رشد ۲۲ درصدی واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی طی شش ماه ۱۴۰۰ رشد 13 درصدی عملیات کانتینری بنادر ایران طی ۵ ماه نخست سال/ مذاکره برای بازگشت خطوط بزرگ کانتینری به کشور/ افزایش حمل‌و‌نقل کانتینری بین بنادر جنوبی ایران با اروپا، چین و خاورمیانه در دستورکار بنادر ایران برای مبادلات تجاری منطقه ای و جهانی آمادگی کامل دارد/ معاهدات منطقه‌ای و جهانی؛ فرصت بازآفرینی اقتصادی و شکل‌دهی مجدد ارتباطات اقتصادی کشور / الحاق به سازمان همکاری شانگهای و بهره مندی از تجارت آزاد، موتور توسعه بنادر کشور است 10 راهکار برای کاهش آلایندگی های دریایی افزایش ظرفیت جهانی بنادر و ترمینال ها با وجود تاخیر در روند تخلیه و بارگیری کالا تعمیر مادربردهای رادار ترما توسط مهندسان داخلی در بندر شهید رجایی عضویت ایران در سازمان شانگهای عامل جذب سرمایه ‌گذاری کشورهای عضو در بنادر شمالی است/ کاهش هزینه‌، افزایش حمل‌و‌نقل دریایی، جاذبه ترانزیتی و تجاری؛ اثرات همکاری با اعضای اصلی آغاز به کار دبیرخانه هیات رسیدگی‌ به تخلفات انضباطی دریانوردان/ استاندارد‌سازی حقوق کار در دریا/ انطباق بیشتر با اصل حاکمیت قانون در کشتی کشف حدود 10 تن محموله پودر آلومینیوم سرقتی در بندر امام(ره) پیشرفت 32 درصدی تعمیرات اساسی اسکله‌های بندرامام(ره)
یحیی ضیایی مهرجردی،دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی،حمل و نقل دریایی،سازمان بنادر و دریانوردی
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با بیان اینکه تغییر دیپلماسی اقتصادی؛ تاثیر ویژه ای در رونق حوزه دریایی و بندری ایران خواهد داشت، گفت: باید دیپلماسی اقتصادی مشخصی در حوزه حمل و نقل دریایی تعریف و تدوین شود.
یحیی ضیایی مهرجردی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با تاکید بر اینکه تغییر دیپلماسی اقتصادی کشور می تواند تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت حوزه دریایی و بندری داشته باشد، اظهار داشت: باید با تغییر دیپلماسی اقتصادی از حداکثر ظرفیت دریایی و بندری کشور به ویژه حمل و نقل دریایی استفاده کرد.
وی ادامه داد: حمل و نقل دریایی از اهمیت بسیار بالایی برای اقتصاد ایران برخوردار است و باید بدانیم که بیش از 90 درصد واردات و صادرات کشور از مسیر دریایی صورت می گیرد و سهم ریل، جاده و مسیر هوایی از این مقوله بسیار ناچیز است؛ چراکه حمل و نقل دریایی در ابعاد حجیم قابل انجام است و در نهایت ارزان تر تمام می شود که این دو مساله در اقتصاد از اهمیت بسیار بالایی برخودار است.
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی جدید می تواند بازار هدف کشور را توسعه بخشد، عنوان کرد: ما مشکلی با کشورهای دنیا به منظور تبادلات اقتصادی و تجاری نداریم اما به دلیل شرایط تحریم و ترس کشورهای مختلف از تبادل تجاری و اقتصادی با ایران، شاهد عدم ریسک پذیری آنها هستیم و به همین دلیل وارد فضای همکاری اقتصادی با کشور ما نمی شوند.
دیپلماسی اقتصادی در راستای گسترش حمل و نقل دریایی 
ضیایی با تاکید بر اینکه باید دیپلماسی اقتصادی کشور به گونه ای تعریف شود که شاهد همکاری و تعامل هرچه بیشتر و بهتر تجاری با کشورهای دنیا باشیم، گفت: به طور حتم حوزه دریایی و بندری از این رویکرد بی نصیب نمی ماند و با توجه به ظرفیت های بالای کشور در حوزه دریایی و بندری می توانیم شاهد رونق و پویایی حمل و نقل دریایی ایران در صورت افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری با دنیا باشیم.
وی تاکید کرد: دیپلماسی اقتصادی کشور باید به گونه ای باشد که شاهد گسترش حمل و نقل دریایی کشور باشیم و از ظرفیت دریایی خود به بهترین شکل ممکن در راستای بهبود وضعیت اقتصادی بهره ببریم.
۸ شهریور ۱۴۰۰ ۱۱:۲۱
کد خبر : ۵۵,۱۹۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید