پروتکل همکاری بندری ایران و کوبا امضا شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه سرمایه‌گذاری و کشتیرانی تهران و هاوانا روابط عمومی باید مطالبه گر باشد/ عدالت محوری و مردم داری سرلوحه کار قرار گیرد/ توفیقات دولت در توسعه صادرات و تعامل تجاری با همسایگان و پروژه های سرمایه گذاری اطلاع رسانی شود پیام مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز ملی روابط عمومی و ارتباطات افزایش 118 درصدی جابجایی مسافر در بنادر مسافری مرکز و شرق هرمزگان / ازسرگیری سفر دریایی بندر شهید باهنر به شارجه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر منصوب شد سرپرست دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد اعلام ‌مصوبات نشست کمیته سه جانبه مقاوله نامه کار دریایی در ژنو/ الزامی شدن دسترسی اینترنت روی کشتی برای دریانوردان/ تسهیل بازگشت سریع دریانوردان رها شده در بنادر/ استخدام دریانوردان با تاکید بر سیستم‌ جبران خسارت و بیمه بازدید رئیس سازمان ملی استاندارد از بندر امام خمینی(ره)/ تقویت همکاری‌ استاندارد برای تسهیل و تسریع خروج کالاهای اساسی ۳ اسکله گردشگری در بنادر غرب هرمزگان ساخته می شود/ مکان‌یابی برای ایجاد بندرگاه جدید تخلیه‌وبارگیری ۱۶.۵ میلیون تنی کالا در بنادر ایران/ رشد ۴ درصدی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر/ افزایش ۸ درصدی عملیات کانتینری
بندر آنتورپ بلژیک، هواپیمای بدون سرنشین،سازمان بنادر و دریانوردی
بندر آنتورپ بلژیک با همکاری شرکت هوافضا Sabca، آزمایشات میدانی هواپیمای بدون سرنشین مجهز به دوربین را برای ارزیابی فناوری پایش امنیتی بندر به صورت آنلاین انجام می دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت تکنولوژی، هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده برای مانیتورینگ امنیتی بندر می توانند بیش از 8 ساعت در هوا بمانند و با استفاده از یک دوربین قدرتمند از ارتفاع 280 متری تصویربرداری کنند. با استفاده از این ویژگی ها، هواپیماهای بدون سرنشین قادر به انجام وظایف کلیدی در محوطه بندر مانند بازرسی زیرساخت ها، نظارت و مدیریت حوادث، مدیریت اسکله و تشخیص نشت نفت یا زباله های شناور هستند.
در طول آزمایش، تصاویر ثبت شده توسط هواپیمای بدون سرنشین چهار موقعیت اضطراری ازجمله آتش سوزی یک کانتینر، نجات یک فرد غرق شده و نجات یک فرد در کشتی را تحت پوشش قرار داد.
باب اسپانوگ؛ مدیر پلتفرم نوآوری در بندر آنتورپ، در این خصوص گفت: با توجه به مساحت وسیع بندر، هواپیماهای بدون سرنشین برای انجام وظایف اصلی ما به عنوان یک بندر کمک قابل توجهی خواهند کرد. هدف ما این است که تا سال 2022 یک شبکه عملیاتی از هواپیماهای بدون سرنشین ایجاد کنیم تا بتوانیم فعالیت های مختلف بندر را رصد کرده به عنوان یک ابزار جدید، توانمندی جامعه بندری را افزایش دهیم. شبکه پایش هوایی این امکان را به ما می دهد تا درک دقیق تری از آنچه در بندر می گذرد داشته باشیم و بتوانیم در راستای ایجاد یک بندر ایمن، کارآمد و هوشمند قدم برداریم.
بر اساس بیانیه بندر آنتورپ، استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین نقش مهمی در بنادر آینده به عنوان ابزاری برای حفظ ایمنی بازی خواهند کرد.
۲۱ مهر ۱۴۰۰ ۱۵:۳۶
کد خبر : ۵۵,۷۲۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید