سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان
ارزش 159 میلیارد دلاری بازار دیجیتال دریانوردی
بازار جهانی محصولات و خدمات دیجیتال دریانوردی در سال 2021 ارزشی معادل 159 میلیارد دلار داشته که 18 درصد بیشتر از پیش بینی های قبل از همه گیری کرونا است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مرین لاگ، افزایش دیجیتالی شدن در صنعت دریانوردی به دنبال همه گیری کرونا منجر به افزایش تقریباً سه برابری متوسط تبادل روزانه داده ها در هر کشتی از 3.4 به 9.8 گیگابایت بین ژانویه 2020 و مارس 2021 شده است. این گزارش که توسط شرکت مشاور خدمات دریایی تتیوس ارائه شده، تخمین زده است که تا سال 2030 ارزش صنعت دریانوردی دیجیتال 345 میلیارد دلار خواهد بود؛ در حالی که در پیش بینی قبلی این رقم 279 میلیارد دلار تخمین زده شده بود.
در این گزارش آمده است که تسهیل در روند تجارت جهانی منجر به استفاده از ابزارهای دیجیتالی و رشد گسترده تقاضای مصرف کنندگان برای تجارت الکترونیکی و استفاده از بسترهای رزرو آنلاین برای حمل و نقل بار شده است. در سال 2020 شاهد کاهش اندکی در هزینه های مربوط به ابزارهای دیجیتالی هستیم که به طور خاص برای صنعت دریانوردی توسعه یافته است. با این حال، به طور کلی سرمایه گذاری قابل توجهی در زیرساخت های عمومی فناوری اطلاعات انجام شده است.
بنادری که پیش از همه گیری کووید 19 بر روی سیستم های دیجیتالی سرمایه گذاری کرده بودند، از مزایای آن بهره مند شدند. برای مثال سیستم ارائه مجوز پیمانکاران به صورت دیجیتال در بندر گوتنبرگ، نیاز به حضور فیزیکی افراد را از بین برده و آن را به یک روندی عادی و استانداردی جدید تبدیل کرده است.
ابزارهای دیجیتالی می توانند نقش قابل توجهی برای کاهش تولید کربن در آینده نزدیک این صنعت ایفا کنند. به عنوان مثال، شواهدی از صرفه جویی در سوخت ناوگان تا 20 درصد تنها از طریق تغییر روند جابجایی تیم بریج کشتی وجود دارد.
۱ آبان ۱۴۰۰ ۱۳:۲۵
بازار جهانی محصولات و خدمات دیجیتال دریانوردی، سازمان بنادر و دریانوردی |
کد خبر : ۵۵,۸۹۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید