از سرگیری سفر دریایی بندر شهید باهنر به شارجه بعد از 2 سال وقفه اراده ایران و ازبکستان بر همکاری و تحول اقتصادی است/ نقش موثر بندر چابهار در تسهیل حمل و نقل و لجستیک منطقه بازدید سفیر ژاپن در ایران از بندر امام(ره) نگاه سازمان بنادر در ارتباط با همسایه ها موجب پویایی اقتصاد ایران خواهد شد/ ضرورت توسعه روابط دریایی و بندری و تردد خطوط منظم کشتیرانی با کشورهای همسایه یک میلیون تن گندم از بندر چابهار وارد کشور شد ظرفیت سیلوی غلات بندرامیرآباد به 312 هزار تن افزایش یافت ازبکستان؛ فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری/ رویکرد سازمان بنادر در توسعه همکاری با همسایگان به سود اقتصاد ایران است/ همکاری ایران و کشورهای آسیای میانه؛ معامله برد-برد است پایان طوفان دریایی منطقه شمال مرکزى خلیج فارس و دریای عمان بدون خسارت جانى و مالى اعلام حمایت اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان از توسعه روابط تجاری با ازبکستان/ تقدیر از نگاه سازنده سازمان بنادر به توسعه روابط اقتصادی با ازبکستان/ استفاده از ظرفیت بنادر ایران برای بازار ازبکستان؛ اتفاق بسیار مثبت برای اقتصاد کشور است راهبرد تجاری تاشکند برای توسعه روابط ترانزیتی با تهران/ ایجاد مرکز لجستیک کالای ازبکستان در بندر چابهار
محمد راستاد، مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی،رقابت پذیری بنادر
مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا در دوران تحریم دچار انسداد در حوزه دریایی و بندری نشویم، گفت: خوشبختانه توانستیم رقابت پذیری بنادر را در دوران تحریم حفظ کنیم.
 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در مراسم تکریم و معارفه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تقدیر از انتصاب شایسته علی اکبری صفایی از سوی رستم قاسمی؛ وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: صفایی مصداق بارز ناخدای کارآزموده برای هدایت مرجع حاکمیت دریایی کشور است. 

وی با اشاره به اینکه تلاش کردیم تحریم ها، در حوزه دریایی و بندری کمترین اخلال را ایجاد کند، بیان کرد: متاسفانه، تحریم تردد خطوط دریایی و تامین تجهیزات را با مشکلات عدیده ای روبرو کرد در این میان تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا در حوزه دریایی و بندری دچار انسداد و اخلال نشویم.
راستاد با اشاره به اینکه امروزه شاهد ساخت کشتی هایی با ظرفیت 23 هزار TEU هستیم، گفت: این کشتی ها 400 متر طول، 60 متر عرض و 17.5 متر آبخور دارند و اگر کشورها بخواهند در فضای رقابتی باقی بمانند باید بتوانند شرایط را برای تردد این کشتی ها فراهم کنند.
وی با بیان اینکه طی سال های اخیر در حوزه سرمایه گذاری اقدامات خوبی صورت گرفته است، عنوان کرد: ارزش قراردادهای سرمایه گذاری 17 هزار میلیارد تومان بوده که این امر سبب شده برای 35 هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شود. 
مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به حضور بسیار موثر در سازمان بین المللی دریانوردی در دوران تحریم، خاطرنشان کرد: پرونده مربوط به تحریم های ظالمانه کشور در این زمینه در جریان است و نماینده سازمان بنادر و دریانوردی نیز در سازمان جهانی دریانوردی فعالیت های مربوطه را پیگیری می کند. 
وی با تاکید بر تغییر رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی از تقاضا محوری به برنامه محوری در حوزه توسعه بنادر، عنوان کرد: طرح جامع بنادر بزرگ بازرگانی برای 11 بندر مدنظر قرار گرفته است و برای 25 بندر کوچک نیز طرح ساماندهی در سه فاز 5 ساله تعریف شده است.
مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی به طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور اشاره کرد و افزود: این طرح نیازمند تطبیق بود که در راستای آن گام برداشتیم؛ همچنین برنامه ریزی فضایی دریایی برای آب های تحت مسئولیت مدنظر قرار گرفته و ساختار سازمانی، سازمان بنادر و دریانوردی پس از 20 سال به روز شده است.
وی همچنین گزارشی از برخی اقدامات صورت گرفته در بنادر مختلف کشور طی چند سال گذشته در حضور رستم قاسمی؛ وزیر راه و شهرسازی ارائه کرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی طی مدت سه سال دستگاه برتر کشوری در جشنواره شهیدرجایی بوده است و یک سال نیز با کسب امتیاز بالا در زمره دستگاه های برتر قرار گرفت.
۱۰ آبان ۱۴۰۰ ۱۶:۰۳
کد خبر : ۵۵,۹۹۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید