پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار انتقال دو پروژه سرمایه‌گذاری نیمه تمام ‌به بخش خصوصی در بندر امام/ ١.٨ میلیون تن به ظرفیت سالانه نگهداری کالا در بندر امام افزوده می شود آغاز عملیات خارج سازی مغروقه W14 از آبراه اروند اختصاص اعتبار ۲۸۴ میلیاردی برای تعمیرات اساسی سیستم‌های سرمایشی و شبکه برق بنادر استان بوشهر پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی بازدید معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از بندر امیرآباد/ بندرامیرآباد یکی از ظرفیت های استراتژیک دولت برای فعال کردن کریدور شمال – جنوب / فرآیند های صادراتی کالا تسهیل شود/ ضرورت توسعه زیرساخت های حمل و نقل جاده ای از بندرامیرآباد به بندرشهید رجایی و بالعکس افتتاح بندرچند منظوره بندر خمیر آرزوی دیرینه مردم است/ تاکید بر رعایت الزامات زیست محیطی بررسی توسعه ظرفیت‌های گردشگری دریایی در سواحل شرق خوزستان اجرای طرح مطالعاتی بندر پل رونق معیشت اهالی منطقه را به دنبال خواهد داشت/ طرحهای توسعه ای سازمان بنادر به رفاه بیشتر ساحل نشینان منجر شود دیدار مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با مدیر کل و ایثارگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان
معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی:
محمد راستاد، سازمان بنادر و دریانوردی، روز جهانی دریانوردی
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر ظرفیت بنادر بازرگانی کشور 260 میلیون تن است که از ۱۵۰ میلیون تن آن استفاده می شود؛ قطعا با رفع تحریم‌های ظالمانه دریایی و افزایش مراودات اقتصادی و بازرگانی کشور، می‌توانیم از ظرفیت بالقوه کشتیرانی تجاری و بنادر بازرگانی استفاده کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در مراسم گرامیداشت روزجهانی دریانوردی، با بیان اینکه ظرفیت بنادر کشور فراتر از نیاز داخلی است، خاطر نشان کرد: ظرفیت خالی در ناوگان کشتیرانی تجاری و نفتی کشور و همچنین ظرفیت استفاده نشده در پایانه‌های بندری وجود دارد. 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه از نظر ناوگان تحت مالکیت و پرچم جزو کشورهای پیشرو در دنیا هستیم، افزود: ضرورت  دارد به دنبال این باشیم که در شرایط مناسب کالاهای ترانزیتی جذب شود و بنادر به هاب‌ ترانشیپی منطقه تبدیل شوند. 
به گفته وی، اکنون کشتی های کانتینربر بزرگ از تردد در پایانه های کانتینری ایران منع هستند در حالی که در شرایط معمول این قابلیت را داریم که به هاب ترانشیپی برخی بنادر منطقه تبدیل شویم و سهم خود را از اقتصاد منطقه بگیریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در زمینه ناوگان مورد نیاز سازمان بنادر تمام نیازهای دو دهه آینده به صنایع دریایی داخلی سفارش شده است.
وی خاطرنشان کرد: طرح جامع بنادر بازرگانی برای افق 1404 طبق مطالعات بازار و پیش‌بینی رشد اقتصادی نهایی شده است و می‌دانیم در چهار سال آینده از نظر زیربنا، روبنا بنادر و تجهیزات بندری چه مواردی باید اجرا شود.
راستاد تأکید کرد: در توسعه و ساماندهی جزایر، اختلافی بین ذی‌نفعان مختلف وجود داشت، اما در کمیته ساماندهی سواحل و بنادر طرح ساماندهی 35 جزیره کشور با تولیت سازمان بنادر تصویب شد و بر این اساس برنامه های توسعه ای مناسبی در بخش‌های مختلف خواهیم داشت.
۲۰ مهر ۱۴۰۰ ۱۹:۱۱
کد خبر : ۵۵,۷۰۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید