20 میلیارد دلار طی 4 سال در پروژه‌های ریلی و بندری سرمایه گذاری مي شود/ سیاست راهبردی وزرات راه برای استفاده از ظرفیت ترانزیتی و لجستیکی کشور نگرش نهادها و سازمان‌ها باید از اقتصاد زمینی به اقتصاد دریامحور تغییر کند/ سیاست جدی مجلس برای پررنگ کردن نقش دریا در برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ صنعت دریایی کشور، هرگز، حرکت رو به عقب نداشته است/ برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در لجستیک و هوشمندسازی بنادر وضعیت دریایی کشور با قانون مدیریت خدمات کشوری منجمد شده است/ مشکل نیروی انسانی حوزه دریایی در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه 1402 حل شود/ سازمان بنادر به عنوان محور دریایی باید اختیار عمل داشته باشد اقتدار آینده کشورها به مدیریت دریا، بستگی دارد/ امنیت غذایی به امنیت دریا گره خورده است ضروت حمایت ویژه دولت و مجلس از مقوله دریا/ اقتصاد دریایی، گره گشای اقتصاد کشور است/ روی ایجاد بندر راهبردی جاسک تمرکز کنیم توسعه دریانوردی می‌تواند اقتصاد ایران را به ثبات برساند/ نیروی متخصص و نوسازی ناوگان ۲ عامل اصلی توسعه دریانوردی کشور/ دریانوردی زودبازده‌ترین مسیر سرمایه گذاری در اقتصاد دنیا است با حضور وزیر راه و شهرسازی از دریاییان نمونه کشور قدردانی شد/ اسامی 42 دریایی نمونه در سال 1401 یک افسر ارشد دریایی کشور : دریانوردی؛ شغلی مقدس، سخت و مظلومانه است/ توسعه ناوگان حمل‌ و نقل دریایی، موقعیت دریانوردی کشور را ارتقاء می‌بخشد تخلیه و بارگیری 23 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام (ره) / افزایش 65 درصدی ترانزیت خارجی، 57 درصدی ترانشیپ و 27 درصدی کابوتاژ در بندر امام خمینی طی بازه زمانی شش ماهه
ربات های زیر دریایی، زیرساخت های دریایی و بندری،سازمان بنادر و دریانوردی
بندر آزاد ریگا(پایتخت کشور لتونی )برای اطلاع از وضعیت فنی زیرساخت های آبی خود از مینی ربات های زیر دریایی استفاده خواهد کرد.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت تکنولوژی، مینی ربات های زیر دریایی قادر هستند تا عمق 150 متری دریا نفوذ کرده و به صورت خودکار گزارش های تحلیلی تولید کنند.
شرکت "درون پلن" در لتونی در حال حاضر در حال آزمایش نرم افزار کنترل از راه دور برای نصب بر روی این ربات ها است که می توان در آینده از آن برای ساخت، نگهداری و بازررسی سازه های هیدرو تکنیکی بهره گرفت.
ویتروس زپس؛ رییس بندر آزاد ریگا، اعلام کرد: این ربات ها برای نظارت بر محیط زیست، کنترل آلودگی های موجود، سازمان دهی بهتر ترافیک بندری، کاهش انتشار co2 و همچنین بهبود کیفیت و کارایی خدمات بندری، مورد آزمایش و تولید قرار گرفته اند.
ویکتروف بیکوز؛ رییس هیات مدیره شرکت درون پلن، نیز افزود: استفاده از فناوری ربات ها، عملکرد بهتر، سریع تر و ایمن تری را در پی خواهد داشت؛ چرا که این ربات ها می توانند در شرایط جوی سخت همچون زمستان که در آن کارکرد و مانور زیردریایی ها عملا غیر ممکن است، به خوبی عمل کرده و سازه های زیر سطح آب که دسترسی به آنها بسیار مشکل است را بررسی کنند؛،همچنین ربات های ما قادر به عملکرد خودکار 24 ساعته بوده و می توانند زیر دریایی ها را در مناطق دیگر پشتیبانی کنند.
تاکنون بررسی و بازدید از زیر ساخت اسکله ها همواره توسط زیر دریایی ها انجام می گرفت که این امر علاوه بر هزینه بر بودن وابسته به شرایط آب و هوایی بوده است که با استفاده از تکنولوژی مینی ربات ها مشکلاتی از قبیل مسایل یاد شده از بین خواهد رفت.
۱۵ آبان ۱۴۰۰ ۱۲:۵۶
کد خبر : ۵۶,۰۴۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید