برنامه‌ریزی برای مکانیزه‌سازی ترمینال‌ها و ایجاد شهر لجستیکی غلات در بندر امام(ره)/ افزایش قابل توجه سهم ریل از جابه‌جایی بار در بندر امام(ره) رشد ۲۲ درصدی واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی طی شش ماه ۱۴۰۰ رشد 13 درصدی عملیات کانتینری بنادر ایران طی ۵ ماه نخست سال/ مذاکره برای بازگشت خطوط بزرگ کانتینری به کشور/ افزایش حمل‌و‌نقل کانتینری بین بنادر جنوبی ایران با اروپا، چین و خاورمیانه در دستورکار بنادر ایران برای مبادلات تجاری منطقه ای و جهانی آمادگی کامل دارد/ معاهدات منطقه‌ای و جهانی؛ فرصت بازآفرینی اقتصادی و شکل‌دهی مجدد ارتباطات اقتصادی کشور / الحاق به سازمان همکاری شانگهای و بهره مندی از تجارت آزاد، موتور توسعه بنادر کشور است 10 راهکار برای کاهش آلایندگی های دریایی افزایش ظرفیت جهانی بنادر و ترمینال ها با وجود تاخیر در روند تخلیه و بارگیری کالا تعمیر مادربردهای رادار ترما توسط مهندسان داخلی در بندر شهید رجایی عضویت ایران در سازمان شانگهای عامل جذب سرمایه ‌گذاری کشورهای عضو در بنادر شمالی است/ کاهش هزینه‌، افزایش حمل‌و‌نقل دریایی، جاذبه ترانزیتی و تجاری؛ اثرات همکاری با اعضای اصلی آغاز به کار دبیرخانه هیات رسیدگی‌ به تخلفات انضباطی دریانوردان/ استاندارد‌سازی حقوق کار در دریا/ انطباق بیشتر با اصل حاکمیت قانون در کشتی کشف حدود 10 تن محموله پودر آلومینیوم سرقتی در بندر امام(ره)
افزایش ،تردد کشتی های روسیه ، قطب شمال ، مسیری جایگزین
روسیه به توسعه کشتیرانی از طریق قطب شمال ادامه می دهد و از این مسیر به عنوان یک مسیر جایگزین سریع تر نسبت به کانال سوئز استفاده خواهد کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از اینفومارین، در آخرین اقدامات در راستای توسعه مسیر شمالی، ROSATOM، شرکت انرژی هسته ای روسیه که مجری زیرساخت مسیر دریای شمال است، توافقنامه همکاری با شرکت حمل و نقل DP World را برای یک پروژه آزمایشی حمل و نقل کانتینر از طریق مسیر قطب شمال اعلام کرد. 
این دو شرکت برای توسعه و آزمایش زیرساخت های پشتیبانی از محموله هایی که از طریق قطب شمال بین شمال اروپا و آسیای شرقی حمل می شود، همکاری خواهند کرد.
طبق گفته مقامات ROSATOM، کریدور حمل و نقل دریایی شمال (NMTC) براساس برنامه توسعه زیرساخت NSR 2035 که توسط دولت فدراسیون روسیه تصویب شده است، به صورت مرحله ای بر اساس مسیر دریای شمالی ایجاد می شود.
ایجاد زیرساخت های حمل و نقل پایدار در مسیر قطب شمال فرصت های جدیدی را در توسعه ترانزیت اوراسیا ایجاد می کند که می تواند بازه زمانی حمل و نقل کالا را بهینه کند. همچنین استفاده از مسیرهای کوتاه تر و راه حل های پیشرفته استفاده از انرژی های کم کربن، به کاهش اثرات زیست محیطی کمک خواهد کرد.
در این میان دوستداران محیط زیست نسبت به تلاش های روسیه در توسعه مسیر کشتیرانی قطب شمال و ارتقاء حمل و نقل تجاری در این منطقه حساس، انتقاد کرده اند. 
اما روسیه طی مراسمی در سن پترزبورگ با عنوان "روز قطب شمال" از گردآوری سهامداران برای گفتگو در مورد بهترین راه های توسعه پایدار مسیر قطب شمال خبر می دهد.
مقامات روسی همچنین به  رشد حمل و نقل در منطقه در سال 2021 اشاره کرده و گزارش دادند که از ابتدای سال تاکنون، میزان حمل بار در NSR با بیش از 2.5 درصد افزایش به بیش از 17 میلیون تن رسیده است. 
روسیه در سال 2021 مجوز فعالیت 640 کشتی را در مقایسه با 500 مورد در سال گذشته برای فعالیت در مسیر دریای شمال صادر کرده است.
۳ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۰۱
کد خبر : ۵۴,۸۳۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید