انتقاد از استمرار اقدامات غیرمنصفانه و محدودیت‌زای آمریکا علیه حمل‌و‌نقل دریایی ایران/ تشریح اقدامات مهم سازمان بنادر برای مقابله با کرونا طی 2 سال اخیر/ ایران هر گونه اقدام تهدید کننده ایمنی و امنیت دریانوردی را محکوم می کند آغاز اجلاس سی و دوم مجمع سازمان بین المللی دریانوردی / تصویب بودجه، افزایش اعضای شورا و اصلاح ساختار آیمو مهمترین دستور کار داکینگ همزمان دوشناور در سرسره تعمیراتی بندر شهیدرجایی چین؛ دارای بزرگترین ناوگان دریایی از نظر ارزش مالی تشدید سختگیری ها در بنادر کشور برای کنترل شیوع کرونا/ پهلوگیری کشتی ها در بنادر به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی نجات جان 4 سرنشین قایق غیر مجاز در آب های بندر تیاب آتش نشانی بندر نوشهر؛ موفق به کسب رتبه برتر در بین بنادر سراسر کشور شد سوخت آمونیاک و متانول برای موتور کشتی ها تا سال 2025 اعلام عملکرد ۸ ماهه بندرلنگه و بنادر غرب هرمزگان/ رشد ۱۱۸ درصدی تخلیه و بارگیری و ۲۸۰ درصدی صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی تشریح مزایای فوق‌العاده شناورهای رو-رو/ ایجاد بیشترین نفع اقتصادی در زمینه حمل و نقل/ ضرورت خرید شناورهای رو-رو توسط خطوط کشتیرانی
بنادر چین، تخلیه و بارگیری
بسته شدن نسبی ترمینال های بندری در چین به دلیل شیوع کرونا، زنگ خطر تاخیرهای طولانی مدت در صادرات و واردات را در فیلیپین و کشورهای آسیایی به صدا درآورده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت استراتژی، اداره بنادر فیلیپین (PPA) واردکنندگان و صادرکنندگان مستقر در فیلیپین را تشویق می کند تا تصمیمات جدید عملیاتی لازم را اتخاذ کنند زیرا انتظار می رود به دلیل تعطیلی نسبی چندین بندر در چین به دلیل کووید19 عملیات تخلیه و بارگیری با مشکل همراه باشد و کالاها و محموله ها با تاخیر به مقصد برسند.
جی دانیل آر سانتیاگو، مدیر کل اداره بنادر فیلیپین در این خصوص گفت: ما باید برای آینده نزدیک آماده شویم؛ عواقب تأخیر در حمل محموله به دلیل ازدحام موجود در این بنادر و تاخیر در عملیات در نهایت متوجه ما نیز خواهد بود. به همین منظور ما همه واردکنندگان و صادرکنندگان را تشویق می کنیم تا اقدامات لازم را برای تعدیل و ایمن سازی عملیات خود برای کاهش تأثیر کندی یا تعطیلی نسبی بنادر بزرگ چین انجام دهند.
بندر نینگبوژوشان اخیراً به دلیل شیوع مجدد کووید 19 مجبور به بستن یکی از پایانه های خود شده است و در حال حاضر ازدحام بر دیگر بنادر چین تأثیر گذاشته است. بندر یانتیان در شنژن در ماه مه نیز به دنبال شیوع جداگانه بسته شد.
به گفته PPA، حجم قابل توجهی از واردات و صادرات فیلیپین و کشورهای همسایه چین از طریق بنادر ترانشیپی چین انجام می شود. و بسته شدن نسبی ترمینال ها در این کشور می تواند تاثیر قابل توجهی بر روی واردات و صادرات در کشورهای شرق آسیا داشته باشد.
۲ شهریور ۱۴۰۰ ۱۳:۰۸
پورت استراتژی |
کد خبر : ۵۵,۰۸۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید