توسعه دریانوردی می‌تواند اقتصاد ایران را به ثبات برساند/ نیروی متخصص و نوسازی ناوگان ۲ عامل اصلی توسعه دریانوردی کشور/ دریانوردی زودبازده‌ترین مسیر سرمایه گذاری در اقتصاد دنیا است یک افسر ارشد دریایی کشور : دریانوردی؛ شغلی مقدس، سخت و مظلومانه است/ توسعه ناوگان حمل‌ و نقل دریایی، موقعیت دریانوردی کشور را ارتقاء می‌بخشد تخلیه و بارگیری 23 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام (ره) / افزایش 65 درصدی ترانزیت خارجی، 57 درصدی ترانشیپ و 27 درصدی کابوتاژ در بندر امام خمینی طی بازه زمانی شش ماهه دیدار نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در سازمان بین المللی دریانوردی با دبیرکل آیمو/ قدردانی ایران از حمایت های کی­ تاک لیم از دریانوردان در دوران کرونا پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز جهانی دریانوردی تخلیه و بارگیری 105 میلیون تن انواع کالا در بنادر کشور طی شش ماه گذشته/ جذب 33 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در نیمه سال جاری/ ساخت 10 بندر کوچک برای رونق اقتصاد محلی و مردم ساحل نشین/ افزایش فارغ ­التحصیلان حرفه دریانوردی در دستورکار/ بازیافت و اسکراپ شناورها برای به حداقل رساندن صدمه به محیط زیست نظام مند می شود پشتیبانی وزارت راه از گردشگران جام جهانی در قطر/ اخذ مجوز سوخت یارانه ای برای شناورهای تفریحی و گردشگری دریایی/ هرمزگان ؛ پایلوت توسعه متوازن گردشگری دریایی در کشور/ پایانه های گردشگری شهید حقانی، نخل ناخدا و جزیره هرمز تجهیز می شود توافقنامه همکاری برای توسعه زیرساخت های مسافری و گردشگری دریایی در استان هرمزگان امضا شد ایجاد دفتر مشترک ایران و قطر برای گسترش همکاری‌های حمل‌ونقل میان دو کشور/اختصاص ۷ هزار ۵۰۰ بلیت برای ایران در هربازی جام‌جهانی/افزایش ۲۰ درصدی حمل‌ کالا از بنادر بوشهر و دیر به قطر در ۶ ماهه نخست امسال طرح جامع بنادر بازرگانی هرمزگان برای افق ۱۴۰۴ نهایی شده است/ تاکید بر امکان‌سنجی در توسعه بخش‌های خشکی و دریایی / توسعه فیزیکـی بنــادر با تکیه بر تعیین نیازمندی‌های فوری و درازمدت سرمایه‌گذاری
جلیل اسلامی، معاون امور دریایی،  طوفان، سازمان بنادر و دریانوردی
عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ساز و کار اجرایی صورت گرفته در خصوص طوفان حاره‌ای اخیر در سواحل چابهار، گفت: با کم شدن فاصله زمانی بروز پدیده‌های طبیعی و بحران‌های حاد دریایی که می تواند ناشی از تغییرات آب‌ و هوایی درسال‌های اخیر باشد، نیاز به تهیه یک پروتکل و دستورالعمل مدیریتی و عملیاتی برای سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با موضوع، الزامی و اجتناب‌ناپذیر است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی در نشست بررسی اقدمات پیشگیرانه خسارات احتمالی ناشی از طوفان حاره‌ای شاهین در دریای مکران و سواحل چابهار ، خاطر نشان کرد: دستورالعمل همکاری مشترک در شرایط بحران‌های طبیعی دریایی باید مبتنی بر شناخت امکانات و زیرساخت‌های تمام ارگان‌های ذیربط و همکار در فرآیند مدیریت و مقابله با بحران باشد.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: از دیگر رویکردهای مورد نیاز در دستورالعمل اجرایی برای پدیده‌های جوی در دریا، تهیه پهنه‌بندی مناطق آسیب‌پذیر و آمایش تجهیزات امدادی در سطح کلان ضرورت دارد.
اسلامی با بیان اینکه یک چهارم جمعیت دنیا در معرض بلایای طبیعی هستند، افزود: شناسایی و پیش‌بینی پدیده‌های ناگوار، برنامه‌ریزی اولیه قابل اجرا، تشکیل تیم‌های عملیاتی و اجرایی و آماده‌به کاری و آموزش تیم‌های عملیاتی، از جمله‌ اقدمات الزام‌آور است.

افزایش دقت در اطلاعات سازمان هواشناسی کشور
 
همچنین فرهاد منتصرکوهساری؛ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست، گفت: با تغییرات آب‌وهوایی در جهان؛ سیل، طوفان و زلزله به تهدید بالقوه برای حوزه دریا و خشکی تبدیل شده‌اند که بر این اساس ضرورت دارد در این حوزه برنامه ریری تخصصی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته، اطلاعات سازمان هواشناسی بسیار دقیق و قابل توجه شده‌ است، افزود: پیش‌بینی دقیق و به موقع بروز طوفان شاهین در دریای عمان و حرکت آن به سمت سواحل ایران در چابهار توسط سازمان هواشناسی، به سایر ارگان‌ها در جلوگیری و کاهش حداکثری صدمات و خسارت، کمک شایسته‌ای کرده است.
عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: تجارب مقابله با طوفان حاره‌ای اخیر به لحاظ مدیریتی کمک کرد تا بتوانیم اثرات مخرب طوفان در سازه‌های بندری، دریایی و تجهیزاتی را شناسایی و احصا کنیم.
 
طوفان شاهین به درستی مدیریت و مهار شد
 
نادر پسنده؛ مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این نشست گفت: طوفان حاره‌ای شاهین، علی‌رغم اینکه به لحاظ قدرت و مسیر، پدیده نویی بود، ولی به خوبی مدیریت شد.
وی با بیان اینکه پیش از بروز طوفان در سواحل ایران در دو جبهه مدیریتی و عملیاتی هماهنگی و اقدمات مناسبی صورت گرفت، افزود: مهم‌ترین نکته موفقیت در این طوفان، هماهنگی مدیریتی و تعاملات بین بخشی ایجاد شده بین سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان شیلات و سازمان هواشناسی بود که منجر به نتایج موفق و قابل ارزیابی شده است.
۷ آبان ۱۴۰۰ ۰۸:۵۲
کد خبر : ۵۵,۹۳۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید