پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار انتقال دو پروژه سرمایه‌گذاری نیمه تمام ‌به بخش خصوصی در بندر امام/ ١.٨ میلیون تن به ظرفیت سالانه نگهداری کالا در بندر امام افزوده می شود آغاز عملیات خارج سازی مغروقه W14 از آبراه اروند اختصاص اعتبار ۲۸۴ میلیاردی برای تعمیرات اساسی سیستم‌های سرمایشی و شبکه برق بنادر استان بوشهر پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی بازدید معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از بندر امیرآباد/ بندرامیرآباد یکی از ظرفیت های استراتژیک دولت برای فعال کردن کریدور شمال – جنوب / فرآیند های صادراتی کالا تسهیل شود/ ضرورت توسعه زیرساخت های حمل و نقل جاده ای از بندرامیرآباد به بندرشهید رجایی و بالعکس افتتاح بندرچند منظوره بندر خمیر آرزوی دیرینه مردم است/ تاکید بر رعایت الزامات زیست محیطی بررسی توسعه ظرفیت‌های گردشگری دریایی در سواحل شرق خوزستان اجرای طرح مطالعاتی بندر پل رونق معیشت اهالی منطقه را به دنبال خواهد داشت/ طرحهای توسعه ای سازمان بنادر به رفاه بیشتر ساحل نشینان منجر شود دیدار مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با مدیر کل و ایثارگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان
امنیت سایبری،صنعت بنادر و دریانوردی، انجمن بین المللی ،بنادر و لنگرگاه ها
نیروی انسانی همچنان عنصر محوری در استراتژی دفاع سایبری یک بندر تلقی می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت تکنولوژی، در یک گزارش جدید با عنوان "دستورالعمل های امنیت سایبری برای بنادر و تاسیسات بندری"،  انجمن بین المللی بنادر و لنگرگاه ها، اعضای وابسته و متخصصان بانک جهانی پارامترهایی را برای استراتژی های دفاعی بنادر در تمام سطوح سایبری ارائه کرده اند.
طبق آخرین آمار، حملات سایبری در صنعت دریانوردی در فوریه تا می 2020 تا حدود 4 برابر افزایش داشته است.
سرعت دیجیتالی شدن تأسیسات بندری و دریایی، اهمیت تمرکز مدیران بر مقاومت سایبری سازمانی را به منظور حفظ یکپارچگی و در دسترس بودن داده های مهم، اطمینان از ارائه خدمات و حفاظت از زیرساخت های دریایی بیش از پیش برجسته می کند و اقدامات لازم در این زمینه باعث افزایش قابلیت های کلی امنیت سایبری زنجیره تامین جهانی دریانوردی می شود.
عامل انسانی، به ویژه رفتارهای کارکنان با بی احتیاطی و رعایت نکردن پروتکل ها،  یکی از حلقه های ضعیف در برنامه امنیت سایبری یک بندر یا تأسیسات بندری است. 
خطای انسانی به تنهایی مجموعه وسیعی از خطرات سایبری را ایجاد می کند و تخمین زده می شود که 95 درصد نقض امنیت سایبری متوجه خطای انسانی است و درصد کمی به بخش فناوری اطلاعات مرتبط است.
انواع خطاهای انسانی در بخش سایبری عبارتند از کارکنان فریب خورده، اتصال دستگاه های آلوده به شبکه های فناوری اطلاعات یک سازمان و همچنین بی دقتی وعجله که با به خطر انداختن سیستم IT/OT یا تغییر در داده ها آسیب جدی به سیستم وارد می کند.
تاسیسات بندری و سازمان های دریایی معمولاً حملات فیشینگ را "ابزار اصلی" حمله کنندگان به منظور هدف قرار دادن کارکنان می دانند. حملات فیشینگ، که برای ارسال پیام به قربانیان انسانی و برای فریب آنها به منظور آشکارسازی اطلاعات حساس یا استقرار نرم افزارهای مخرب طراحی شده است، می تواند شبکه فناوری اطلاعات یک بندر را از جنبه های مختلف به خطر اندازد و امکان دسترسی افراد بیگانه به شبکه اطلاعاتی بندر وسازمان مربوطه را فراهم کند. 
از آنجا که امنیت سایبری یک مسئولیت جمعی است - که فقط محدود به بخش فناوری اطلاعات نیست - دستورالعمل ها ارائه شده نشان می دهد که چگونه آگاه سازی و آموزش نیروی انسانی در تمام بخش ها و واحدها در زمینه امنیت سایبری می تواند مقاومت سایبری را در صنعت بنادر و دریانوردی افزایش دهد.
به گفته پاتریک ورهوفن؛ مدیر عامل انجمن بین المللی بنادر و لنگرگاه ها، "دستورالعمل های امنیت سایبری برای بنادر و تاسیسات بندری" تهیه شده توسط این انجمن با همکاری نهادهای دیگر برای بررسی به سازمان بین المللی دریانوردی و  کمیته ایمنی دریانوردی این سازمان  ارسال شده است.
۱۷ شهریور ۱۴۰۰ ۱۱:۵۴
کد خبر : ۵۵,۲۸۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید