رونق بنادر آبادان با صادرات و ترانزیت کالا/ ظرفیت‌های خوبی در بندر آبادان ایجاد شده است/ سفر دریایی از آبادان به کویت و‌ قطر بازدید معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از بنادر بوشهر بارگیری و ترانزیت در بندر نفتی خلیج فارس به مرز 2 میلیون تن رسید/ صادرات قیر به عمان، امارات و هند بارگیری نخستین محموله صادراتی مصالح ساختمانی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر رشد چشمگیر تجارت با همسایگان با افزایش ناوگان دریایی در جنوب و شمال ایران/ آغاز ترانزیت ۱۰ میلیون تنی کالا از روسیه از طریق ایران/ پیگیری حذف صدور ویزای سفر به کویت هم اندیشی تعاونی های لنج داران و مدیر بنادر و دریانوردی آبادان طرح جامع بندر ریگ بوشهر به تصویب سازمان بنادر رسیده است پایش الکترونیک آب‌های بنادر بوشهر، چابهار، انزلی و شهید رجایی با رادارهای ساخت شرکت‌های دانش‌ بنیان داخلی/ عزم سازمان بنادر برای استفاده از مجموعه های دانش بنیان در حوزه تجهیزات بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر خرمشهر مدیرکل حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد
فرهاد منتصر کوهساری ،معاون امور بندری و اقتصادی،بازنگری قراردادهای اپراتوری، سازمان بنادر و دریانوردی
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تغییر در مدل مالی قراردادهای اپراتوری بنادر کشور در دستورکار این سازمان قرار گرفته است.
فرهاد منتصر کوهساری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانى سازمان بنادر و دریانوردی، در رابطه با اینکه آیا بازنگری قراردادهای اپراتوری در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است یا خیر و اینکه چه زمانی این موضوع اجرایی می شود؟ اظهار داشت: با توجه به اینکه قراردادهای امور بندری و بخش خصوصی در گذشته منعقد شده، بنابراین نیاز است تا برای حل چالش های آنها که به واسطه تحریم و افزایش قیمت ارز به وجود آمده، قراردادهای موجود به سرعت بازنگری و به روزرسانی شود.
 
لزوم توجه جدی به مشکلات بخش خصوصی
 
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بخش خصوصی در شرایط سخت ناشی از تحریم و شیوع ویروس کووید۱۹، سرمایه‌های خود را در بنادر هزینه کرده و به همین دلیل ضرورت دارد تا به مشکلات و مسائل آنها به شکل جدی توجه کرد.
وی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی تغییر و ارتقاء قراردادهای فعلی پورت اپراتورهای موجود بندر شهیدرجایی از قرار دادهای مدیریتی کوتاه مدت به قراردادهای سرمایه گذاری بلندمدت و BOT است که متناسب با میزان سرمایه گذاری، نسبت به افزایش مدت زمان قرارداد اقدام می شود، گفت: با کوتاه بودن مدت قرارداد، پورت اپراتورها از حاشیه امنیتی مناسبی برخوردار نخواهند بود.
 
رفع کمبود تجهیزات در بنادر برطرف می شود
 
کوهساری افزود: شرکت های مربوطه تا سال 1402 با سازمان بنادر و دریانوردی قرارداد دارند و امیدوار به ادامه اجرایی شدن فعالیت آنها از سال 1402 به بعد خواهیم بود.
وی با بیان اینکه با توجه به کاهش درآمد اپراتورهای بندری و افزایش هزینه های آنها به دلیل تحریم ها و شیوع ویروس کرونا، موضوع تغییر در مدل مالی قراردادهای اپراتوری در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است، اظهار داشت: از دیگر موارد انجام شده، الحاق پایانه کالاهای عمومی به کانتینری در بندر خرمشهر بوده که همین رویکرد برای بندر بوشهر نیز در دست اقدام است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: با تدوین و بازنگری قراردادهای بندری و مدیریت بهینه این قراردادها، نظارت بر اجرای تعهدات شرکت‌ های سرمایه‌گذار به ویژه در زمینه تامین تجهیزات غیراستراتژیک و برنامه‌ریزی برای رفع کمبود تجهیزات در بنادر برطرف می شود.
۲۱ شهریور ۱۴۰۰ ۰۹:۱۶
کد خبر : ۵۵,۳۰۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید