موانع حمل یکسره کالا از بندر امام رفع شود/ روند حمل کالاهای وارداتی و صادراتی از خوزستان تسریع می شود/ فرآیندهای کاذب و دست و‌پاگیر در حوزه های مدیریتی و قانونی باید شناسایی و رفع شود بزرگترین بنادر آفریقای جنوبی را بشناسید کارنامه درخشان سازمان بنادر در پایداری تجارت دریایی کشور و مدیریت تحریم/ تأکید بر مکانیزه‌سازی و ارتقای خدمات به ذینفعان/ برون‌سپاری خدمات دریایی با دقت و قوت پیگیری می‌شود استفاده از پهبادها برای مانتیور امنیت بندر آنتروپ نجات خلبان هواپیمای تفریحی توسط تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر حمل یکسره بیش از ۸ هزار تن کالای اساسی از بندر چابهار ورود کالای ملوانی به بندر خرمشهر ارتقاء ایمنی بنادر صیادی با تعامل سازمان بنادر و سازمان شیلات/ به‌روزرسانی جرایم قانون حفاظت از دریاها و رودخانه های قابل کشتیرانی در برابر آلودگی نفتی ظرفیت بنادر بازرگانی کشور 260 میلیون تن است/ بنادر ایران می‌تواند هاب‌ ترانشیپی منطقه شود رتبه بیست و ششم کشور در صید و صیادی جهان/ تحقق بومی‌سازی دانش پرورش ماهی در قفس
ژاپن ، استفاده از بادبان، کشتی های باری
چند شرکت ژاپنی در حال عملیاتی کردن طرحی هستند که به واسطه بهره گیری از بادبان بر روی کشتی های باری بتوانند از نیروی باد به عنوان پیشران کمکی در این کشتی ها استفاده کنند و میزان آلایندگی کشتی ها را کاهش دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مرین تکنولوژی، شرکت حمل و نقل ژاپنی Mitsui O.S.K. در حال بررسی روش های ترکیب پیشرانه بادی در کشتی های خود است. این شرکت در گذشته اعلام کرده بود که معتقد است نیروی محرکه باد مزایایی را به همراه خواهد داشت و به خوبی به ناوگان بزرگتر که آهسته تر حرکت می کند کمک می کند.
در یک پروژه تحقیق و توسعه جدید، Mitsui O.S.K. Lines و شرکت تابعه MOL Drybulk با شرکت کشتی سازی اوشیما و شرکت ماشین سازی Iknow در مورد یک بادبان که می تواند بر روی جرثقیل های جابجایی بار بر روی کشتی های فله بر برای تأمین نیروی محرکه اضافی نصب شود، همکاری خواهند کرد.
این پروژه مشترک تحقیق و توسعه با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در شناورها در حال انجام است. هدف این پروژه باز کردن بادبان روی کشتی در بخش هایی مانند قطعات مثلثی جرثقیل های جابجایی محموله های موجود بر روی کشتی است تا بتوان از بادهای دریایی برای تأمین نیروی محرکه اضافی استفاده کرد.
‏MOL Drybulk خاطرنشان کرد که بسیاری از کشتی های مجهز به جرثقیل های حمل بار هستند. این شرکت قصد دارد تا نصب Delta Sail را در طیف وسیعی از انواع کشتی ها مانند فله برها، حامل های تراشه های چوبی و کشتی های چند منظوره آزمایش کند.
بادبان نصب شده بر روی جرثقیل کشتی های باری یکی از چندین طرح مفهومی است که MOL در حال بررسی آن در راستای توسعه فناوری هایی برای استفاده از انرژی باد است. در سال 2018، MOL پیشگام پروژه ای برای استفاده از بادبان های سخت تلسکوپی بود که در ابتدا توسط دانشگاه های ژاپن توسعه یافته بود.
این کانسپت که wind challenger نامیده می شود، یک بادبان پنج صفحه ای است که می تواند تا حداکثر 164 پا عرض 65 فوت ارتفاع داشته باشد. طبق گزارش این شرکت، این طرح پتانسیل کاهش پنج تا هشت درصدی انتشار گازهای گلخانه ای با کاهش مصرف سوخت از طریق بهره وری از انرژی باد را دارد.
۱۷ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۴۳
کد خبر : ۵۴,۹۴۲
کلیدواژه ها: ژاپن ، استفاده از بادبان، کشتی های باری

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید