برنامه‌ریزی برای مکانیزه‌سازی ترمینال‌ها و ایجاد شهر لجستیکی غلات در بندر امام(ره)/ افزایش قابل توجه سهم ریل از جابه‌جایی بار در بندر امام(ره) رشد ۲۲ درصدی واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی طی شش ماه ۱۴۰۰ رشد 13 درصدی عملیات کانتینری بنادر ایران طی ۵ ماه نخست سال/ مذاکره برای بازگشت خطوط بزرگ کانتینری به کشور/ افزایش حمل‌و‌نقل کانتینری بین بنادر جنوبی ایران با اروپا، چین و خاورمیانه در دستورکار بنادر ایران برای مبادلات تجاری منطقه ای و جهانی آمادگی کامل دارد/ معاهدات منطقه‌ای و جهانی؛ فرصت بازآفرینی اقتصادی و شکل‌دهی مجدد ارتباطات اقتصادی کشور / الحاق به سازمان همکاری شانگهای و بهره مندی از تجارت آزاد، موتور توسعه بنادر کشور است 10 راهکار برای کاهش آلایندگی های دریایی افزایش ظرفیت جهانی بنادر و ترمینال ها با وجود تاخیر در روند تخلیه و بارگیری کالا تعمیر مادربردهای رادار ترما توسط مهندسان داخلی در بندر شهید رجایی عضویت ایران در سازمان شانگهای عامل جذب سرمایه ‌گذاری کشورهای عضو در بنادر شمالی است/ کاهش هزینه‌، افزایش حمل‌و‌نقل دریایی، جاذبه ترانزیتی و تجاری؛ اثرات همکاری با اعضای اصلی آغاز به کار دبیرخانه هیات رسیدگی‌ به تخلفات انضباطی دریانوردان/ استاندارد‌سازی حقوق کار در دریا/ انطباق بیشتر با اصل حاکمیت قانون در کشتی کشف حدود 10 تن محموله پودر آلومینیوم سرقتی در بندر امام(ره)
آغاز سفر آزمایشی اولین کشتی فله بر نفتی دوگانه سوز چین
اولین کشتی فله بر نفتی دوگانه سوز در چین با طراحی بهینه شده و استفاده از LNG به عنوان سوخت اصلی، سفر آزمایشی خود را آغاز کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریالیم اگزکتیو، ساخت اولین کشتی فله بر نفتی دوگانه سوز به پایان رسید و آزمایشات دریایی این شناور قبل از فعالیت رسمی آغاز شده است. این کشتی که در چین و در یارد کشتی سازی شرکت دالیان چین ساخته شده، موفق به کسب مجوز مقررات ایمنی و محیط زیست نسل جدید شده است. پروژه ساخت این شناور بخشی از تلاش روزافزون صاحبان کشتی ها برای تصویب استفاده از LNG برای رعایت مقررات زیست محیطی در کوتاه مدت است.
این کشتی از چندین آیتم پیشرفته طراحی بهره برده تا کارایی و ایمنی خود را افزایش دهد؛ این تانکر با ظرفیت 318،000 dwt در سال 2017 به عنوان یک کشتی فله بر نفتی معمولی سفارش داده شد، اما یک سال پیش COSCO سفارش تبدیل کشتی به مدل دوگانه سوز LNG به عنوان سوخت اصلی و سوخت فسیلی به عنوان سوخت مکمل را ثبت کرد. طول کلی این کشتی حدود 1091 فوت، عرض قالب آن 197 فوت، عمق قالب آن 100 فوت و آب خور آن 67 فوت است. سرعت سرویس دهی این شناور 15 گره دریایی ثبت شده است.
این کشتی از یک طرح دماغه مستقیم بهره برده و قسمت عقب نیز بهینه سازی شده است. پروانه ای بزرگ به قطر 35 فوت  بازده انرژی بیشتری را برای این شناور فراهم می کند. در حالت گاز، توانایی طی مسافت این کشتی می تواند به 12000 مایل دریایی برسد، و مجموع بازه مسافتی ترکیبی سوخت و گاز این کشتی 24000 مایل دریایی است. در طول یک سفر معمولی، مصرف روزانه گاز حدود 60 تن LNG بوده و مصرف سوخت آن حدود 74 تن است که باعث می شود شاخص بهره وری انرژی در حدود 36 درصد کمتر از مقدار اولیه باشد.
۲۲ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۰۷
کد خبر : ۵۵,۳۲۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید