برنامه‌ریزی برای مکانیزه‌سازی ترمینال‌ها و ایجاد شهر لجستیکی غلات در بندر امام(ره)/ افزایش قابل توجه سهم ریل از جابه‌جایی بار در بندر امام(ره) رشد ۲۲ درصدی واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی طی شش ماه ۱۴۰۰ رشد 13 درصدی عملیات کانتینری بنادر ایران طی ۵ ماه نخست سال/ مذاکره برای بازگشت خطوط بزرگ کانتینری به کشور/ افزایش حمل‌و‌نقل کانتینری بین بنادر جنوبی ایران با اروپا، چین و خاورمیانه در دستورکار بنادر ایران برای مبادلات تجاری منطقه ای و جهانی آمادگی کامل دارد/ معاهدات منطقه‌ای و جهانی؛ فرصت بازآفرینی اقتصادی و شکل‌دهی مجدد ارتباطات اقتصادی کشور / الحاق به سازمان همکاری شانگهای و بهره مندی از تجارت آزاد، موتور توسعه بنادر کشور است 10 راهکار برای کاهش آلایندگی های دریایی افزایش ظرفیت جهانی بنادر و ترمینال ها با وجود تاخیر در روند تخلیه و بارگیری کالا تعمیر مادربردهای رادار ترما توسط مهندسان داخلی در بندر شهید رجایی عضویت ایران در سازمان شانگهای عامل جذب سرمایه ‌گذاری کشورهای عضو در بنادر شمالی است/ کاهش هزینه‌، افزایش حمل‌و‌نقل دریایی، جاذبه ترانزیتی و تجاری؛ اثرات همکاری با اعضای اصلی آغاز به کار دبیرخانه هیات رسیدگی‌ به تخلفات انضباطی دریانوردان/ استاندارد‌سازی حقوق کار در دریا/ انطباق بیشتر با اصل حاکمیت قانون در کشتی کشف حدود 10 تن محموله پودر آلومینیوم سرقتی در بندر امام(ره)
اولین کشتی تجاری ،حمل و نقل دریایی،سازمان بنادر و دریانوردی
یک استارتاپ استرالیایی طرحی را به منظور ساخت اولین کشتی برای حمل و نقل دریایی هیدروژن در ابعاد تجاری ارائه کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از اینفومارین، شرکت Global Energy Ventures، یک استارتاپ استرالیایی که فناوری فشرده سازی را به عنوان راه حلی برای چالش های حمل و نقل هیدروژن بررسی می کند، اعلام کرد: توسعه و طراحی کشتی برای حمل و نقل دریایی هیدروژن را به پایان رسانده است.
‏GEV قصد دارد طرح ها را برای بررسی نهایی به اداره کشتیرانی آمریکا در پاییز امسال ارائه کند تا به تأیید نهایی موسسات طبقه بندی برسد.
شرکت GEV کشتی حمل هیدروژن فشرده خود را اولین کشتی در مقیاس تجاری موجود برای حمل و نقل دریایی هیدروژن معرفی کرده است. طرح ارائه شده که برای یک کشتی با ظرفیت 430 تن هیدروژن ذخیره شده در فشار 250 بار است، از طرح ابتدایی پروژه مهندسی در مارس 2021 برای یک کشتی فله بر بزرگتر 2000 تنی استفاده می کند.
به گفته GEV طراحی این کشتی برای حمل دریایی هیدروژن در فرآیند نهایی برای ارزیابی انطباق با کدها و استانداردهای بین المللی قرار دارد تا اطمینان حاصل شود که هیچ مشکل عمده مهندسی، نظارتی یا ایمنی در این زمینه وجود نداشته باشد.
این شرکت همچنین اعلام کرد که موسسه C-FER Technologies به تازگی تجزیه و تحلیل و مطالعه نفوذپذیری هیدروژن را تکمیل کرده است که بخشی از ابعاد اصلی طراحی GEV برای انتخاب پوشش داخلی فولاد ضد زنگ در طراحی مخزن آن است. C-FER در حال بررسی انتخاب فولاد کربنی و تکنیک های جوشکاری در آماده سازی برای ساخت نمونه اولیه و آزمایش آن در سال 2022 است.
۸ شهریور ۱۴۰۰ ۱۳:۰۶
کد خبر : ۵۵,۲۰۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید