برنامه‌ریزی برای مکانیزه‌سازی ترمینال‌ها و ایجاد شهر لجستیکی غلات در بندر امام(ره)/ افزایش قابل توجه سهم ریل از جابه‌جایی بار در بندر امام(ره) رشد ۲۲ درصدی واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی طی شش ماه ۱۴۰۰ رشد 13 درصدی عملیات کانتینری بنادر ایران طی ۵ ماه نخست سال/ مذاکره برای بازگشت خطوط بزرگ کانتینری به کشور/ افزایش حمل‌و‌نقل کانتینری بین بنادر جنوبی ایران با اروپا، چین و خاورمیانه در دستورکار بنادر ایران برای مبادلات تجاری منطقه ای و جهانی آمادگی کامل دارد/ معاهدات منطقه‌ای و جهانی؛ فرصت بازآفرینی اقتصادی و شکل‌دهی مجدد ارتباطات اقتصادی کشور / الحاق به سازمان همکاری شانگهای و بهره مندی از تجارت آزاد، موتور توسعه بنادر کشور است 10 راهکار برای کاهش آلایندگی های دریایی افزایش ظرفیت جهانی بنادر و ترمینال ها با وجود تاخیر در روند تخلیه و بارگیری کالا تعمیر مادربردهای رادار ترما توسط مهندسان داخلی در بندر شهید رجایی عضویت ایران در سازمان شانگهای عامل جذب سرمایه ‌گذاری کشورهای عضو در بنادر شمالی است/ کاهش هزینه‌، افزایش حمل‌و‌نقل دریایی، جاذبه ترانزیتی و تجاری؛ اثرات همکاری با اعضای اصلی آغاز به کار دبیرخانه هیات رسیدگی‌ به تخلفات انضباطی دریانوردان/ استاندارد‌سازی حقوق کار در دریا/ انطباق بیشتر با اصل حاکمیت قانون در کشتی کشف حدود 10 تن محموله پودر آلومینیوم سرقتی در بندر امام(ره)
سیدمحمدجعفرى ، رییس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانى، بنادر ، بخش خصوصی؛ شریک تجاری یکدیگر
رییس کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر اینکه بنادر و بخش خصوصی؛ شریک تجاری یکدیگر هستند، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی؛ مشکلات حمل و نقل دریایی و بندری را به حداقل رسانده است.
سیدمحمدجعفرى در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانى سازمان بنادر و دریانوردى، با اشاره به اینکه برخی موانع حوزه دریایی و بندری کشور شامل تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکایی ها است، اظهار کرد: این مساله موجب شده تا امکان ارتباط مالی با کشورهای مختلف دنیا برای ایران وجود نداشته باشد و همین امر مشکلات عدیده ای را برای اقتصاد ایران به وجود آورده که حوزه دریایی و بندری نیز از آن مستثنی نیست.
وی ادامه داد: علاوه بر این حوزه حمل و نقل دریایی با برخی موانع داخلی مواجه است که ضرورت دارد هر چه سریع تر اصلاح امور در دستورکار قرار گیرد تا شرایط بهتری برای حوزه دریایی و بندری کشور ایجاد شود.
 
باید گام های بلندتری برای رونق بنادر برداشته شود
 
رییس کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خاطرنشان کرد: صدور  برخی بخشنامه‌ها و آیین نامه‌ها مغایر با برنامه ریزی بخش خصوصی است و این امر موجب شده تا از مسیر کاری صحیح در حوزه های مختلف خارج شویم و آن گونه که باید از ظرفیت های اقتصادی خود استفاده نکنیم،‌ بدین جهت باید برنامه های اقتصادی به گونه ای تدوین شود که بنگاه اقتصادی در مسیر پویایی و رشد قرار گیرند.
جعفری با تأکید بر اینکه عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی موجب شده است تا مشکلات حوزه دریایی و بندری به حداقل برسد،‌ اظهار داشت: سیاست گذاران باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا مشکلات بخش خصوصی در حوزه تجاری به حداقل برسد، خوشبختانه در بخش بنادر مشکلات به حداقل رسیده اما این مساله کافی نیست و باید گام های بلندتری برای رونق بنادر برداشته شود.
 
کشور از مزیت های دریایی و بندری ویژه ای برخوردار است
 
وی افزود: بنادر و بخش خصوصی شریک تجاری یکدیگر هستند و فعالیت های اقتصادی در حوزه بندری و دریایی با مشارکت هرچه بیشتر و بهتر بخش خصوصی به گونه مطلوب تری رقم خواهد خورد و سبب می شود تا حوزه دریایی و بندری بیش از پیش رونق پیدا کند. 
رییس کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت های مناسب در حوزه دریایی و بندری،‌ بیان کرد: کشور از مزیت های دریایی و بندری ویژه ای برخوردار است و این امر حق انتخاب فوق العاده ای را برای سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی بخش خصوصی ایجاد می‌ کند.
۲ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۴۳
کد خبر : ۵۴,۸۲۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید