پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار انتقال دو پروژه سرمایه‌گذاری نیمه تمام ‌به بخش خصوصی در بندر امام/ ١.٨ میلیون تن به ظرفیت سالانه نگهداری کالا در بندر امام افزوده می شود آغاز عملیات خارج سازی مغروقه W14 از آبراه اروند اختصاص اعتبار ۲۸۴ میلیاردی برای تعمیرات اساسی سیستم‌های سرمایشی و شبکه برق بنادر استان بوشهر پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی بازدید معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از بندر امیرآباد/ بندرامیرآباد یکی از ظرفیت های استراتژیک دولت برای فعال کردن کریدور شمال – جنوب / فرآیند های صادراتی کالا تسهیل شود/ ضرورت توسعه زیرساخت های حمل و نقل جاده ای از بندرامیرآباد به بندرشهید رجایی و بالعکس افتتاح بندرچند منظوره بندر خمیر آرزوی دیرینه مردم است/ تاکید بر رعایت الزامات زیست محیطی بررسی توسعه ظرفیت‌های گردشگری دریایی در سواحل شرق خوزستان اجرای طرح مطالعاتی بندر پل رونق معیشت اهالی منطقه را به دنبال خواهد داشت/ طرحهای توسعه ای سازمان بنادر به رفاه بیشتر ساحل نشینان منجر شود دیدار مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با مدیر کل و ایثارگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان
بندر ولادیوستوک روسیه؛،مسیر دریای شمالی، حمل و نقل کالا از کشورهای شرق آسیا،سازمان بنادر و دریانوردی
با تبدیل شدن بندر ولادیوستوک به هاب ترانشیپ و توسعه مسیر دریای شمالی، زمان حمل و نقل کالا از کشورهای شرق آسیا به شمال غربی اروپا 2 هفته کاهش پیدا می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت استراتژی، شرکت DP World در برنامه ای مشترک با FESCO، بزرگترین اپراتور حمل و نقل چندوجهی روسیه، شرایط فنی و اقتصادی برای توسعه اسکله کانتینری جدید در بندر ولادیوستوک روسیه را مورد مطالعه قرار داده است. 
پیش بینی می شود، اسکله جدید بندری تحت مدیریت FESCO در تبدیل شدن این بندر به هاب اصلی ترانشیپ کالا برای انتقال کالاهای کشورهای شرق آسیا به شمال غربی اروپا از طریق مسیر دریای شمال کمک کند.
رئیس گروه و مدیرعامل DP World در این خصوص گفت: DP World از چشم انداز موجود در مورد توسعه مسیر دریای شمال که یکی از مسیرهای تجاری بزرگ در جهان است، حمایت می کند. 
از اینرو ایجاد یک مسیر جایگزین برای کانال سوئز بین شرق و غرب انعطاف پذیری تجارت جهانی را افزایش می دهند. این پروژه پتانسیل زیادی برای توسعه فعالیت های اقتصادی و رونق در مسیر دریایی شمالی دارد. البته باید اقدامات لازم به طور پایدار برای حفاظت از آبهای بکر قطب شمال نیز انجام شود.
اسکله درنظر گرفته شده در ولادیوستوک بخشی از زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه کامل مسیر شمالی است. بر اساس این طرح، کالاها با تغذیه کشتی ها و راه آهن از کشورهای شرق آسیا به ولادیوستوک آورده می شوند و بر روی کشتی های کانتینری کلاس قطبی بارگیری می شوند. 
مورمانسک به عنوان یک مرکز حمل و نقل در غرب منطقه، برای اتصال کالا به بنادر در شمال غربی اروپا توسعه پیدا خواهد کرد.
33 میلیون تن کالا در سال 2020 از طریق این مسیرحمل شده است؛ طبق هدفگذاری های انجام شده، این میزان تا سال 2024 به 80 میلیون تن خواهد رسید. این پروژه در حدود 4000 مایل دریایی از سفرهای بین شرق آسیا و شمال غربی اروپا را کاهش می دهد و از زمان حمل و نقل نیز در حدود دو هفته کاسته می شود.
۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ۱۱:۳۲
کد خبر : ۵۵,۳۳۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید