موانع حمل یکسره کالا از بندر امام رفع شود/ روند حمل کالاهای وارداتی و صادراتی از خوزستان تسریع می شود/ فرآیندهای کاذب و دست و‌پاگیر در حوزه های مدیریتی و قانونی باید شناسایی و رفع شود بزرگترین بنادر آفریقای جنوبی را بشناسید کارنامه درخشان سازمان بنادر در پایداری تجارت دریایی کشور و مدیریت تحریم/ تأکید بر مکانیزه‌سازی و ارتقای خدمات به ذینفعان/ برون‌سپاری خدمات دریایی با دقت و قوت پیگیری می‌شود استفاده از پهبادها برای مانتیور امنیت بندر آنتروپ نجات خلبان هواپیمای تفریحی توسط تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر حمل یکسره بیش از ۸ هزار تن کالای اساسی از بندر چابهار ورود کالای ملوانی به بندر خرمشهر ارتقاء ایمنی بنادر صیادی با تعامل سازمان بنادر و سازمان شیلات/ به‌روزرسانی جرایم قانون حفاظت از دریاها و رودخانه های قابل کشتیرانی در برابر آلودگی نفتی ظرفیت بنادر بازرگانی کشور 260 میلیون تن است/ بنادر ایران می‌تواند هاب‌ ترانشیپی منطقه شود رتبه بیست و ششم کشور در صید و صیادی جهان/ تحقق بومی‌سازی دانش پرورش ماهی در قفس
فرهاد منتصر کوهساری، معاون امور بندری، تعرفه‌های بندری، سازمان بنادر و دریانوردی
عضو هیأت عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه بسیاری از تعرفه های بندری تعیین شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش پیدا نکرده است، گفت: تعرفه های مترتب بر کشتی و THC در سال 1400 نسبت به سال قبل، هیچ گونه تغییری نداشته است.
فرهاد منتصر کوهساری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با تعرفه های خدمات بندری در سال جاری و اینکه چه مسائلی در رابطه با تدوین تعرفه ها در این بخش مدنظر قرار گرفته است، اظهار داشت: تعرفه های سال 1400 تمامی مراحل استصوابی را پشت سر گذاشته و به تمامی بنادر کشور جهت اجرا ابلاغ شده و هم اکنون فعالیت ها بر این اساس، در حال انجام است.
وی ادامه داد: در سال جاری بسیاری از تعرفه‌های سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به سال گذشته از قبیل تعرفه های مترتب بر کشتی و THC ( نرخ تخلیه و بارگیری کانتینر) هیچ گونه تغییری نداشته است.
افزایش تعرفه ها بر اساس 3 شاخص 
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در برخی بخش ها با توجه به افزایش نرخ ارز، حقوق کارگران و نرخ تورم، افزایش تعرفه مدنظر قرار گرفته است، عنوان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی سعی کرده است، علاوه بر صرفه و صلاح بخش های خصوصی فعال در بنادر کشور به صرفه و صلاح صاحبان کالا توجه ویژه ای داشته باشد.
کوهساری با اشاره به اینکه در مجموع می توان اعلام کرد یکی از مهم ترین و حساس ترین فعالیت هایی که در سازمان بنادر و دریانوردی انجام می شود، تعیین تعرفه های خدمات دریایی و بندری است، گفت: چنانچه فعالیت بخش خصوصی فعال با توجه به خدماتی که ارائه می دهد مقرون به صرفه نباشد، قدرت سرمایه گذاری در بنادر کشور کاهش پیدا می کند و بنادر کشور دیگر امکان ارائه خدمات مطلوب را نخواهد داشت.
افزایش چشمگیر تعرفه ها؛ عامل کاهش قدرت رقابت پذیری بنادر
وی افزود: اگر افزایش تعرفه های خدمات دریایی و بندری افزایش چشمگیری داشته باشد، ضمن اینکه از قدرت رقابت پذیری بنادر با بنادر منطقه ای کاسته خواهد شد، هزینه صاحبان کالا نیز افزایش پیدا می کند.
معاون امور بندری و دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه تعرفه گذاری مناسب در حوزه امور خدمات دریایی و بندری موجب می شود علاوه بر افزایش بازدهی اقتصادی برای فعالان اقتصادی، نیازهای سازمان بنادر و دریانوردی در این حوزه مدنظر قرار گیرد، اظهار داشت: به طور حتم قیمت گذاری بهینه خدمات بندری و دریایی موجب ارتقاء عملیات تخلیه و بارگیری و پهلودهی امن برای شناورها خواهد شد.
۲۷ تیر ۱۴۰۰ ۱۰:۲۶
کد خبر : ۵۴,۷۸۱
کلیدواژه ها: فرهاد منتصر کوهساری، معاون امور بندری، تعرفه‌های بندری، سازمان بنادر و دریانوردی

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید