زلزله هیچ خسارتی به زیرساخت های بنادر هرمزگان وارد نکرد/عملیات تخلیه و بارگیری در تمامی بنادر بدون وقفه درحال انجام است ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافری و تفریحی در بنادر مازندران/ آمادگی کامل بندر نوشهر در پذیرش شناورهای استاندارد/ ارائه تسهیلات از سوی سازمان بنادر به متقاضیان تامین شناور سیزدهمین کارگروه حمل و نقل بین ایران و روسیه برگزار شد/ اعلام آمادگی شرکت های حمل و نقل دریایی و پایانه های بندری ایران برای سرمایه گذاری/ تاسیس شرکت های مشترک لجستیکی بندری و دریایی بین ایران و روسیه در دستور کار بازدید وزیر اقتصاد از گمرک بنادر اروندکنار و چوئبده/ افزایش تعداد سفر‌های دریایی لنج داران از ۳ به ۶ سفر در سال آغاز دوره آموزشی اطفاء حریق در بنادر صیادی سیستان و بلوچستان کسب رتبه برتر سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه پدافند شیمیایی انعقاد قرارداد سرمایه گذاری احداث سیلوی غلات به ارزش 600 میلیارد ریال در بندرامیرآباد بازدید هیات تجاری چینی از بندر شهید رجایی رشد 390 درصدی ترانزیت فرآورده‌های نفتی از بندر امام(ره) نشست شورای عالی سازمان‌ بنادر در بندر بوشهر/ رونق بنادر کوچک از اولویت‌های سازمان بنادر/ ظرفیت تخلیه و بارگیری در بنادر کشور 10 درصد افزایش یافت/ پرهیز از اجرای پروژه‎های عظیم فاقد عایدی برای مردم
مسعود پل‌‌مه، دبیرکل انجمن شرکت های کشتیرانی و خدمات وابسته، سازمان بنادر و دریانوردی، تجهیزات تخلیه و بارگیری، توسعه بنادر شمالی و جنوبی، سرمایه گذاری بخش خصوصی
دبیرکل انجمن شرکت های کشتیرانی و خدمات وابسته با اشاره به اینکه حرکت بنادر شمالی و جنوبی ایران بر مبنای برنامه توسعه‌ای بوده است، گفت: ظرفیت مناسبی در بنادر کشور ایجاد شده است و بهره‌مندی از این ظرفیت، نیازمند تغییر در دیپلماسی اقتصادی و نظام بازاریابی کشور است.

مسعود پل‌‌مه در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه طی چهار سال گذشته بر اساس برنامه‌های توسعه‌ای در بنادر شمالی و جنوبی کشور، تمامی زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه ظرفیت و افزایش میزان عملیات تخلیه و بارگیری ایجاد شده است، اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی اسکله‌ها، تأمین تجهیزات تخلیه و بارگیری در پیشانه بنادر و ایجاد محوطه‌های مناسب بندری برای عملیات تخلیه و بارگیری از مهم‌ترین اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی، در مدت اشاره شده است.
وی ادامه داد: بنادر کشور از نظر تجهیزات؛ شرایط بسیار مطلوبی دارند و از ظرفیت مازاد عملیاتی چه در بخش وسعت بنادر، انبارها، محوطه‌های پشتیبانی و... برخوردار هستند.
دبیرکل انجمن شرکت‌های کشتیرانی و خدمات وابسته با تأکید بر اینکه وضعیت مطلوبی در بنادر کشور از نظر تجهیزات حاکم و قابلیت لازم برای تخلیه و بارگیری کالا با تناژ بالا ایجاد شده است، گفت: در بخش نرم‌افزاری با چالش‌هایی مواجه هستیم که بخش خصوصی به نیابت از بخش دولتی در این زمینه مسئول است و باید در این زمینه اقدامات مناسب را مدنظر قرار دهد.
پل‌مه با اشاره به اینکه باید دیپلماسی اقتصادی و بازاریابی مناسب در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: ظرفیت‌های مناسبی در حوزه بندری و دریایی ایجاد شده است و باید رویکرد دیپلماسی اقتصادی و بازاریابی در کشور تغییر پیدا کند.
وی افزود: در تمامی کشورهای دنیا؛ بخش خصوصی به عنوان سرمایه‌گذاری وارد عمل می‌شود، تعرفه‌گذاری می‌کند، بهترین خدمات را ارائه کرده و وارد بازار رقابت می‌شود، اما متاسفانه در کشور ما چنین رویه‌ای وجود ندارد.
دبیرکل انجمن شرکت‌های کشتیرانی و خدمات وابسته با اشاره به اینکه تحریم؛ بزرگترین مانع برای بنادر کشور است و شرایط را برای بازاریابی و رقابت بسیار سخت کرده است، اظهار داشت: دولت سیزدهم باید در حوزه دیپلماسی اقتصادی و بازاریابی اقتصادی تغییر رویکرد دهد و ظرفیت بالقوه اقتصاد ایران به ویژه در حوزه بندری و دریایی را بالفعل کند.
پل مه با بیان اینکه در حوزه دیپلماسی اقتصادی باید برنامه محور و اراده محور عمل کنیم، عنوان کرد: امیدوار هستیم دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی اقتصادی شرایط مطلوبی را به وجود آورد و با تصمیمات جدید، بر مبنای توسعه دریا و مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی عمل کند.
پل مه ادامه داد: عملیات حمل کالا بر اساس دو قاعده کلی صورت می‌گیرد؛ محور واردات و صادرات به صورت متمرکز و مستقل و نیز هاب بودن در منطقه که دو مسأله حیاتی و مهم هستند که باید به آنها توجه داشته باشیم.

۳۱ اَمرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۰۱
کد خبر : ۵۵,۰۵۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید