رشد ۲۲ درصدی واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی طی شش ماه ۱۴۰۰ رشد 13 درصدی عملیات کانتینری بنادر ایران طی ۵ ماه نخست سال/ مذاکره برای بازگشت خطوط بزرگ کانتینری به کشور/ افزایش حمل‌و‌نقل کانتینری بین بنادر جنوبی ایران با اروپا، چین و خاورمیانه در دستورکار بنادر ایران برای مبادلات تجاری منطقه ای و جهانی آمادگی کامل دارد/ معاهدات منطقه‌ای و جهانی؛ فرصت بازآفرینی اقتصادی و شکل‌دهی مجدد ارتباطات اقتصادی کشور / الحاق به سازمان همکاری شانگهای و بهره مندی از تجارت آزاد، موتور توسعه بنادر کشور است 10 راهکار برای کاهش آلایندگی های دریایی افزایش ظرفیت جهانی بنادر و ترمینال ها با وجود تاخیر در روند تخلیه و بارگیری کالا تعمیر مادربردهای رادار ترما توسط مهندسان داخلی در بندر شهید رجایی عضویت ایران در سازمان شانگهای عامل جذب سرمایه ‌گذاری کشورهای عضو در بنادر شمالی است/ کاهش هزینه‌، افزایش حمل‌و‌نقل دریایی، جاذبه ترانزیتی و تجاری؛ اثرات همکاری با اعضای اصلی آغاز به کار دبیرخانه هیات رسیدگی‌ به تخلفات انضباطی دریانوردان/ استاندارد‌سازی حقوق کار در دریا/ انطباق بیشتر با اصل حاکمیت قانون در کشتی کشف حدود 10 تن محموله پودر آلومینیوم سرقتی در بندر امام(ره) پیشرفت 32 درصدی تعمیرات اساسی اسکله‌های بندرامام(ره)
مجتبی یوسفی، رییس کمیته بنادر مجلس، مزایای فوق العاده نوار سواحلی کشور ، انتقال صنایع آب‌بر
رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حوزه دریایی و بندری از مزایای فوق العاده‌ای برای انتقال صنایع آب‌بر به نوار ساحلی برخوردار است، گفت: کاهش هزینه حمل‌و‌نقل، اشتغال آفرینی و کاهش تنش آبی، از مهم ترین مزایای بندری و دریایی کشور است.
مجتبی یوسفی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با مزایای انتقال صنایع بزرگ یا گسترش فازهای توسعه ای صنایع، همچون فولاد در پسکرانه بنادر، اظهار داشت: کشور ما از مزیت فوق العاده دریایی و بندری برخوردار است و استفاده مطلوب از این پتانسیل می تواند به کاهش هزینه حمل و نقل، اشتغال آفرینی، کاهش تنش آبی و تبدیل شدن بنادر به هاب منطقه کمک شایانی داشته باشد.
وی ادامه داد: متاسفانه صنایع آب بر به مناطق مرکزی و کویری منتقل شده اند در حالی که کشور ما به صورت خدادادی از ظرفیت دریایی در جنوب کشور برخوردار است و باید طی این سال ها، صنایع آب بر نظیر فولاد به نوار ساحلی کشور منتقل می شد.
رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت دریایی و بندری کشور و نیز ظرفیت پسکرانه بنادر، در راستای فعالیت های تولیدی و صنعتی، ارزش افزوده ای و صادراتی بهره مند شویم، بیان کرد: اولویت کشور باید صادرات باشد و قطعا مسیری بهتر از پسکرانه بنادر و حمل و نقل دریایی برای کاهش هزینه ها و افزایش سرعت انتقال کالا در حوزه صادرات وجود ندارد.
یوسفی افزود: کشور در صادرات سیمان رتبه اول دنیا را دارد و در حوزه تولید سیمان جزء 5 کشور اول دنیا است و ما در حال حاضر در بخش فولاد و سیمان تا 2 برابر ظرفیت کشور تولید می کنیم، بنابراین چه دلیلی وجود دارد تا صنایع و تولید کشور در پسکرانه بنادر مدنظر قرار نگیرد.
وی با اشاره به اینکه باید فعالیت های صنعتی آب بر نظیر فولاد در نوار ساحلی مدنظر قرار گیرند، عنوان کرد: آب دریاها بهترین ظرفیت برای استفاده در بخش صنایع آب بر است و در کشوری قرار داریم که شمال و جنوب آن دریا است و می توانیم از این پتانسیل به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و شرایط را به گونه ای رقم بزنیم که با استفاده از آب دریا، مانع از هدر رفت آب در کشور شویم.
رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از ظرفیت برنامه پنج ساله هفتم توسعه استفاده کرد، گفت: مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون عمران از تمامی صاحب نظران در حوزه دریایی و بندری دعوت به عمل می آورد تا از فرصت طلایی موجود در تدوین هرچه بهتر برنامه هفتم توسعه در راستای توسعه بنادر و استفاده از ظرفیت های دریایی کشور استفاده کند.
۴ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۲۳
کد خبر : ۵۴,۸۳۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید