پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار انتقال دو پروژه سرمایه‌گذاری نیمه تمام ‌به بخش خصوصی در بندر امام/ ١.٨ میلیون تن به ظرفیت سالانه نگهداری کالا در بندر امام افزوده می شود آغاز عملیات خارج سازی مغروقه W14 از آبراه اروند اختصاص اعتبار ۲۸۴ میلیاردی برای تعمیرات اساسی سیستم‌های سرمایشی و شبکه برق بنادر استان بوشهر پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی بازدید معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از بندر امیرآباد/ بندرامیرآباد یکی از ظرفیت های استراتژیک دولت برای فعال کردن کریدور شمال – جنوب / فرآیند های صادراتی کالا تسهیل شود/ ضرورت توسعه زیرساخت های حمل و نقل جاده ای از بندرامیرآباد به بندرشهید رجایی و بالعکس افتتاح بندرچند منظوره بندر خمیر آرزوی دیرینه مردم است/ تاکید بر رعایت الزامات زیست محیطی بررسی توسعه ظرفیت‌های گردشگری دریایی در سواحل شرق خوزستان اجرای طرح مطالعاتی بندر پل رونق معیشت اهالی منطقه را به دنبال خواهد داشت/ طرحهای توسعه ای سازمان بنادر به رفاه بیشتر ساحل نشینان منجر شود دیدار مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با مدیر کل و ایثارگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان
بنادر چین، تخلیه و بارگیری
بسته شدن نسبی ترمینال های بندری در چین به دلیل شیوع کرونا، زنگ خطر تاخیرهای طولانی مدت در صادرات و واردات را در فیلیپین و کشورهای آسیایی به صدا درآورده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت استراتژی، اداره بنادر فیلیپین (PPA) واردکنندگان و صادرکنندگان مستقر در فیلیپین را تشویق می کند تا تصمیمات جدید عملیاتی لازم را اتخاذ کنند زیرا انتظار می رود به دلیل تعطیلی نسبی چندین بندر در چین به دلیل کووید19 عملیات تخلیه و بارگیری با مشکل همراه باشد و کالاها و محموله ها با تاخیر به مقصد برسند.
جی دانیل آر سانتیاگو، مدیر کل اداره بنادر فیلیپین در این خصوص گفت: ما باید برای آینده نزدیک آماده شویم؛ عواقب تأخیر در حمل محموله به دلیل ازدحام موجود در این بنادر و تاخیر در عملیات در نهایت متوجه ما نیز خواهد بود. به همین منظور ما همه واردکنندگان و صادرکنندگان را تشویق می کنیم تا اقدامات لازم را برای تعدیل و ایمن سازی عملیات خود برای کاهش تأثیر کندی یا تعطیلی نسبی بنادر بزرگ چین انجام دهند.
بندر نینگبوژوشان اخیراً به دلیل شیوع مجدد کووید 19 مجبور به بستن یکی از پایانه های خود شده است و در حال حاضر ازدحام بر دیگر بنادر چین تأثیر گذاشته است. بندر یانتیان در شنژن در ماه مه نیز به دنبال شیوع جداگانه بسته شد.
به گفته PPA، حجم قابل توجهی از واردات و صادرات فیلیپین و کشورهای همسایه چین از طریق بنادر ترانشیپی چین انجام می شود. و بسته شدن نسبی ترمینال ها در این کشور می تواند تاثیر قابل توجهی بر روی واردات و صادرات در کشورهای شرق آسیا داشته باشد.
۲ شهریور ۱۴۰۰ ۱۳:۰۸
پورت استراتژی |
کد خبر : ۵۵,۰۸۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید