آینده روشن و رو به رشد مجتمع بندری انزلی/ بنادر انزلی و کاسپین مکمل یکدیگر هستند آغاز عملیات خارج سازی 6فروند مغروقه آبراه اروند و خور موسی بزرگترین بنادر پاکستان را بشناسید ابقاء ایران به عنوان عضو اصلی شورای بین‌المللی هیدروگرافی تا سال ٢٠٢٣/ تقدیر از سازمان بنادر و دریانوردی ایران برای تولید یکصد نقشه الکترونیکی دریانوردی بین‌المللی لزوم توسعه تجارت دریایی و بندری ایران با جهان/ نگاه ویژه به توانمندی‌های داخلی کشور در راستای توسعه دریایی و بندری تأثیر چالش های بنادر چین بر روی صنعت کشتیرانی جهان و جابجایی کالا قرائت گزارش تأخیر چندماهه در ترخیص کالاهای اساسی پهلوگیری ۴ فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر شهید رجایی «دریا» بهترین فرصت برای فعالیت اقتصادی است/ ضرورت ایجاد شهرک‌های اقماری در نزدیکی بنادر و سواحل/ 75 درصد جمعیت کشور به نزدیکی سواحل سوق پیدا کنند تخلیه و بارگیری بیش از 976 هزار تن فرآورده‌های نفتی در بندر امام(ره) از ابتدای سال/ رشد 336 درصدی ترانزیت نسبت به سال قبل
محمد اسلامی،وزیر راه ،ظرفیت، عملیاتی بنادر کشور ،از ۱۸۵ میلیون تن به ۲۸۵ میلیون تن
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید ظرفیت عملیاتی بنادر ایران در شمال و جنوب کشور، از ۱۸۵ میلیون تن به ۲۵۸ میلیون تن رسیده است، گفت: با اقدامات توسعه‌ای، تجهیزاتی و سرمایه‌ای صورت گرفته در بنادر کشور بنادر بازرگانی و تجاری کشور به سمت بنادر نسل سوم در حال حرکت هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد اسلامی در برنامه تلویزیونی" نگاه یک" با برشمردن ویژگی‌هایی چون تسهیل در قدرت لجستیکی، تولید بار، فرآوری و ارزش‌افزوده و فرصت پردازش مواد اولیه در بنادر نسل سوم، تاکید کرد: با تبدیل بنادر شهید رجایی و سایر بنادر کشور به بنادر نسل سوم، در تلاش هستیم تا سهم بازار ایران را در قیمت تمام شده کالاها کاهش دهیم و در عین حال با ایجاد جذابیت های اقتصادی و تجاری، صادرات را پایدار کنیم.
وی با اشاره به ایجاد پسکرانه در تمام بنادر تجاری کشور خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی جدید به بندر شهید رجایی ملحق شده تا طرح‌های توسعه ای در این بندر ایجاد شود.
اسلامی با اشاره به پروژه‌های توسعه‌ای اخیر در بنادر کشور ازجمله بندر کانتینری شهیدرجایی، اظهارداشت: این پروژه ها شامل بهره‌برداری از پایانه کانتینری جدید بندر شهید رجایی با قابلیت پهلودهی به کشتی‌ها تا ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU، بهره‌برداری از یک پست اسکله با ۳۱ هکتار پسکرانه و ۳ پست اسکله نفتی برای صادرات و ترانزیت محصولات و مشتقات نفتی، است.
وی افزود: پیش از این در قالب تفاهم‌نامه‌های، سرمایه گذاری در اراضی پسکرانه بندر شهیدرجایی در پنج حوزه از جمله ساخت کانتینر، ایجاد کارخانجات روی، سرب و منگنز، احداث کارخانه های تولید لوازم خانگی و ایجاد پالایشگاه صورت گرفته است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ظرفیت عملیات تخلیه و بارگیری بندر چابهار از ۹۰۰ هزار تن، به ۸.۵میلیون تن در سال- در فاز اول توسعه- رسیده است، گفت: این ظرفیت در فاز نهایی، به ۲۰ میلیون تن خواهد رسید که در راستای سیاست‌های توسعه‌ای و همه جانبه سواحل مکران است.
۲۷ تیر ۱۴۰۰ ۱۴:۴۲
کد خبر : ۵۴,۷۸۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید