برنامه‌ریزی برای مکانیزه‌سازی ترمینال‌ها و ایجاد شهر لجستیکی غلات در بندر امام(ره)/ افزایش قابل توجه سهم ریل از جابه‌جایی بار در بندر امام(ره) رشد ۲۲ درصدی واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی طی شش ماه ۱۴۰۰ رشد 13 درصدی عملیات کانتینری بنادر ایران طی ۵ ماه نخست سال/ مذاکره برای بازگشت خطوط بزرگ کانتینری به کشور/ افزایش حمل‌و‌نقل کانتینری بین بنادر جنوبی ایران با اروپا، چین و خاورمیانه در دستورکار بنادر ایران برای مبادلات تجاری منطقه ای و جهانی آمادگی کامل دارد/ معاهدات منطقه‌ای و جهانی؛ فرصت بازآفرینی اقتصادی و شکل‌دهی مجدد ارتباطات اقتصادی کشور / الحاق به سازمان همکاری شانگهای و بهره مندی از تجارت آزاد، موتور توسعه بنادر کشور است 10 راهکار برای کاهش آلایندگی های دریایی افزایش ظرفیت جهانی بنادر و ترمینال ها با وجود تاخیر در روند تخلیه و بارگیری کالا تعمیر مادربردهای رادار ترما توسط مهندسان داخلی در بندر شهید رجایی عضویت ایران در سازمان شانگهای عامل جذب سرمایه ‌گذاری کشورهای عضو در بنادر شمالی است/ کاهش هزینه‌، افزایش حمل‌و‌نقل دریایی، جاذبه ترانزیتی و تجاری؛ اثرات همکاری با اعضای اصلی آغاز به کار دبیرخانه هیات رسیدگی‌ به تخلفات انضباطی دریانوردان/ استاندارد‌سازی حقوق کار در دریا/ انطباق بیشتر با اصل حاکمیت قانون در کشتی کشف حدود 10 تن محموله پودر آلومینیوم سرقتی در بندر امام(ره)
بندر ولادیوستوک روسیه؛،مسیر دریای شمالی، حمل و نقل کالا از کشورهای شرق آسیا،سازمان بنادر و دریانوردی
با تبدیل شدن بندر ولادیوستوک به هاب ترانشیپ و توسعه مسیر دریای شمالی، زمان حمل و نقل کالا از کشورهای شرق آسیا به شمال غربی اروپا 2 هفته کاهش پیدا می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت استراتژی، شرکت DP World در برنامه ای مشترک با FESCO، بزرگترین اپراتور حمل و نقل چندوجهی روسیه، شرایط فنی و اقتصادی برای توسعه اسکله کانتینری جدید در بندر ولادیوستوک روسیه را مورد مطالعه قرار داده است. 
پیش بینی می شود، اسکله جدید بندری تحت مدیریت FESCO در تبدیل شدن این بندر به هاب اصلی ترانشیپ کالا برای انتقال کالاهای کشورهای شرق آسیا به شمال غربی اروپا از طریق مسیر دریای شمال کمک کند.
رئیس گروه و مدیرعامل DP World در این خصوص گفت: DP World از چشم انداز موجود در مورد توسعه مسیر دریای شمال که یکی از مسیرهای تجاری بزرگ در جهان است، حمایت می کند. 
از اینرو ایجاد یک مسیر جایگزین برای کانال سوئز بین شرق و غرب انعطاف پذیری تجارت جهانی را افزایش می دهند. این پروژه پتانسیل زیادی برای توسعه فعالیت های اقتصادی و رونق در مسیر دریایی شمالی دارد. البته باید اقدامات لازم به طور پایدار برای حفاظت از آبهای بکر قطب شمال نیز انجام شود.
اسکله درنظر گرفته شده در ولادیوستوک بخشی از زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه کامل مسیر شمالی است. بر اساس این طرح، کالاها با تغذیه کشتی ها و راه آهن از کشورهای شرق آسیا به ولادیوستوک آورده می شوند و بر روی کشتی های کانتینری کلاس قطبی بارگیری می شوند. 
مورمانسک به عنوان یک مرکز حمل و نقل در غرب منطقه، برای اتصال کالا به بنادر در شمال غربی اروپا توسعه پیدا خواهد کرد.
33 میلیون تن کالا در سال 2020 از طریق این مسیرحمل شده است؛ طبق هدفگذاری های انجام شده، این میزان تا سال 2024 به 80 میلیون تن خواهد رسید. این پروژه در حدود 4000 مایل دریایی از سفرهای بین شرق آسیا و شمال غربی اروپا را کاهش می دهد و از زمان حمل و نقل نیز در حدود دو هفته کاسته می شود.
۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ۱۱:۳۲
کد خبر : ۵۵,۳۳۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید