افزایش ظرفیت جهانی بنادر ،تخلیه و بارگیری کالا،سازمان بنادر و دریانوردی
در حالی که ظرفیت جهانی بنادر و پایانه های بندری در حال افزایش است، ازدحام کشتی ها و تاخیر در روند تخلیه و بارگیری کالا یک خطر جدی برای عملکرد صنعت بنادر و دریانوردی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت استراتژی، آخرین گزارش فصلنامه شرکت مشاوره و تحقیقات دریانوردی Drewy نشان می دهد که بهبود ظرفیت بنادر جهانی در مقایسه با دوران پیش از کرونا روندی روبه رشد داشته است، اما از طرف دیگر میزان تردد کشتی ها و شناورها به پایانه های بندری و ازدحام آنها در لنگرگاه ها نیز روندی صعودی داشته است و در ماه های اخیر از پروژه های پیش بینی شده برای افزایش ظرفیت بنادر، پیشی گرفته است.
النور هادلند؛ تحلیلگر ارشد شرکت Drewy در زمینه بنادر و پایانه ها، گفت: در بخش افزایش ظرفیت بنادر جهانی در نیمه دوم سال 2020 شاهد بهبودی قابل توجهی بوده ایم ولی در مقابل توان جهانی بنادر در سال 2020 درحدود 1.2 درصد کاهش داشته است.
طبق گزارش این فصلنامه، پیش بینی می شود که عملیات بندری بین سال 2020 تا 2025 به طور متوسط 5 درصد رشد کند؛ رشد متوسط سه ماهه حمل و نقل جهانی در بنادر در سه ماهه دوم سال جاری نیز به 7.5 درصد رسیده است. در این میان انتظار می رود ظرفیت جهانی بنادر تا سال 2025 به 1.34 میلیارد TEU برسد.
همه گیری کرونا در سال گذشته روند دیجیتالی شدن و حرکت به سوی توسعه دیجیتال بنادر را تسریع کرده است؛ اپراتورها بندری به طور فزاینده ای با سیستم های جدید که امکان اشتراک گذاری و شفافیت اطلاعات را دارد، همکاری خود را آغاز کرده اند. دیجیتالی شدن می تواند موجب صرفه جویی در وقت و دستیابی به ظرفیت بیشتر در پایانه ها شود و همچنین افزایش بهره وری در بخش تخلیه و بارگیری کالا را به همراه داشته باشد.
۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۰۸:۱۴
کد خبر : ۵۵,۴۴۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید