برنامه‌ریزی برای مکانیزه‌سازی ترمینال‌ها و ایجاد شهر لجستیکی غلات در بندر امام(ره)/ افزایش قابل توجه سهم ریل از جابه‌جایی بار در بندر امام(ره) رشد ۲۲ درصدی واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی طی شش ماه ۱۴۰۰ رشد 13 درصدی عملیات کانتینری بنادر ایران طی ۵ ماه نخست سال/ مذاکره برای بازگشت خطوط بزرگ کانتینری به کشور/ افزایش حمل‌و‌نقل کانتینری بین بنادر جنوبی ایران با اروپا، چین و خاورمیانه در دستورکار بنادر ایران برای مبادلات تجاری منطقه ای و جهانی آمادگی کامل دارد/ معاهدات منطقه‌ای و جهانی؛ فرصت بازآفرینی اقتصادی و شکل‌دهی مجدد ارتباطات اقتصادی کشور / الحاق به سازمان همکاری شانگهای و بهره مندی از تجارت آزاد، موتور توسعه بنادر کشور است 10 راهکار برای کاهش آلایندگی های دریایی افزایش ظرفیت جهانی بنادر و ترمینال ها با وجود تاخیر در روند تخلیه و بارگیری کالا تعمیر مادربردهای رادار ترما توسط مهندسان داخلی در بندر شهید رجایی عضویت ایران در سازمان شانگهای عامل جذب سرمایه ‌گذاری کشورهای عضو در بنادر شمالی است/ کاهش هزینه‌، افزایش حمل‌و‌نقل دریایی، جاذبه ترانزیتی و تجاری؛ اثرات همکاری با اعضای اصلی آغاز به کار دبیرخانه هیات رسیدگی‌ به تخلفات انضباطی دریانوردان/ استاندارد‌سازی حقوق کار در دریا/ انطباق بیشتر با اصل حاکمیت قانون در کشتی کشف حدود 10 تن محموله پودر آلومینیوم سرقتی در بندر امام(ره)
پسکرانه بنادر،محل مناسبی برای فعالیت های صنعتی و تولیدی ،عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید ایجاد کارخانجات تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر به عنوان یک قانون مدنظر قرار گیرد، گفت: دولت باید در زمینه انتقال صنایع به نوار ساحلی مکلف شود و بودجه لازم در این خصوص را تخصیص دهد.
فریدون عباسی دوانی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با مزایای انتقال صنایع بزرگ یا گسترش فازهای توسعه ای صنایع، همچون فولاد در پسکرانه بنادر، اظهار داشت: در این رابطه ابتدا باید در مورد مواد اولیه تولید صحبت کنیم و ببینیم قرار است از مواد اولیه وارداتی استفاده کنیم یا مواد اولیه داخلی را به کار گیریم.
وی ادامه داد: در مورد مواد اولیه ای که در مورد کشور وجود دارد باید بدانیم این مواد بیشتر در نواحی خشک و کم آب قرار دارند و اگر قصد داریم کارخانجات تولیدی و صنعتی را به نوار ساحلی منتقل کنیم باید بتوانیم زیرساخت مناسب حمل و نقل از جمله خطوط ریلی مورد نیاز برای انتقال مواد اولیه به سمت نوار ساحلی جنوبی کشور را ایجاد کنیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در عین حال باید بدانیم هدفگذاری اصلی در مورد بخش تولید وصنعت، صادرات است یا استفاده در داخل و تامین نیاز داخلی را در اولویت قرار داده ایم، بیان کرد: حمل و نقل هزینه بر است و اگر قصد داریم صنایع جدید ایجاد کنیم باید در جانمایی خود دقت به خرج دهیم.
عباسی افزود: بازار مصرف دیگر مساله ای است که باید به آن توجه کنیم و بدانیم از کدام مسیر می توانیم به بهترین شکل ممکن صادرات و توزیع را مدنظر قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه باید انتخاب ساختگاه صنایع به درستی و بر مبنای مسائل علمی، اقتصادی و بازار مصرف انجام شود، گفت: نوار ساحلی جنوبی و به ویژه پسکرانه بنادر جنوبی محل مناسبی برای فعالیت های صنعتی و تولیدی است و می توان از آب دریاها استفاده کرد تا نیازی به انتقال خط تولید آب نداشته باشیم.
 
صنایع و تولید را به سمت نوارساحلی منتقل کنیم
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مورد صنایع آب بری که در مرکز کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: در این خصوص باید هزینه و فایده را محاسبه کنیم و به بهترین شکل ممکن بتوانیم از دوره مفید آنها بهره ببریم؛ اما به صورت کلی باید در راستای توسعه دریا محور گام برداریم و صنایع و تولید را به سمت نوارساحلی منتقل کنیم.
عباسی با تأکید بر اینکه باید ایجاد کارخانجات تولیدی و صنعتی در پسکرانه بنادر به عنوان یک قانون مدنظر قرار گیرد و دولت نسبت به آن مکلف شود، بیان کرد: در عین حال بودجه مورد نیاز در این رابطه اختصاص یابد تا بتوانیم از ظرفیت دریایی و بندری کشور به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم و با توسعه و سرمایه گذاری، شرایط مناسبی برای حوزه تولید و صنعت فراهم کنیم.
۵ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۲۶
کد خبر : ۵۴,۸۵۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید