پروتکل همکاری بندری ایران و کوبا امضا شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه سرمایه‌گذاری و کشتیرانی تهران و هاوانا روابط عمومی باید مطالبه گر باشد/ عدالت محوری و مردم داری سرلوحه کار قرار گیرد/ توفیقات دولت در توسعه صادرات و تعامل تجاری با همسایگان و پروژه های سرمایه گذاری اطلاع رسانی شود پیام مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز ملی روابط عمومی و ارتباطات افزایش 118 درصدی جابجایی مسافر در بنادر مسافری مرکز و شرق هرمزگان / ازسرگیری سفر دریایی بندر شهید باهنر به شارجه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر منصوب شد سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد اعلام ‌مصوبات نشست کمیته سه جانبه مقاوله نامه کار دریایی در ژنو/ الزامی شدن دسترسی اینترنت روی کشتی برای دریانوردان/ تسهیل بازگشت سریع دریانوردان رها شده در بنادر/ استخدام دریانوردان با تاکید بر سیستم‌ جبران خسارت و بیمه بازدید رئیس سازمان ملی استاندارد از بندر امام خمینی(ره)/ تقویت همکاری‌ استاندارد برای تسهیل و تسریع خروج کالاهای اساسی ۳ اسکله گردشگری در بنادر غرب هرمزگان ساخته می شود/ مکان‌یابی برای ایجاد بندرگاه جدید تخلیه‌وبارگیری ۱۶.۵ میلیون تنی کالا در بنادر ایران/ رشد ۴ درصدی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر/ افزایش ۸ درصدی عملیات کانتینری
امکان توسعه 85 درصدی اقتصاد کشور با استفاده از ظرفیت حمل‌و‌نقل دریایی/ ضرورت تولید،‌ صادرات و صادرات مجدد از پسکرانه بنادر برای رونق اقتصاد ایران
رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایجاد کریدورهای جدید ارتباطی؛ عامل افزایش بار ترافیکی بنادر خواهد بود،‌ گفت: تأمین مواد اولیه،‌ تولید،‌ صادرات و صادرات مجدد از پسکرانه بنادر برای رونق اقتصاد ایران، امری ضروری است.
مجتبی یوسفی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه عمده کشورها در سیاست گذاری جدید به منظور توسعه اقتصادی،‌ از ظرفیت بنادر و حمل و نقل دریایی استفاده می کنند،‌ اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که 85 درصد توسعه اقتصادی کشورهایی که از ظرفیت دریا برخوردار هستند، به توسعه دریا محور وابسته است و با برنامه ریزی صحیح توانسته اند پتانسیل بالقوه دریایی و بندری کشور خود را بالفعل کرده و از تمامی ظرفیت های لجستیکی، حمل و نقل دریایی و ترکیبی در راستای رونق اقتصادی بهره مند شوند.
 
افزایش سرعت حمل و نقل کالا و ارائه خدمات کیفی؛ با تأمین تجهیزات بندری و دریایی
 
وی ادامه داد: با ایجاد کریدورهای جدید ارتباطی می توانیم بار ترافیکی بیشتری را برای بنادر فراهم کنیم و با تأمین تجهیزات بندری و دریایی علاوه بر افزایش سرعت حمل و نقل کالا،‌ شاهد ارائه خدمات مطلوب تر و کیفی تر به فعالان اقتصادی باشیم.
رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جنوب کشور و به ویژه سواحل مکران،‌ ظرفیت های بی نظیری برای توسعه دریایی و بندری کشور وجود دارد، عنوان کرد: با توجه به موقعیت سوق الجیشی کشور می‌توانیم کوتاه ترین مسیر ترانزیتی برای کشورهای هدف باشیم و اینگونه ضمن کسب درآمد و تولید ثروت در جهت رشد اقتصادی گام برداریم.
یوسفی افزود: بنادر شهیدرجایی، شهیدبهشتی چابهار و نیز امام خمینی(ره) در جنوب کشور از ظرفیت های ویژه برخوردار هستند که باید از این بنادر در راستای اشتغال آفرینی،‌ ارز آوری و رونق اقتصادی کشور بهره مند شویم.
وی با اشاره به اینکه صادرات از پسکرانه بنادر مساله مهم دیگری است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم، اظهار داشت: تأمین مواد اولیه، تولید،‌ صادرات و صادرات مجدد از مهم ترین مسائل اقتصادی است که باید در پسکرانه بنادر به آن پرداخته شود.

ضرورت توجه ویژه به توسعه کریدورهای لجستیکی 
 
رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تولید ناخالص ملی به ظرفیت های هر کشوری باز می گردد، خاطرنشان کرد: تولید ناخالص ملی تولید کننده ثروت است و باید در این مسیر از ظرفیت دریایی و بندری کشور به بهترین شکل استفاده کنیم و علاوه بر این به ظرفیت های منطقه ای توجه داشته باشیم.
وی گفت: باید در مورد کریدورهای لجستیکی با دقت بیشتری عمل و ضمن سرمایه گذاری، غفلت و کاستی های موجود را برطرف کنیم.
۱۰ مهر ۱۴۰۰ ۰۹:۳۱
کد خبر : ۵۵,۵۸۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید