سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان
تامین رفاه دریانوردان به‌عنوان هسته اصلی حمل‌ونقل دریایی
 
 
 
 
دانش‌آموخته‌ی مهندسی دریا (کشتی‌سازی) در دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستم و ۵۱ سال سن دارم. حدود ۲۶ سال است که در سازمان بنادر و دریانوردی خدمت می‌کنم. البته حدود دو سال هم در بندر عباس در کشتی‌سازی به‌صورت کارآموزی و‌ پروژه‌ای خدمت کرده‌ام. تا به امروز در سمت‌های بازرس کشتی، بازرس کنترل و بازرسی بندری کشتی‌ها، ممیزی مدیریت ایمنی و امنیت دریانوردی کشتی‌ها، افسر ارشد و بررسی سوانح دریایی فعالیت داشته‌ام. در سطح بین‌المللی نیز عضو هیئت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در چندین اجلاس آیمو بوده‌ام و در مقاطع مختلف با سازمان‌های دیگر بین‌المللی دریانوردی همکاری داشته‌ام. اکنون هم به‌عنوان مدیرکل امور دریایی مشغول انجام وظیفه هستم. من کارم را از کارشناسی ثبت کشتی‌ها و صدور گواهینامه‌های دریانوردی شروع کردم و به‌عنوان کارشناس مسئول، مشاور معاونت امور دریایی، مدیرکل سازمان‌های تخصصی بین‌المللی و معاون مدیرکل امور دریایی نیز فعالیت داشته‌ام.
 
البته موفقیت‌هایی که در این مدت به‌دست ‌آمده، حاصل همکاری پشتکار و هم‌فکری مدیران سازمان و بنادر و کلیه کارشناسان و همکاران دریایی در کلیه سطوح بوده است. ولی مهم‌ترین هدفی که دنبال کرده‌ایم و به نظرم موفق بوده‌ایم، ارتقای سطح ایمنی و امنیت دریانوردی در ناوگان تحت پرچم و سواحل و بنادر تحت حاکمیت بود. با وجود تحریم‌های ظالمانه‌ی آمریکا که هدف اصلی آن زمین‌گیرکردن صنعت حمل‌ونقل دریایی بود، توانستیم با پشتیبانی مدیرعامل و اعضای هیئت‌عامل و مدیران و کارشناسان ستاد و بنادر، این هدف را خنثی کنیم و با اتکا به حداکثر توان داخلی، حمل‌ونقل دریایی کشور، ایمن و امن و در بالاترین سطح استانداردهای بین‌المللی به فعالیت خود ادامه دهد. البته‌ در تحقق این اقدامات مهم، نقش محوری دریانوردان و‌ دریاییان عزیز کشور و شرکت‌های کشتیرانی و موسسات رده‌بندی کشور را نمی‌توان نادیده گرفت.
 
به‌جرئت می‌توانم بگویم تلخ‌ترین روزهای دوران کاری‌ام به سانحه‌ی تانکر سانچی برمی‌گردد. از ابتدای حادثه، من در آن حضور داشتم و ‌جزء تیم بررسی سانحه بین‌المللی هم بودم. هرچند با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی کلیه همکاران و بخش‌های مرتبط، متاسفانه تعدادی از بهترین دریانوردانمان را از دست دادیم.
موفقیت‌های اخیر صنعت حمل‌ونقل دریایی با تکیه بر توان داخلی، جزء شیرین‌ترین خاطره‌هایم به‌حساب می‌آید.
 
می‌توان گفت که دریانوردان، هسته‌ی اصلی حمل‌ونقل دریایی هستند و ما باید آسایش و رفاه آنان را فراهم کنیم. ایمنی و امنیت دریانوردان باید تامین شود تا خیال خانواده‌هایشان هم از این بابت راحت باشد. مسئله‌ی دیگر رفاه اجتماعی آن‌هاست. ما هم‌اکنون قوانین و مقررات زیادی در این موارد داریم. لازم است که این قوانین در بحث‌های مختلف حقوقی و مالیاتی و دیگر موارد، به‌درستی اجرا شوند. باید دولت و مسئولان کشور همت کنند و تامین اجتماعی لازم برای دریانوردان ایجاد شود، منتها این مسئله به هماهنگی بین ارگان‌های مختلف نیاز دارد. بعد از کووید ـ 19 آیمو و کشورهای مختلف با تهیه‌ی استانداردها سعی کردند از دریانوردان حمایت کنند ولی هنوز مشکلاتی وجود دارد و باید راهکارهای مناسب‌تری برای رفع آن‌ها در تمام کشورها وضع شود.   |
۲۴ مهر ۱۴۰۰ ۱۵:۵۱
کد خبر : ۵۵,۷۹۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید