برنامه‌ریزی برای مکانیزه‌سازی ترمینال‌ها و ایجاد شهر لجستیکی غلات در بندر امام(ره)/ افزایش قابل توجه سهم ریل از جابه‌جایی بار در بندر امام(ره) رشد ۲۲ درصدی واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی طی شش ماه ۱۴۰۰ رشد 13 درصدی عملیات کانتینری بنادر ایران طی ۵ ماه نخست سال/ مذاکره برای بازگشت خطوط بزرگ کانتینری به کشور/ افزایش حمل‌و‌نقل کانتینری بین بنادر جنوبی ایران با اروپا، چین و خاورمیانه در دستورکار بنادر ایران برای مبادلات تجاری منطقه ای و جهانی آمادگی کامل دارد/ معاهدات منطقه‌ای و جهانی؛ فرصت بازآفرینی اقتصادی و شکل‌دهی مجدد ارتباطات اقتصادی کشور / الحاق به سازمان همکاری شانگهای و بهره مندی از تجارت آزاد، موتور توسعه بنادر کشور است 10 راهکار برای کاهش آلایندگی های دریایی افزایش ظرفیت جهانی بنادر و ترمینال ها با وجود تاخیر در روند تخلیه و بارگیری کالا تعمیر مادربردهای رادار ترما توسط مهندسان داخلی در بندر شهید رجایی عضویت ایران در سازمان شانگهای عامل جذب سرمایه ‌گذاری کشورهای عضو در بنادر شمالی است/ کاهش هزینه‌، افزایش حمل‌و‌نقل دریایی، جاذبه ترانزیتی و تجاری؛ اثرات همکاری با اعضای اصلی آغاز به کار دبیرخانه هیات رسیدگی‌ به تخلفات انضباطی دریانوردان/ استاندارد‌سازی حقوق کار در دریا/ انطباق بیشتر با اصل حاکمیت قانون در کشتی کشف حدود 10 تن محموله پودر آلومینیوم سرقتی در بندر امام(ره)
اسماعیل زهی،نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، اقدامات مناسب توسعه‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تمجید از اقدمات توسعه‌ای، تجهیزاتی و زیربنایی صورت گرفته در بنادر کشور، تاکید کرد: در سال‌های اخیر به موجب تحریم‌های یک‌جانبه و گسترده دریایی و بروز بیماری پردامنه کرونا، نه تنها تخلیه و بارگیری و ورود و خروج کالا با کمترین مشکل انجام شد؛ بلکه کارهای عمرانی، اصلاحی و توسعه‌ای نیز در بنادر با قوت بیشتری پیگیری شد.
اسماعیل زهی با اشاره به بازدید اخیر رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم از بندر چابهار، به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، خاطر‌نشان کرد: اقدمات صورت گرفته در بنادر و سواحل کشور؛ به ویژه در بنادر چابهار، شایسته تقدیر و تمجید است.
نماینده مردم خاش، میرجاوه، نصرت‌آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی، گفت: علاوه بر اقدامات زیرساختی در بنادر و پسکرانه‌های بندری، در حوزه لایروبی نیز کارهای شایسته و بایسته‌ای انجام شده که سبب شده در بحث ورود و پهلوگیری کشتی‌های غول‌پیکر به بنادر کشور به خصوص بنادر جنوبی، مشکل خاصی نداشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: مشکل و چالش اصلی در تخلیه و بارگیری کالاها در برخی از بنادر و به خصوص بندر چابهار، نبود زیرساخت‌های مناسب جاده‌ای و ریلی است که ضرورت دارد به آن توجه شود.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، ایران را یکی از کشورهای برتر در زمینه بنادر و مدیریت بندری برشمرد و اظهار داشت: لازم است به موازات توسعه بنادر، زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی، در بخش ریل و جاده نیز توسعه و تمهیدات لازم صورت گیرد تا شاهد توسعه متوازن و پایدار در همه حوزه‌های حمل و نقلی در کشور باشیم.
وی تأکید کرد: آنچه در سال‌های اخیر بیشتر از هر زمان دیگری در شهرهای ساحلی و دریایی دیده می‌شود، توسعه همزمان شهر و بندر است.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: به لطف زیرساخت‌های فراهم شده بندری و ارتقای حمل و نقل در چابهار، شاهد عمران و آبادی بیش از پیش شهر چابهار هستیم که این امر نشان می‌دهد سازمان بنادر و دریانوردی به مسئولیت‌های‌ اجتماعی خود پایبند بوده است.
۱۶ شهریور ۱۴۰۰ ۱۰:۱۸
کد خبر : ۵۵,۲۷۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید