پروتکل همکاری بندری ایران و کوبا امضا شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه سرمایه‌گذاری و کشتیرانی تهران و هاوانا روابط عمومی باید مطالبه گر باشد/ عدالت محوری و مردم داری سرلوحه کار قرار گیرد/ توفیقات دولت در توسعه صادرات و تعامل تجاری با همسایگان و پروژه های سرمایه گذاری اطلاع رسانی شود پیام مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز ملی روابط عمومی و ارتباطات افزایش 118 درصدی جابجایی مسافر در بنادر مسافری مرکز و شرق هرمزگان / ازسرگیری سفر دریایی بندر شهید باهنر به شارجه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر منصوب شد سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد اعلام ‌مصوبات نشست کمیته سه جانبه مقاوله نامه کار دریایی در ژنو/ الزامی شدن دسترسی اینترنت روی کشتی برای دریانوردان/ تسهیل بازگشت سریع دریانوردان رها شده در بنادر/ استخدام دریانوردان با تاکید بر سیستم‌ جبران خسارت و بیمه بازدید رئیس سازمان ملی استاندارد از بندر امام خمینی(ره)/ تقویت همکاری‌ استاندارد برای تسهیل و تسریع خروج کالاهای اساسی ۳ اسکله گردشگری در بنادر غرب هرمزگان ساخته می شود/ مکان‌یابی برای ایجاد بندرگاه جدید تخلیه‌وبارگیری ۱۶.۵ میلیون تنی کالا در بنادر ایران/ رشد ۴ درصدی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر/ افزایش ۸ درصدی عملیات کانتینری
حسین عباس نژاد، مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی،اجلاس کمیته ایمنی دریانوردی IMO
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از پیشنهاد ایران برای الزامات قانونی تجهیزات رادیویی و کمک ناوبری شناورهای مسافربری متردد در آب های داخلی و سرزمینی کشورها به کمیته ایمنی دریانوردی IMO خبر داد و گفت: این پیشنهاد مورد تایید کمیته مربوطه قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین عباس نژاد درخصوص یکصد و چهارمین اجلاس کمیته ایمنی دریانوردی (MSC104) سازمان بین المللی دریانوردی با دستورکار ویژه اقدامات و راهکارهای مواجهه با بیماری همه گیر کرونا اظهار داشت: رسیدگی به چالش های دریانوردان در مواجهه با موانع تردد در زمان قرنطینه در هنگام سوارشدن به کشتی یا بازگشت به وطن، رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه واکسیناسیون و خدمات درمانی، مهمترین موضوعاتی بود که در این اجلاس  به صورت ویژه و خارج از چارچوب های مصوب قبلی مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: در این خصوص رییس کمیته از تمامی کشورها خواست ماژول پیش بینی شده در آیمو برای اقدامات و راهکارهای مواجه با بیماری همه گیری کرونا را برای شفافیت سایر کشور تکمیل و اعلام کنند.
 
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه اجلاس یکصد و چهارم کمیته ایمنی دریانوردی سازمان بین المللی دریانوردی (MSC104) با 17 دستورکار در تاریخ 12 تا 16 مهرماه سال جاری به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، عنوان کرد: در این اجلاس موضوعات مهمی همچون امنیت دریانوردی، اقدامات و راهکارهای مواجهه با بیماری همه گیر کرونا، روش های بازرسی های از راه دور کشتی ها، مقررات کشتی های هوشمند بدون سرنشین، ارتباطات و مخابرات دریایی و ایمنی شناورهای مسافربری آب های داخلی و سرزمینی مدنظر قرار گرفت. 
 
عباس نژاد با بیان اینکه قرنطینه و ممانعت از تردد دریانوردان برای سوار شدن به کشتی یا بازگشت به وطن آن ها از یک سو و محدودیت های تردد بازرسان کشتی ها یا افراد دیگری که به هر صورت نیاز استر روی کشتی حاضر شوند، کمیته MSC را بر آن داشته است که راهنمایی برای انجام بازرسی ها و ممیزی های کشتی از راه دور را برنامه ریزی کند، خاطرنشان کرد: این مسئله به این دلیل مدنظر قرار گرفته تا در هنگام مواجه با بیماری های همه گیر و نیز کاهش هزینه های بازرسی امور ایمنی و امنیت در دریا، ریسک ایجاد نشود.
 
وی با اشاره به اینکه در این اجلاس جزییات پیشنهاد ایران برای الزامات قانونی تجهیزات رادیویی و کمک ناوبری شناورهای مسافربری متردد در آب های داخلی و سرزمینی کشورها ارائه شد، گفت: پیشنهاد ایران مورد تایید کمیته قرار گرفت.
 
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در سالهای اخیر امنیت دریانوردی در کمیته ایمنی دریانوردی مورد توجه کشورها قرار گرفته است و نقشه مناطق با ریسک بالای امنیتی متناسب با رویدادهای نقض کننده امنیت آبراه های بین المللی در حال به روز رسانی است. 
 
عباس نژاد با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی کشور و نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران با تشکیل تیم تخصصی به ریاست مدیرکل امور دریایی و نماینده دایمی سازمان بنادر و دریانوردی در آیمو و آقایان مرتضی پرمه، احمد سلیمانی، سعید دریابار، یاسر نصیر پور، نماینده های موسسه های رده بندی، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران در این اجلاس شرکت کرد و ضمن ارایه پیشنهادهای ارزنده به اجلاس، از منافع کشور و صنایع دریایی ایران حمایت کرد.
 
به گفته وی دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی بر این اعتقاد است که نوع و آگاهی از نقض امنیتی در دریا در سال های اخیر تغییر یافته و اقدامات امنیتی پیش بینی شده در مقررات بین المللی که از سوی آیمو ابلاغ شده، ممکن است به طور جامع پاسخ گوی مسئله نباشد و این موضوع نیازمند ارزیابی مجدد مقررات و اثرپذیری آن ها در صنعت دریانوردی است.
۱۷ مهر ۱۴۰۰ ۱۶:۲۹
کد خبر : ۵۵,۶۶۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید