تکمیل پروژه های زیربنایی بندر چابهار در حداقل زمان/ تعیین تکلیف پروژه های سرمایه ای به عنوان یک اولویت/ تعمیرات اساسی و استاندارد سازی انبارهای بندر چابهار/ آغاز عملیات اجرایی اسکله نفتی در بندر چابهار از سال آینده آغاز رایزنی با دولت برای افزایش تخفیف گمرکی بندر چابهار/ تسری قوانین مناطق آزاد به بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار/ ارایه تخفیف های جدید به فعالان اقتصادی در بندر بررسی همکاری های بندری و دریایی ایران و الجزایر/ انتقال تجارب فنی و افزایش سطح و حجم مبادلات بازرگانی برای اجرایی کردن تفاهم نامه خواهرخواندگی بین بندر امام(ره) و بندربجایا الجزایر آغاز عملیات اجرایی برج کنترل ترافیک دریایی بنادر کشور در بندر چابهار/ بهره برداری از ایستگاه جزر و مدسنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی/ استقرار تجهیزات ناوبری و الکترونیکی در برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار/ بررسی مشکلات و چالش های بندر چابهار/ روند ورود کشتی های تجاری به بندر چابهار؛ رضایت بخش است توسعه‌ بندر چابهار با رونق اقتصاد ملی و حمایت از تولید داخلی همراه خواهد بود / چابهار برای پذیرش از شناورهای بزرگ کانتینری ۲۲ هزار TEU آماده می‌شود پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی و صنایع فراساحل بستری برای رفع موانع بین دولت و بخش خصوصی تخریب یک سازه غیر مجاز دریایی در سواحل مازندران اصلاح ساختار ونظام اداری سازمان بنادر در دستور کار قرار دارد/ تهیه بانک اطلاعاتی نسل آینده مدیران بر اساس طرح شناسایی و ارتقاء شایستگی نیروی انسانی/ توجه به سلامت اداری؛ اولویت مهم سازمان بنادر / تشکیل کارگروه های تخصصی برای رفع چالش ها و تحقق اهداف برنامه ضرورت تعامل بیشتر هند برای عبور از چالش های همکاری در بندر چابهار/ افزایش ترافیک کالا در بندر چابهار/ پیگیری تامین خط اعتباری به منظور عملیاتی شدن قرارداد اصلی چابهار سازمان بنادر؛ با حداکثر توان تخلیه و بارگیری کالاها را انجام می دهد/ کاهش سن مدیریتی در سازمان بنادر؛ مستلزم ارزیابی نظام مند نیروی انسانی است/ رعایت انضباط مالی با کنترل دقیق بودجه و جلوگیری از انحرافات بودجه ای/ نسل مدیریتی سازمان بنادر به جوانگرایی و به کارگیری مدیران خلاق نیاز دارد/ رقابت پذیری محصولات صادراتی با حداقل شدن هزینه ها در بنادر
سهم ایران از کشتیرانی در دریای خزر تا 50درصد قابل افزایش است
معاون وزیر راه و ترابری و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت : سهم ایران از مجموع فعالیت کشتیرانی در دریای خزر اکنون 25 درصد است که این سهم تا 50 درصد قابل افزایش است.
به گزارش ایرنا 'سیدعطاء اله صدر ' در مراسم آغاز بهره برداری از کارخانه فولاد سازی دماوند در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد افزود:ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر ایرانی دریای خزر 20 میلیون تن در سال است و با اجرای طرحهای توسعه ظرفیت کلی بنادر به 35 میلیون تن افزایش خواهد یافت .
وی بندر امیرآباد را بندر کانونی در دریای خزر دانست و گفت : این بندر در مسیر کریدور شمال به جنوب قرار گرفته و برخوردار از بیش از دو هزار هکتار زمین است و سه فاز توسعه ای این بندر در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به بیش از 6 میلیون تن توان تخلیه و بارگیری سالانه این بندر ، افزود : در فازهای دوم و سوم توسعه این بندر ظرفیت تخلیه و بارگیری آن به 20 میلیون تن در سال افزایش می یابد.
به گفته معاون وزیر راه و ترابری و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی : تاکنون دولت 250 میلیارد تومان و بخش خصوصی 130 میلیارد تومان در این بندر سرمایه گذاری کرده اند .
صدر همچنین با اشاره به فعالیت های صنعتی این بندر از جمله کارخانه فولادسازی دماوند ، واحدهای تولید گچ و کاغذسازی ، بیان داشت : در صدد هستیم تسهیلات تجاری ویژه ای را برای سرمایه گذاران در این بندر فراهم آوریم .
وی از تهیه طرح معافیت مالیاتی سرمایه گذاران در بندرامیرآباد و همچنین ایجاد اسکله راه آهن و ترمینال حمل ونقلی مخصوص تریلر و کامیون به عنوان بخشی از برنامه های توسعه ای این بندر یاد کرد .
۳۰ شهریور ۱۳۸۹ ۰۷:۴۹
کد خبر : ۵,۵۸۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید