انتقاد از استمرار اقدامات غیرمنصفانه و محدودیت‌زای آمریکا علیه حمل‌و‌نقل دریایی ایران/ تشریح اقدامات مهم سازمان بنادر برای مقابله با کرونا طی 2 سال اخیر/ ایران هر گونه اقدام تهدید کننده ایمنی و امنیت دریانوردی را محکوم می کند آغاز اجلاس سی و دوم مجمع سازمان بین المللی دریانوردی / تصویب بودجه، افزایش اعضای شورا و اصلاح ساختار آیمو مهمترین دستور کار داکینگ همزمان دوشناور در سرسره تعمیراتی بندر شهیدرجایی چین؛ دارای بزرگترین ناوگان دریایی از نظر ارزش مالی تشدید سختگیری ها در بنادر کشور برای کنترل شیوع کرونا/ پهلوگیری کشتی ها در بنادر به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی نجات جان 4 سرنشین قایق غیر مجاز در آب های بندر تیاب آتش نشانی بندر نوشهر؛ موفق به کسب رتبه برتر در بین بنادر سراسر کشور شد سوخت آمونیاک و متانول برای موتور کشتی ها تا سال 2025 اعلام عملکرد ۸ ماهه بندرلنگه و بنادر غرب هرمزگان/ رشد ۱۱۸ درصدی تخلیه و بارگیری و ۲۸۰ درصدی صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی تشریح مزایای فوق‌العاده شناورهای رو-رو/ ایجاد بیشترین نفع اقتصادی در زمینه حمل و نقل/ ضرورت خرید شناورهای رو-رو توسط خطوط کشتیرانی
روسیه، کشتی تحقیقاتی،سازمان بنادر و دریانوردی
Pioneer-M اولین شناور تحقیقاتی بدون نیاز به سرنشین در روسیه خواهد بود که در آب های این کشور فعالیت می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مرین لاگ، روسیه اخیراً اولین شناور خود با قابلیت ناوبری بدون سرنشین را به آب انداخت. Pioneer-M اولین شناور در روسیه خواهد بود که فناوری های بدون سرنشین را آزمایش می کند و برای پیشبرد و توسعه قابلیت های ناوبری مورد استفاده قرار می گیرد.
‏Pioneer-M که از مواد کامپوزیت ساخته شده است، تقریبا 85 فوت طول و 114 تن وزن دارد. این شناور از یک سیستم کنترل یکپارچه استفاده می کند و برای تعامل با آزمایشگاه های تحقیقاتی سیار دریایی طراحی شده است. حداکثر سرعت آن 10 گره دریایی خواهد بود و می تواند به مدت 5 روز به صورت خودکار و با محدوده پیمایش 500 مایل فعالیت کند.
دیمیتری چرنیشنکو؛ معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه گفت: راه اندازی شناور تحقیقاتی Pioneer-M یک رویداد مهم در سال علم و فناوری روسیه است. این پروژه توسط دانشجویان هفت دانشگاه روسیه توسعه یافته است و نمونه بارز همکاری بین آموزش عالی، علم و صنعت است.
وی ادامه داد: این شناور جدید ما را به دوران ناوبری دریایی بدون سرنشین نزدیک می کند؛ این امر نه تنها در به حداقل رساندن هزینه های ساخت کشتی و حمل و نقل ارزان تر، بلکه به کاهش بار زیست محیطی در مناطق آبی رودخانه ها و دریاها نیز کمک می کند.
۲۵ مهر ۱۴۰۰ ۱۴:۲۴
کد خبر : ۵۵,۸۳۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید