برنامه‌ریزی برای مکانیزه‌سازی ترمینال‌ها و ایجاد شهر لجستیکی غلات در بندر امام(ره)/ افزایش قابل توجه سهم ریل از جابه‌جایی بار در بندر امام(ره) رشد ۲۲ درصدی واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی طی شش ماه ۱۴۰۰ رشد 13 درصدی عملیات کانتینری بنادر ایران طی ۵ ماه نخست سال/ مذاکره برای بازگشت خطوط بزرگ کانتینری به کشور/ افزایش حمل‌و‌نقل کانتینری بین بنادر جنوبی ایران با اروپا، چین و خاورمیانه در دستورکار بنادر ایران برای مبادلات تجاری منطقه ای و جهانی آمادگی کامل دارد/ معاهدات منطقه‌ای و جهانی؛ فرصت بازآفرینی اقتصادی و شکل‌دهی مجدد ارتباطات اقتصادی کشور / الحاق به سازمان همکاری شانگهای و بهره مندی از تجارت آزاد، موتور توسعه بنادر کشور است 10 راهکار برای کاهش آلایندگی های دریایی افزایش ظرفیت جهانی بنادر و ترمینال ها با وجود تاخیر در روند تخلیه و بارگیری کالا تعمیر مادربردهای رادار ترما توسط مهندسان داخلی در بندر شهید رجایی عضویت ایران در سازمان شانگهای عامل جذب سرمایه ‌گذاری کشورهای عضو در بنادر شمالی است/ کاهش هزینه‌، افزایش حمل‌و‌نقل دریایی، جاذبه ترانزیتی و تجاری؛ اثرات همکاری با اعضای اصلی آغاز به کار دبیرخانه هیات رسیدگی‌ به تخلفات انضباطی دریانوردان/ استاندارد‌سازی حقوق کار در دریا/ انطباق بیشتر با اصل حاکمیت قانون در کشتی کشف حدود 10 تن محموله پودر آلومینیوم سرقتی در بندر امام(ره)
سامان رضایی،دبیر انجمن صنفی دریانوردان،خرید کشتی‌،سازمان بنادر و دریانوردی
دبیر انجمن صنفی دریانوردان با اشاره به اینکه ایمنی پایین‌، محدودیت در اجاره و تردد کشتی با سن بالا، عدم تطابق با الزامات و استانداردهای روز، استهلاک بالا و هزینه‌های پشتیبانی تصاعدی؛ 5 چالش مهم ناوگان دریایی فرسوده است، گفت: خرید کشتی‌های جدید و نوسازی کشتی‌های موجود؛ ضرورت بسیار مهم در حوزه دریایی است.
سامان رضایی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در رابطه با اثرات تحقق بخشی از دستورات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تدوین نقشه راه بهبود کیفیت ناوگان حمل و نقل و تدوین نقشه اقدام کریدورهای بین‌المللی بر توسعه بنادر شمالی و جنوبی کشور، اظهار داشت: در رابطه با توسعه ناوگان ملی دریایی چند مساله را می توان در کنار هم دید که شامل موضوع سخت افزار و نرم افزار است که در راستای توسعه باید مدنظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: تجهیزات حوزه دریایی و بندری و نیز ناوگان دریایی کشور به واسطه تحریم ها و شرایط نامناسب اقتصادی، فرسوده شده و طی چند سال اخیر اجازه خرید کشتی جدید و نوسازی ناوگان ملی را نداشته ایم و در عین منابع موجود طی چند سال گذشته، صرف کشتی های قدیمی و دسته چندم شده است.
دبیر انجمن صنفی دریانوردان تصریح کرد: کشتی ها با عمر بالا ضمن استهلاک بیشتر، هزینه های پشتیبانی بالاتر و ایمنی پایین تری دارند و لذا خرید کشتی های جدید و نوسازی کشتی های موجود، یک ضرورت بسیار مهم برای حوزه دریایی کشور است.
وی با اشاره به اینکه در کنار خرید کشتی های جدید و به روز، باید انتقال تکنولوژی ساخت این کشتی ها، همزمان به کشتی سازی های داخلی منتقل شود، اظهار داشت: این نگاه بسیار مهم و ضروری است تا بتوانیم در حوزه صنایع دریایی و کشتی سازی عملکرد بهتری در آینده داشته باشیم.
نیروی دریایی متخصص؛ ضرورت حوزه دریایی و بندری
دبیر انجمن صنفی دریانوردان با تاکید بر اینکه نیروی انسانی متخصص یکی از دیگر مسائل مهمی است که باید در حوزه دریایی به آن اشاره داشت، گفت: نیروی کارآمد در حوزه دریایی و بندری مساله بسیاری مهمی است که کشور با توجه به ظرفیت های بالای موجود به آن نیازمند است.
رضایی با بیان اینکه دستیابی به شناورهای هوشمند یکی دیگر از مسائلی است که حمل و نقل دریایی کشور در آینده بسیار نزدیک به آن نیازمند خواهد بود، عنوان کرد: رفع عقب ماندگی ها در صنعت کشتی سازی به سادگی قابل جبران نخواهد بود و یکی از راهکارهای کاهش فاصله، بهره مندی از ویژگی و ‌مزیت فناوری های نوین از جمله تکنولوژی ساخت شناورهای تجاری هوشمند به عنوان یک واقعیت در آینده نزدیک صنعت کشتیرانی است و پتانسیل دانشگاهی و ‌تخصصی در ایران این امکان را فراهم‌ کرده که می تواند همانند یک کشور پیشرو در منطقه خاورمیانه به منظور ساخت شناورهای تجاری هوشمند فعالیت کند.
۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۵۱
کد خبر : ۵۵,۳۰۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید