برنامه‌ریزی برای مکانیزه‌سازی ترمینال‌ها و ایجاد شهر لجستیکی غلات در بندر امام(ره)/ افزایش قابل توجه سهم ریل از جابه‌جایی بار در بندر امام(ره) رشد ۲۲ درصدی واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی طی شش ماه ۱۴۰۰ رشد 13 درصدی عملیات کانتینری بنادر ایران طی ۵ ماه نخست سال/ مذاکره برای بازگشت خطوط بزرگ کانتینری به کشور/ افزایش حمل‌و‌نقل کانتینری بین بنادر جنوبی ایران با اروپا، چین و خاورمیانه در دستورکار بنادر ایران برای مبادلات تجاری منطقه ای و جهانی آمادگی کامل دارد/ معاهدات منطقه‌ای و جهانی؛ فرصت بازآفرینی اقتصادی و شکل‌دهی مجدد ارتباطات اقتصادی کشور / الحاق به سازمان همکاری شانگهای و بهره مندی از تجارت آزاد، موتور توسعه بنادر کشور است 10 راهکار برای کاهش آلایندگی های دریایی افزایش ظرفیت جهانی بنادر و ترمینال ها با وجود تاخیر در روند تخلیه و بارگیری کالا تعمیر مادربردهای رادار ترما توسط مهندسان داخلی در بندر شهید رجایی عضویت ایران در سازمان شانگهای عامل جذب سرمایه ‌گذاری کشورهای عضو در بنادر شمالی است/ کاهش هزینه‌، افزایش حمل‌و‌نقل دریایی، جاذبه ترانزیتی و تجاری؛ اثرات همکاری با اعضای اصلی آغاز به کار دبیرخانه هیات رسیدگی‌ به تخلفات انضباطی دریانوردان/ استاندارد‌سازی حقوق کار در دریا/ انطباق بیشتر با اصل حاکمیت قانون در کشتی کشف حدود 10 تن محموله پودر آلومینیوم سرقتی در بندر امام(ره)
آمونیاک، سوختی مناسب، تحول در منابع انرژی، کشتی ها
مطالعات جدید حاکی از آن است که آمونیاک می تواند گزینه ای جذاب برای جایگزینی سوخت کشتی ها در راستای کاهش آلایندگی های زیست محیطی باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از بلومبرگ، صنعت حمل و نقل دریایی باید توجه خود را به آمونیاک به عنوان منبع اصلی سوخت برای رسیدن به اهداف کربن زدایی و انتشار صفر کربن تا سال 2050 معطوف کند.
بلومبرگ در آخرین گزارش چشم انداز سالانه انرژی خود اعلام کرد که صنعت حمل و نقل دریایی باید بر روی استراتژی های مشخصی کار کند و سرمایه گذاری های قابل توجهی انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که آمونیاک حاصل از هیدروژن سوخت اصلی در حمل و نقل کشتی های جدید ساخته شده پس از 2030 باشد.
انتظار می رود استفاده از آمونیاک به عنوان سوخت جایگزین کشتی ها به دو سوم کاهش انتشار آلاینده ها تا سال 2030 کمک کند و حدود 45 درصد کاهش در تولید کربن در بخش حمل و نقل تا سال 2050 را شامل شود.
در ادامه این گزارش آمده است: سوخت های زیستی و آمونیاک حاصل از هیدروژن کربن صفر هرکدام 18 تا 35 درصد در کاهش انتشار آلاینده ها موثر هستند. 
در این راستا سرمایه گذاری های زیادی در زیرساخت های انرژی برای جایگزین کردن این نوع انرژی مورد نیاز است؛ سرمایه ای که از سوخت های فسیلی فاصله گرفته و به سمت انرژی های پاک و سایر راه حل های کاهش آلاینده های مخرب محیط زیست متمرکز شود. 
طی سه دهه آینده، دنیا برای دستیابی به انتشار کربن صفر تا سال 2050 باید 173 تریلیون دلار در زیرساخت های انرژی سبزتر و تأمین منابع سرمایه گذاری کند. برای رسیدن به این هدف، حدود 53 درصد از کل سرمایه گذاری ها باید به تولید، ذخیره و حمل هیدروژن اختصاص پیدا کند.
استفاده از سوخت های جایگزین برای تامین انرژی ذاتاً نامطمئن هستند، با این حال سوخت های هیدروژنی، هسته ای و تکنولوژی های جذب کربن همگی می توانند نقش مهمی در کمک به رسیدن به آلایندگی صفر داشته باشند و هر یک از این فناوری ها در صورت تحقق توانایی های بالقوه خود باید در دهه آینده توسعه یافته و به بازار عرضه شوند.
صنعت حمل و نقل دریایی تحت فشار فزاینده ای برای کربن زدایی و دور شدن از اتکا به سوخت های فسیلی قرار دارد و آمونیاک در این میان به عنوان یک گزینه جذاب مطرح است. پیش بینی می شود اگر 30 درصد حمل و نقل از آمونیاک به عنوان سوخت استفاده کنند، تولید فعلی آمونیاک باید دو برابر شود؛ امروزه 80 درصد آمونیاک تولید شده به طور انحصاری برای تولید کود استفاده می شود.
۵ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۳۵
کد خبر : ۵۴,۸۵۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید