز برای تامین مصالح و موارد مورد نیاز بود که با تلاش همه عوامل پروژه و ایثار آنها، هیچ کارگاهی به سبب این دو مشکل در سطح بنادر کشور تعطیل نشد و با توان زیاد در راستای رشد و شکوفایی حوزه بندری و دریایی و کشور گام برداشتیم.
وی با اشاره به پروژه های مهم توسعه ای سازمان بنادر، افزود: افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر کشور با افزایش توان عملیاتی آنها، امکان پذیر خواهد بود.
اله یار در ادامه با بیان اینکه تجهیز و بهره برداری از  اسکله نفتی بندر شهیدرجایی سالانه 26میلیون تن به ظرفیت نفتی این بندر اضافه می کند، بیان کرد: در بحث مربوط به بخش اول فاز سوم اسکله شهید رجایی، یک پست اسکله 18 هزار 400 TEU مدنظر قرار می گیرد و باعث می شود یک گام به سمت پذیرش کشتی هایی با سایز بسیار بزرگ در این بندر نزدیک شویم.
۲۶ تیر ۱۴۰۰ ۱۱:۱۶
کد خبر : ۵۴,۷۷۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید