امکان صادرات آخال حبوبات از مبدا بندر کنگان مهیا شد/ زیرساخت‌های کنگان آماده نقش آفرینی برای صادرات به کشورهای حوزه خلیح فارس است کاهش تراز سطح آب دریا چالش جدی کشورهای حاشیه خزر است/ برنامه جامع و مدون سازمان بنادر برای ارتقا تجهیزات دریایی و لایروبی امضای تفاهم نامه گسترش روابط تجاری میان بندر آبادان و بندر واصلیه عراق/ راه‌اندازی خط کشتیرانی بین بندر آبادان و بندر باید فرصت‌های اقتصادی دریا شناسایی شود/ نیازمند ایجاد جذابیت در شهرهای ساحلی کشور جهت مهاجرت مردم هستیم معین بنادر استان خوزستان و بندر خرمشهر گلستان منصوب شد رفع موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر امام(ره) / توسعه تجارت دریامحور با سرمایه‌ گذاری ۳۱ هزار میلیارد ریالی در بنادر خوزستان شاهد مدیریت تحول‌گرا در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان هستیم مهدی فرمهینی فراهانی مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی شد تخلیه 15.6 میلیون تنی کالاهای اساسی در بنادر کشور/ اعلام میزان تخلیه تفکیکی 7 کالا تا پایان آبان 1401 آغاز تخلیه یک فروند کشتی گندم در بندر شهید رجایی/ تخلیه و بارگیری۴۰ هزار تن مواد اولیه فولادسازی
سیدعلی حسینی،رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی،حمل‌ونقل دریایی،سازمان بنادر و دریانوردی
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه توسعه ناوگان و حمل‌ونقل دریایی امری حیاتی برای اقتصاد کشور است،‌ گفت: ضرورت دارد حمل و نقل دریایی و صنعت کشتیرانی به دوران اوج خود بازگردد.
سیدعلی حسینی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در رابطه با ضرورت توسعه ناوگان و حمل و نقل دریایی به منظور پویایی و رونق اقتصادی کشور، اظهار داشت: حدود 90 درصد حمل و نقل ایران از مسیر دریا صورت می‌گیرد، بدین جهت توسعه و تجهیز ناوگان دریایی کشور به منظور پیشرفت حمل و نقل دریایی، امری بسیار واجب و حیاتی است.
وی ادامه داد: امروزه بنادر بزرگ دنیا؛ اجازه تردد و پهلوگیری به کشتی‌هایی که آلودگی زیست محیطی ایجاد می‌کنند، نمی‌دهند و سال گذشته نیز به همین دلیل مشکلاتی برای کشتی‌های ایرانی در تردد به بنادر چین به وجود آمد و با معطلی روبرو شدند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر اینکه حمل و نقل دریایی و کشتیرانی ایران باید به دوران اوج خود در دنیا برسد، بیان کرد: باید امکانات داخلی خود را به منظور ساخت کشتی‌های بزرگ توسعه ببخشیم تا بتوانیم در داخل کشور شناورهای جدید بسازیم و در عین حال شرایط مناسب را برای خرید کشتی‌های مدرن فراهم کنیم.
حسینی افزود: باید شناورهای جدید، مدرن و پیشرفته جایگزین کشتی‌های ایرانی که از طول عمر بالا برخوردار هستند، شوند تا بتوانیم به جایگاه قبلی ایران در صنعت کشتیرانی و نیز حمل و نقل دریایی دنیا نزدیک شویم.
وی با بیان اینکه در رابطه با دریای خزر باید رویه‌ای که از سوی سازمان بنادر و دریانوردی طی یکسال گذشته مدنظر قرار گرفته است، ادامه پیدا کند، عنوان کرد: فعالیت کشتی‌های رو-رو در دریای خزر مساله بسیار مهمی است که خوشختانه از سوی سازمان بنادر و دریانوردی طی یکسال گذشته مورد توجه قرار گرفته است و باید با کمک هرچه بیشتر بخش خصوصی نسبت به گذشته،‌ فعال‌تر شود.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه شناورهای رو-رو، موضوع پیچیده‌ای است که به سه بخش جاده ای، ‌ریلی و دریایی مربوط می‌شود، گفت: در حوزه شناورهای رو-رو باید به مقوله توسعه پسکرانه بنادر ن توجه کنیم چرا که این امر صرفا مساله دریایی نیست.
حسینی با اشاره به اینکه حمل و نقل دریایی ایران طی دو سال آینده حداقل باید 8 فروند شناور رو-رو در دریای خزر داشته باشد، اظهار داشت: اگر قصد داریم نقش قابل توجهی در بازار حمل و نقل دریایی منطقه ایفا کنیم، امنیت جابجایی کالا را ارتقاء بخشیم و از بن بست کشورهای همسایه در شمال ایران خارج شویم، ضرروت دارد شناورهای رو-رو را فعال کنیم.
۲۴ آبان ۱۴۰۰ ۱۱:۴۸
کد خبر : ۵۶,۱۳۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید