اختصاص یدک کش جدید به بندر امام(ره) برگزاری موفق مانور اطفاء حریق به صورت دستی در بندر بوشهر واگذاری فرصت های سرمایه گذاری از طریق مزایده/ تاکید بر حل چالش های سرمایه گذاران در بنادر با نگاه بلندمدت و حفظ منافع ملی و درچارچوب اقتصاد دریامحور/ سرمایه گذاری 19 هزار میلیاردی بخش خصوصی در بندرامیرآباد صدور مجوز ساخت اسکله گردشگری در بندر ماهشهر مانور موفق اطفای حریق مخازن مایعات نفتی در مجتمع بندری انزلی تعیین تکلیف 30 کانتینر بلاتکلیف در بندر بوشهر آغاز شد بررسی و شناسایی عوامل آلودگی ساحل کنگان ادامه دارد منابع مالی؛ حلقه مفقوده زنجیره تامین نیروی انسانی حمل‌ونقل دریایی/ ضرورت حمایت ویژه مجلس در تسهیل جذب نیرو سازمان بنادر تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان برگزار شد/ضرورت هم افزایی ارگانهای دریایی در بزرگترین استان ساحلی ایران/ بسترسازی برای گسترش زیربناهای بندرگاهی و پسکرانه‌ای "دیپلماسی اقتصادی" سیاست‌ راهبردی دولت در تجارت بین المللی/ نقش کلیدی بنادر کوچک در تامین معیشت ساحل‌نشینان/ ضرورت ارتباط هوشمندانه سازمان‌های همکار در ترانزیت کالا
احسان فاتحی آرخلو| شرکت نمایندگی کشتیرانی
کار در دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد
 
 
 
 
 
در سال ۱۳۶۵ در بندر امام‌خمینی(ره) متولد شدم و دارای مدرک کارشناسی مدیریت لجستیک دریایی هستم. از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۹ در حوزه تخلیه و بارگیری در عسلویه به‌عنوان بارشمار تجهیزات پالایشگاهی، فله و کانتینری مشغول به فعالیت بودم. از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۶ به‌عنوان ایجنت کشتی‌های فله، تانکر، کانتینر و heavy lift مشغول به کار بودم و از سال ۱۳۹۶ تاکنون مدیریت شرکت نمایندگی کشتیرانی فرشته دریای آسیا را به عهده دارم.
 
عوامل بسیاری در زنجیره ارزش صنعت حمل‌ونقل دریایی نقش ایفا می‌کنند تا یک کالا از مبدا حرکت کند و در مقصد به دست مشتری برسد. برخی از این عوامل عبارتند از: مالکان کشتی‌ها، بروکرها، تریدرها، ترمینال‌ها، بازرسان بهداشت، اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی، گمرک و نمایندگان کشتی‌ها و... نمایندگان کشتی‌ها در این فرایند می‌توانند نقش موثری در ارائه خدمات به‌موقع در ثبت ورود کشتی و همچنین اقدام موثر به‌منظور فراهم‌کردن ترتیبات خروج کشتی‌ها ایفا کنند.
من به‌عنوان مدیرعامل شرکت فرشته دریای آسیا، تمامی سعی خود را در ارائه خدمات مطلوب به کشتی‌ها به کار گرفته‌ام تا بتوانم نقشی ولو اندک در صادرات و واردات کشور داشته باشم و مالکان کشتی‌ها و چارترها بتوانند با کمترین معطلی در بنادر نسبت به بارگیری و تخلیه اقدام کنند. بنابراین ارائه خدمات مطلوب به کشتی‌ها در راستای تحقق امر صادرات و واردات به‌منظور تسریع در فرایند حمل‌ونقل کالا، یکی از مهم‌ترین عوامل انتخاب این شرکت به‌عنوان شرکت نمونه بوده است.
 
از شیرین‌ترین خاطرات برای من، همواره یادگیری و ارتباط با فرهنگ خدمه کشتی‌ها با ملیت‌های متفاوت بوده است، اما تلخ‌ترین خاطره‌ام به زمانی برمی‌گردد که کارم را تازه شروع کرده بودم و 17 سال داشتم. در دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد با رطوبت ۹۰ درصد در خَن کشتی کار می‌کردم. همچنین یک بار هم زمانی که کشتی به‌منظور دریافت اجازه حرکت در لنگرگاه منتظر اجازه حرکت بود، به‌دلیل مواج‌بودن دریا با قایق به داخل دریا پرتاب شدم که البته خدا را شکر نجات پیدا کردم.
 
در پی همه‌گیرشدن ویروس کرونا، تمرکز بر دریانوردان بیشتر شده است. آن‌ها با طی‌‌کردن روزها بدون دیدار با خانواده و عزیزان خود در بحران تغییر خدمه، سهمی استثنایی در خط مقدم تجارت جهانی ایفا کردند و این شعار به‌پاس قدردانی از آن‌ها از سوی سازمان جهانی دریانوردی انتخاب شده است. دریانوردان در قلب حمل‌ونقل قرار دارند و نقش آن‌ها در ایمنی، امنیت، جابه‌جایی کالا و حفاظت از محیط زیست بسیار مهم و قابل‌ توجه است. ویروس کرونا نشان داد حصول اطمینان از زنجیره تامین جهانی به حمل‌و‌نقل دریایی و تلاش دریانوردان وابسته است. طی این دوران سخت، جامعه بین‌الملل شاهد آن بود که چگونه دریانوردان در بدترین شرایط برای تحویل کالاهای حیاتی، لوازم پزشکی، مواد غذایی و سایر نیازهای روزمره مردم فداکاری می‌کنند. پیشنهاد من این است که در راستای تحقق شعار امسال و همچنین ارج‌نهادن به تلاش‌ها و فداکاری‌های دریانوردان عزیز کشور، ضمن قدردانی از تمام دریانوردان به شیوه مقتضی از دریانوردانی که در زمینه ایمنی، امنیت، جابه‌جایی کالا و حفاظت از محیط زیست نقش موثر و بی‌بدیلی داشته‌اند، طی همایشی درخور قدردانی به عمل آید.   |
۲۵ مهر ۱۴۰۰ ۰۹:۵۹
کد خبر : ۵۵,۷۹۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید