موانع حمل یکسره کالا از بندر امام رفع شود/ روند حمل کالاهای وارداتی و صادراتی از خوزستان تسریع می شود/ فرآیندهای کاذب و دست و‌پاگیر در حوزه های مدیریتی و قانونی باید شناسایی و رفع شود بزرگترین بنادر آفریقای جنوبی را بشناسید کارنامه درخشان سازمان بنادر در پایداری تجارت دریایی کشور و مدیریت تحریم/ تأکید بر مکانیزه‌سازی و ارتقای خدمات به ذینفعان/ برون‌سپاری خدمات دریایی با دقت و قوت پیگیری می‌شود استفاده از پهبادها برای مانتیور امنیت بندر آنتروپ نجات خلبان هواپیمای تفریحی توسط تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر حمل یکسره بیش از ۸ هزار تن کالای اساسی از بندر چابهار ورود کالای ملوانی به بندر خرمشهر ارتقاء ایمنی بنادر صیادی با تعامل سازمان بنادر و سازمان شیلات/ به‌روزرسانی جرایم قانون حفاظت از دریاها و رودخانه های قابل کشتیرانی در برابر آلودگی نفتی ظرفیت بنادر بازرگانی کشور 260 میلیون تن است/ بنادر ایران می‌تواند هاب‌ ترانشیپی منطقه شود رتبه بیست و ششم کشور در صید و صیادی جهان/ تحقق بومی‌سازی دانش پرورش ماهی در قفس
ابراهیم رزاقی، استاد دانشگاه، سازمان بنادر و دریانوردی، سرمایه گذاری در بنادر، توسعه پسکرانه بنادر، بخش خصوصی
استاد دانشگاه گفت: یکی از بخش های که طی سال های اخیر به رشد و توسعه یافتگی دست یافته، بنادر کشور است؛ خیلی از بنادر نسبت به گذشته فعالیت های خود را توسعه دادند و این امر بیانگر آن است که کشور حمل و نقل دریایی را باور کرده است.

ابراهیم رزاقی درباره وضعیت بنادر کشور و روند تخلیه و بارگیری که در آن دنبال می شود به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اظهارداشت: طی سال های اخیر توجه به توسعه بنادر دو چندان شده است و این موضوع گواه آن است که حمل و نقل دریایی نسبت به گذشته بیشتر در بین سیاست گذاران، سرمایه گذاران و صاحبان کالا مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: هر میزان سرمایه گذاری که در بنادر کشور انجام شود، کم است و باید به این حوزه بیش از گذشته توجه شود تا روند صادرات و واردات از/به کشور رونق بیشتری بگیرد و سرمایه گذاران و فعالان صنعتی رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری در این حوزه پیدا کنند.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی طی سال های اخیر سعی کرد از توان بخش خصوصی برای توسعه بنادر استفاده کند و این امر باید برای سال های آتی ادامه دار باشد، خاطرنشان کرد: بنادر کشور اکنون به مرحله‌ای رسیدند که در زمینه تجهیزات قابل رقابت با بنادر دنیا هستند و البته نباید به این امر اکتفا کرد و بایستی با اتکا به دانش داخلی و البته شرکت های دانش بنیان به سمت توسعه بنادر کشور حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه توسعه متوازن بنادر شمالی و جنوبی باید بیش از گذشته در دستور قرار گیرد، تصریح کرد: درست است که از نظر زیرساخت بنادر کشور به وضعیت خوبی دست یافتند اما این امر نباید راضی کننده باشد و ضرورت دارد که در این مسیر و با هدف رونق تجارت، تلاش های بیشتری انجام شود.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه نگاه سرمایه گذاران و تولید کنندگان به سمت بنادر و پسکرانه آن پررنگ تر شده است، گفت: باید شرایطی فراهم شود که از توان بخش خصوصی بهره بیشتری برد؛ خوشبختانه در این سال ها بخش خصوصی حضور خوبی در بنادر کشور داشته است.

۳۰ اَمرداد ۱۴۰۰ ۱۴:۴۰
کد خبر : ۵۵,۰۵۵
کلیدواژه ها: ابراهیم رزاقی، استاد دانشگاه، سازمان بنادر و دریانوردی، سرمایه گذاری در بنادر، توسعه پسکرانه بنادر، بخش خصوصی

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید