سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان
رحمت الله فیروزى پوربادى،عضو کمیسیون عمران مجلس، حمل و نقل دریایى،سازمان بنادر و دریانوردی
عضو کمیسیون عمران مجلس شوراى اسلامى با تاکید بر اینکه بهره‌مندى حداکثرى از حمل و نقل دریایى؛ امرى بسیار ضرورى براى اقتصاد ایران است، گفت: رونق حمل و نقل دریایى کشور نیازمند ناوگان دریایى پیشرفته و مدرن است
رحمت الله فیروزى پوربادى در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانى سازمان بنادر و دریانوردى، در رابطه با ضرورت توسعه ناوگان دریایى کشور و نیز حمل و نقل دریایى ایران، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت هاى بى نظیر دریایى و بندرى کشور در قیاس با کشورهاى منطقه و دنیا، بهره مندى حداکثرى از حمل و نقل دریایى امرى بسیار ضرورى براى اقتصاد ایران است و  باید در راستاى تعامل تجارى با دنیا، از تمامى پتانسیل دریایى کشور در شمال و جنوب استفاده کرد.
وى ادامه داد: رونق حمل و نقل دریایى نیازمند ناوگان دریایى پیشرفته در راستاى تبادلات تجارى و تامین نیازهاى داخلى و خارجى است و تحقق این هدف مى تواند کمک شایانى به بهبود وضعیت صادرات و واردات کشور داشته باشد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شوراى اسلامى با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت حمل و نقل و ناوگان دریایى ایران نامناسب نیست، عنوان کرد: باید توجه داشته باشیم که شرایط فعلى ایده ال نیست و باید در راستاى توسعه، تجهیز، به روزرسانى و نوسازى ناوگان دریایى کشور گام برداریم و با تجهیزات مدرن و پیشرفته در حوزه حمل و نقل دریایى فعالیت کنیم. 
فیروزى پوربادى با بیان اینکه براى ارتباط با بنادر بزرگ دنیا نیازمند ناوگان دریایى مدرن و به روز هستیم، تاکید کرد: کشور ما از شرایط مناسبى در حوزه دریایى و بندرى برخوردار است اما وضعیت ناوگان دریایى ایران براى اینکه بتواند نقش خود را در اقتصاد دریا محور به خوبى ایفا کند، نیازمند توجه ویژه است و یکى از موارد بسیار مهم ناوگان دریایى است که باید هرچه سریعتر در جهت توسعه و پیشرفت آن عمل کرد.
وى افزود: یکى دیگر از مسائل، همکارى با بخش خصوصى و تعامل با نخبگان حوزه دریایى است؛ بهره مندى از تجارب ملى و بین المللى بخش خصوصى و دانش تئورى نخبگان دریایى یک سیاست استراتژیک  براى حمل و نقل دریایى است که نباید از آن غافل شد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شوراى اسلامى با اشاره به اینکه بخش خصوصى تکمیل کننده فعالیت هاى بخش دولتى است، گفت: باید شرایط فعالیت براى بخش خصوصى در راستاى صدور مجوزها، ارائه تسهیلات با سود کم، ارائه خدمات مطلوب و...فراهم شود و اینگونه شاهد جذب و حضور پررنگ فعالان اقتصادى بخش خصوصى در حوزه حمل و نقل دریایى باشیم.
۱۹ آبان ۱۴۰۰ ۱۱:۲۳
کد خبر : ۵۶,۰۸۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید